Projekta "Akadēmiskā personāla kompetences modelis (KOMPAK)" pirmā darbības gada uzdevums bija veikt teorētisko nostādņu un starptautiskās prakses piemēru analīzi par akadēmiskā personāla kompetences ietvariem un modeļiem, novērtēšanas rīkiem, un cilvēkresursu vadības stratēģijām. 

Projekta pētnieku grupa no RSU un LU veica padziļinātu literatūras analīzi, kurā tika izvērtēti 25 zinātniskie raksti un 35 kompetences modeļi no 30 institūcijām 13 valstīs.  

Zinātniskās literatūras un starptautiskās prakses piemēru analīze ļāvusi identificēt trīs strukturālas kompetenču grupas: specifiskas kompetences struktūras, visaptverošas kompetences struktūras  un dažādu augstskolas amatu kompetences struktūras. Šāds strukturāls dalījums sniedz ieskatu ne tikai akadēmiskā personāla kompetences pārvaldībā un novērtēšanā,  bet arī rada pamatu akadēmiskā personāla profesionālai attīstībai, personīgai efektivitātei un ieguldījumam augstākās izglītības sektorā.

Darba rezultātā tika apkopoti secinājumi par akadēmiskā personāla kompetences modeļu izstrādes virzieniem un metodēm un tika secināts, ka nepieciešama sistemātiska pieeja, kas ietver kompetenču, kas nepieciešamas dažādiem akadēmiskajiem amatiem, novērtēšanu un pilnveidi, lai nodrošinātu to atbilstību augstskolu mainīgajām vajadzībām.

Projekta īstenošanas otrajā gadā notiek darbs pie akadēmiskās kompetences aprakstu izstrādes un pilnveides, kas tiks aprobēti sadarbībā ar nozares pārstāvjiem. Kompetencēm tiks izstrādāti uzvedības rādītāji, balstoties uz akadēmiskā personāla kompetences modeļu analīzi. Tajos tiks iekļautas arī caurviju kompetences, kas identificētas, analizējot 11 dažādām amatu grupām orientētus modeļus.

Pētījuma rezultāti un analizētā informācija sniedz VPP KOMPAK pētniekiem vērtīgu ieskatu par kompetenču definēšanas praksi un to pielietojumu dažādās akadēmiskās institūcijās, kas ļauj mērķtiecīgi īstenot tālākos projekta rezultātus, izstrādājot jaunu akadēmiskā personāla kompetences modeli pārejai uz jaunu akadēmiskās karjeras ietvaru Latvijā.

VPP KOMPAK projekta pirmais nodevums “Teorētisko nostādņu un starptautiskās prakses piemēru analīze un izvērtējums (kopsavilkums)” ir pieejams šajā saitē.

Projekta vadošie partneri aicina akadēmisko kopienu un citus interesentus sekot līdzi projekta gaitai un rezultātiem. 

Projekta/līguma nr.
VPP-IZM-Izglītība-2023/5-0001

Projekta sadarbības partneris: Latvijas Universitāte, Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pedagoģijas zinātniskais institūts

Projekta vadītāja LU: prof. Zanda Rubene

Projekta īstenošanas periods:  22.12.2023. - 21.12.2026.

Projekta finansējums: 350 000,00 EUR, sadarbības partnera Latvijas Universitātes līdzfinansējuma daļa – 130 000 EUR

Dalīties