RAKSTI INDEKSĒTĀ ŽURNĀLĀ (SCOPUS/WOS)

  1. Medne, D., Lastovska, A., Lāma, G., & Grava, J. (2024). The Development of Civic Competence in Higher Education to Support a Sustainable Society: The Case of Latvian Higher Education. Sustainability16(6), 2238. https://www.mdpi.com/2071-1050/16/6/2238

CITI ANONĪMI RECENZĒTI ZINĀTNISKIE RAKSTI

A. Lastovska, G. Lāma (2024) Fostering Initiative and Action-Oriented Mindsets for a Civically Engaged Society, EDULEARN24 Proceedings, pp. 4374-4381.doi: 10.21125/edulearn.2024.1093

KONFERENČU ABSTRAKTI

  1. Ireta Čekse. Skolēnu pilsoniskā izglītība Latvijā: zinātšanas, piederība un uzvedība. Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma – IEA ICCS rezultāti./ Civic education of students in Latvia: Knowledge belonging and behaviour. Results of the IEA ICCS international Civic and citizenship education study UL 82nd International Scientific Conference: Vectors of Cohesion Understanding for the Development of a Civically Active Society, Programma un kopsavilkumi, LU, FSI, pp.18-19.
  2. Agnese Lastovska. Pilsoniskās komptences loma augstālajā izglītībā ilgtspējīgas sabiedrības attīstībai: Latvijas augstākās izglītības analyze./The Development of Civic Competence in Higher Education to Support a Sustainable Society: The Case of Latvian Higher Education. UL 82nd International Scientific Conference: Vectors of Cohesion Understanding for the Development of a Civically Active Society, Programma un kopsavilkumi, LU, FSI, pp. 20- 21.
  3. Mārtiņš Priedols. Saistības starp psiholoģisko noturību, garīgo veselību, medijpratību un saliedētu, pilsoniski aktīvu sabiedrību/ Relationships between resilience, mental health, media literacy and cohesive, civically active society. UL 82nd International Scientific Conference: Vectors of Cohesion Understanding for the Development of a Civically Active Society, Programma un kopsavilkumi, LU, FSI, pp.37-38.