Inguna Karlsone, doktora grāda pretendente pedagoģijā. Foto no personīgā arhīva

Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē (Jūrmalas gatve 76) V-201. auditorijā 2018.gada 1.februārī plkst. 11.00 notiks Pedagoģijas zinātņu nozares promocijas padomes atklātā sēde, kurā Inguna Karlsone aizstāvēs disertāciju "Dizaina studentu telpiskās spriešanas prasme kā mācīšanās rezultāts" pedagoģijas doktora zinātniskā grāda iegūšanai.

Vadītājs: Dr.habil.paed., profesore, IRINA MASLO
Darba recenzenti:
  1. Zanda Rubene, Dr.paed., profesore, Latvijas Universitāte;
  2. Alīda Samuseviča, Dr.paed., profesore, Liepājas Universitāte;
  3. Uģis Bratuškins, Dr. arch., profesors, Rīgas Tehniskā universitāte.
Pētījuma būtība: Telpiskās spriešanas prasme kā telpiskās domāšanas rezultāts veido telpisko pieredzi visa mūža garumā un tai ir izšķiroša nozīme vairākās dzīves nozarēs. Bet, jo īpaši radošajās profesijās. Dizainā telpiskās spriešanas prasme ir cieši saistīta ar pieņemtā lēmuma pamatojumu sociālās situācijas organizācijai. Dizaina izglītības mērķis ir ne tikai apgūt profesionālās prasmes, bet arī sekmēt topošo dizaineru izpratni par dizaina risinājumu ietekmi uz apkārtējo vidi un rosināt personīgo atbildību pieņemtā lēmuma pamatojumā.
Promocijas darba mērķis: transformējoša darbības pētījuma rezultātā atklāt studiju procesa pedagoģiskās iespējas dizaina studentu telpiskās spriešanas prasmes veicināšanai.
Promocijas darbā tiek atklāts, kā telpiskās spriešanas prasme, kā mācīšanās rezultāts, sniedz iespēju katram studentam mērķtiecīgi izvērtēt risināmo problēmu, kritiski to izvērtēt, pamatot savu darbību un uzņemties atbildību, apzinoties lēmuma un rīcības ietekmi uz apkārtējo vidi.
Ar promocijas darbu un tā kopsavilkumu var iepazīties Latvijas Universitātes Daudznozaru bibliotēkā Raiņa bulvārī 19, Rīgā.

Dalīties