Katram skolotājam ir savs unikālais ceļš uz pedagoga profesiju, un Kristīnes Kristas Hohrjakovas pieredze to spilgti apliecina. Jau trešo mācību gadu viņa ar aizrautību pasniedz matemātiku Rīgas Friča Brīvzemnieka pamatskolā, iedvesmojot skolēnus ne tikai izprast, bet arī iemīlēt šo daudziem šķietami sarežģīto mācību priekšmetu. Lai gan jau 9. klasē Kristīnei Kristai bija skaidrs, ka viņas nākotne būs saistīta ar skolotāja profesiju, dzīve piedāvāja negaidītas iespējas, kas padarīja šo izvēli vēl apzinātāku un vērtīgāku. Viņas stāsts ir par pārliecību, drosmi riskēt, vēlmi nepārtraukti mācīties un sirdsdegsmi būt skolotājai, kas ne tikai māca, bet arī iedvesmo.

Jau kopš bērnības skolotāja profesija ir bijusi klātesoša Kristīnes Kristas Hohrjakovas dzīvē - gan spēlējot ar mazo māsu "skoliņas" un mācot viņai lasīt, gan arī saistībā ar vecmāmiņu, kura visu savu mūžu veltījusi skolotājas darbam Popes pamatskolā. Savukārt ne tikai iemācīt rēķināt, bet arī iemīlēt matemātiku ļāva matemātikas skolotāja Inese Stepanova, kas Kristīnei Kristai lika saprast, ka savu nākotni viņa vēlētos saistīt ar skolotāja profesiju un mācīt matemātiku.

Kristīne Krista atzīst, ka sākotnējais plāns bija studēt Latvijas Universitātes (LU) Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātē (tagad - Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte), bet pēc tam skolotāja kvalifikāciju iegūt "Mācītspēks" programmā. "Tomēr bakalaura studiju laikā man pavērās iespēja piedalīties projektā "Skolotāja kurpēs", kura laikā apguvu studiju kursu pedagoģijā. Vēlējos kļūt par skolotāju, bet būšu godīga - man bija bail. Tomēr gan dalība projektā, gan apgūtais studiju kurss mani ļoti motivēja un iedvesmoja. Šis kurss man ļāva strādāt skolā un pasniegt matemātiku uzreiz pēc bakalaura studijām. Jau pēc pāris mēnešiem saņēmu darba piedāvājumu skolā un sāku piepildīt savu sapni," atceras Kristīne.

Tomēr sākotnējais plāns par studijām LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē (IZPF) pirmā cikla profesionālajā augstākās izglītības studiju programmā "Skolotājs" jeb "Mācītspēks" netika atmests. Kristīne Krista stāsta, ka šāda iespēja - darba vidē balstītas pedagoģijas studijas, viena gada laikā iegūstot skolotāja kvalifikāciju, ir ļoti vērtīgas: "Kvalitāti studijām piešķir iespēja mācīties ne tikai teorētisko materiālu, bet uzreiz pielietot visu apgūto praktiski darbā ar skolēniem. Studijas ir ļoti piesātinātas, visu laiku ir jābūt tonusā. Manuprāt arī atbalsts no mācībspēku puses jaunajiem pedagogiem ir ļoti svarīgs - stundu vērošana, kopiena, kopīgas sarakstes, mentori".

Kristīne Krista māca matemātiku Rīgas Friča Brīvzemnieka pamatskolā jau trešo mācību gadu un stāsta, ka skolotāja darbā viņai patīk viss - strādāt ar skolēniem, būt daļai no viņu dzīves, iedvesmot, redzēt, kā viņi mainās un izaug par lieliskiem jauniešiem. Viņu joprojām aizrauj uzdevumu gatavošana, stundu plānošana, darbu labošana, rakstīšana uz tāfeles un mācīšana pati par sevi. "Man patīk tas, ka, strādājot skolā, neiestājas rutīna, visu laiku notiek aktīva darbošanās, viss mainās, plūst uz priekšu, un visu laiku jātur sevi tonusā," stāsta Kristīne Krista, norādot, ka skolotāja profesijā ir arī savi izaicinājumi, un lielākais no tiem ir laika plānošana. Tomēr Kristīne Krista min, ka viņai līdz šim ir lieliski izdevies tikt galā ar darbiem un pietiekami daudz laika veltīt arī savai privātajai dzīvei, hobijiem un ģimenei, saglabāt dzīvesprieku un būt skolotājai, kas skolēniem atzīmes spēj izlikt tajā pašā dienā, kad rakstīts pārbaudes darbs.

Kā skolotājai Kristīnei Kristai rūp, lai bērni saprastu un arī iemīlētu matemātiku. Viņa nemitīgi meklē dažādas pieejas, metodes un risinājumus, lai motivētu, ieinteresētu un atbalstītu katru skolēnu viņa personīgās izaugsmes ceļā.

Pirms izvēlēties pedagoga profesiju, Kristīne Krista iesaka sākumā izmēģināt mācīšanu kāda projekta formātā, piemēram, Ēnu dienā, interešu izglītībā vai kādā citā veidā. "Manuprāt, pedagoga darbs ir ļoti liela atbildība. Personai, kas izvēlas būt par skolotāju, jābūt dzīvespriecīgam, jāspēj efektīvi darboties stresa situācijās, jābūt ar brīviem laika resursiem un nepārtrauktu darba un atbildības sajūtu."

Jaunajiem pedagogiem Kristīne Krista iesaka nepadoties - ja šis ceļs ir uzsākts, tad noteikti ir jāturpina! "Esi drosmīgs un atvērts jauniem izaicinājumiem, taču neaizmirsti noteikt skaidras robežas, lai skolēni Tevi uztver ar cieņu un draudzīgumu, nevis bailēm." Viņa uzsver, ka pedagoga darbs balstās uz ciešu sadarbību un atklātu komunikāciju starp skolotāju, skolēnu un viņa vecākiem, strādājot kopīga mērķa labā – skolēna izaugsmei un nākotnei.

Katram ir savs stāsts, kā kļūt par skolotāju. LU IZPF aicina ikvienu, kurš jūt aicinājumu darboties izglītībā, nebaidīties spert pirmo soli un kopā ar LU uzsākt savu iedvesmojošo stāstu pedagoģijā.

Aizpildi interaktīvu testu un uzzini kā varētu sākties tavs stāsts!

Spēks rodas mācot!

 

Dalīties

Uzraksti savu stāstu kopā ar Latvijas Universitāti
19.05.2025.

Uzraksti savu stāstu kopā ar Latvijas Universitāti