2025. gada 7. martā plkst. 12:00 Latvijas Universitātes (LU) Promocijas padomes izglītības zinātnēs atklātā sēdē Rīgā, Imantas 7. līnijā 1, 100. auditorijā Ergi Bufasi aizstāvēs promocijas darbu par tēmu “Teacher Professional Development to Enhance Students’ Spatial Ability in Primary STEM Education” (Ph. D.) iegūšanai.

Recenzenti: 

  • Dr. paed. Indra Odiņa (Latvijas Universitāte)

  • Dr.sc.ing. Dr. paed.  Alla Anohina-Naumeca (Rīgas Tehniskā Universitāte), 

  • Dr.psych. Anita Pipere (Daugavpils Universitāte).

     

Promocijas darba apraksts:

Daudzos pētījumos uzsvērta telpisko spēju nozīme STEM izglītībā, taču to efektīva mācīšana sākumskolā joprojām ir izaicinājums. Ergi Bufasi savā disertācijā risina šo problēmu, izstrādājot un ieviešot inovatīvu profesionālās pilnveides ietvaru sākumskolas skolotājiem. Pētījumā izmantota dizainā balstītu pētījumu metodoloģija, kas sastāv no trim cikliem. Pirmajā ciklā tika pētīti telpisko spēju mācīšanas izaicinājumi un identificēti galvenie šķēršļi un motivatori, analizējot mācību programmas Latvijā, Īrijā, Zviedrijā un Nīderlandē. Otrajā ciklā tika izmantota darbības pētījuma pieeja, lai novērtētu profesionālās pilnveides programmu, kas uzlabo skolotāju telpiskās zināšanas un mācīšanas stratēģijas. Trešajā ciklā uzmanība tika pievērsta mācību stundu izpētes programmai. Pētījuma rezultāti parādīja pozitīvus rezultātus, tostarp uzlabotu skolotāju izpratni par telpiskajām spējām un skolēnu snieguma uzlabojumus telpisko spēju vērtējumos. Disertācijas noslēgumā piedāvāts profesionālās pilnveides ietvars, kas palīdz skolotājiem sekmīgāk īstenot telpisko spēju attīstību sākumskolas STEM izglītībā.

 

Ar promocijas darbu var iepazīties Latvijas Universitātes bibliotēkā Rīgā, Raiņa bulvārī 19.

Dalīties