No 2024. gada 22. novembra līdz 2025. gada 19. janvārim Latvijas Mākslinieku savienības galerijā, 11. novembra krastmalā 35, Rīgā apskatāma Latvijas Mākslinieku savienības ikgadējā vizuālās mākslas izstādē “Rudens 2024. Māksla. Simbols vai pašvērtība?”, kurā piedalās arī Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes docētāji.
Igrīdas Irbes darbs "Satikšanās" harmoniski iekļaujas Latvijas Mākslinieku savienības izstādes “Rudens 2024” tematiskajā ievirzē, kas pēta mākslas kā simbola vai pašvērtības nozīmi. Gleznas abstraktās formas un krāsu spēle rosina pārdomas par mākslas autonomo vērtību un skatītāja individuālo interpretāciju, piedāvājot intīmu un introspektīvu "satikšanās" pieredzi ar mākslas darbu.
Ēras Zalcmanes glezna "Kādas idejas izpēte 2" Latvijas Mākslinieku savienības ikgadējā vizuālās mākslas izstādē “Rudens 2024. Māksla. Simbols vai pašvērtība?” atklāj abstrakcijas spēku, kurā tiek izpētīta idejas dziļākā būtība un tās negaidītās formas. Gleznas dinamiskie krāsu un līniju virpuļi simbolizē domu kustību un transformāciju, kas rezonē ar izstādes uzdoto jautājumu par mākslas pašvērtību – vai tā pastāv neatkarīgi no ārējām politiskām vai sociālām ietekmēm. Darbs aicina skatītāju iedziļināties un atrast nozīmi ārpus attēlotā simbolisma, vienlaikus saglabājot mākslas kā pašvērtības būtību.
Nikifa (Juris Nikiforovs) abpusējs darbs "Afrodīte" Latvijas Mākslinieku savienības izstādes kontekstā ir tiešs komentārs par mūsdienu kultūras un mākslas dinamiku. Darba saturs liek skatītāju pārdomāt, vai māksla pastāv kā autonoms estētisks objekts vai arī kļūst par sabiedrības un politisko procesu instrumentu. Mitoloģiskais Afrodītes tēls ar laikmetīgiem elementiem simbolizē mākslas trauslumu un tās vērtību apdraudējumu mūsdienās, īpaši Latvijas sabiedrībā, kur māksla bieži tiek cenzēta un pārlieki politizēta.