Laine Kristberga
PhD, Mg.Art, Mg.Philol.
Amati: asociētā profesore
Nodaļa: Mākslas un tehnoloģiju nodaļa
E-pasts: laine.kristberga@lu.lv; laine.krista@gmail.com
Akadēmiskā darbība
Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē par docētāju strādā kopš 2020. gada (par asociēto profesori ievēlēta 2024.gadā). Papildus tam strādā par docētāju arī Latvijas Universitātes Baltijas jūras reģiona studiju maģistrantūras programmā, Latvijas Mākslas akadēmijas mākslas zinātnes un vēstures doktorantūras programmā, kā arī maģistrantūras programmā , Rīgas Stradiņa universitātē komunikācijas zinātnes fotogrāfijas programmā (bakalauri), RTU Rīgas Biznesa skolas bakalaura programmā.
Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē ir izstrādājusi un docē šādus kursus: “Fotogrāfija I” un “Māksla un sabiedrība”, kā arī vada studentu pētnieciskās prakses darbus. Šobrīd vada arī vienu maģistra darbu.
Radošā darbība
Laine Kristberga Latvijas Performances mākslas centra direktore. Organizē ikgadējo starptautisko performances mākslas festivālu “Starptelpa” (atbalsta VKKF un Rīgas Dome), kā arī citus projektus lokālā un starptautiskā mērogā. http://www.performanceartlatvia.org
Ārpus akadēmiskās telpas
Latviešu un angļu valodas teksta redaktore Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes ikgadējos izdevumos (Būvkultūra; Eiropas Kultūras mantojuma dienas; Restaurētie kultūras pieminekļi); no 2019. gada maija – šobrīd.
Angļu valodas teksta redaktore muzeja “Ebreji Latvijā” rakstu krājumā “Māksla un Holokausts: pārdomas kopīgajai nākotnei”; 2020. gada augusts – 2021.gada aprīlis.
Angļu valodas teksta redaktore domnīcas “Creative Museum” 2021. gadā izdotajā grāmatā “Abrahams Edelmans. 20. gadsimts. Vēstule.”; 2020. gada septembris – novembris.
Angļu valodas teksta redaktore Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izdevumā “Mūsu muzejs. Valsts mākslas muzejam – 100”; 2020. gada decembris
Pētniece Latvijas Universitātes Filozofijas un socioloģijas institūtā (par pētnieci ievēlēta no 21.04.2021), kur pēta totalitāros režīmus.
Šobrīd ir pētniece LZP projektā Nr. lzp-2020/2-0058 “Padomju garīgums” Latvijā: attīstība, iezīmes un ietekmes modeļi (“Soviet spirituality” in Latvia: development, features and models of influence); īsteno Latvijas Universitāte, Filozofijas un socioloģijas institūts; projekta vadītājs: Solveiga Krūmiņa-Koņkova; projekta īstenošanas periods: 01.12.2020.–31.12.2021; projekta kopējais finansējums: 100 389 EUR
Raksti recenzētos izdevumos
- Ainava kā (paš)portrets Ivetas Vaivodes fotoesejā “Klēpis” (2011-2014). Stakle, Alnis (red.). Latvijas ainava. Jelgavas tipogrāfija, 2015, 113.-117.lpp.; ISBN: 978-9934-8255-6-9);
- Performances māksla mūsdienu Latvijā un Igaunijā. Radzobe, Silvija (red.). Latvijas jaunā režija. LU Akadēmiskais apgāds, 2015, 363.-379.lpp.; ISBN: 978-9934-18-058-3;
- Latvian Queerness Mirrored – Andris Grīnbergs versus Andy Warhol. Vērdiņš, Kārlis; Ozoliņš, Jānis (eds.). Queer Stories of Europe. Cambridge Scholars Publishing, 2016, 195.-206.lpp.; ISBN: 978-1-4438-9790-7;
- Andris Grīnbergs – the Bricoleur and Pioneer of Latvian Performance Art. Bulletin of the Moravian Gallery (Bulletin Moravské galerie v Brně), No 73/2016, 126.lpp.-141.lpp.; ISSN: 0231-5793;
- Interdisciplinary Approaches to Documentation of Latvian Performance Art. Culture Crossroads, vol.9, 2016, 137.-150.lpp., pieejama: http://www.culturecrossroads.lv/journal/2; ISSN: 2500-9974;
- Intermediality: A Theoretical Discourse and an Interpretative Framework in Performance and Media Studies. Acta Prosperitatis. Journal of Turiba University, No 8/2017, pp. 35-53; ISSN: 1691-6077;
- Performance Art as Intermedial Appropriation in Latvia in the 1970s. In: Katalin Cseh-Varga, Adam Czirka (eds.). Performance Art in the Second Public Sphere: Event-Based Art in Late Socialist Europe. Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, pp. 138-151; ISBN-13:978-1138723276, ISBN-10:1138723274;
- Femīnā estētika Katrīnas Neiburgas videogrāfijā un kinematogrāfijā. In: Jānis Ozoliņš (ed.). Andra Neiburga: valoda, dzimte, stāstījums, attēls. Latvijas Universitātes Literatūras, folkloras un mākslas institūts, 2018; ISBN-10: 9984893383;
- Liminal Performances: In-Between Threshold States. In: Lauma Mellēna-Bartkeviča (ed.). Contemporary Latvian Theatre: A Decade Bookazine. Zinātne, 2020, 86.-94.lpp.; ISBN-978-9934-599-06-4.
Monogrāfijas
- Promocijas darbs “Intermedial Appropriation as a Theoretical Framework for the Analysis of Performance Art in Latvia in the Period of Late Socialism (1964-1989)” iesniegts publicēšanai izdevniecībā “Cambridge Scholars Publishing”
Populārzinātniskas publikācijas
- The Concept of Double Performativity in the Baltic Video Art. Vebžurnāls Echo Gone Wrong, 11.02.2015. (publicēta angļu valodā: http://www.echogonewrong.com/detour/the-concept-of-double-performativity-in-the-baltic-video-art/);
- Arī gludeklis var lidot. Ciemos pie Ivara Mailīša. Vebžurnāls Arterritory, 2015. gada 22. maijs (publicēta; http://www.arterritory.com/lv/teksti/intervijas/4701-ari_gludeklis_var_lidot._ciemos_pie_ivara_mailisa/);
- Kā gleznoju, tā dzīvoju. Recenzija par Eimijas Brizgelas grāmatu “Miervaldis Polis”. Literatūras žurnāls Latvju teksti, Nr. 5 (29), 76.-79.lpp.;
- Exhibition RESTART at the Riga Art Space: An Intermedial Journey into Contemporary Photography. Vebžurnāls Echo Gone Wrong, 2016.gada 17. jūnijs (http://echogonewrong.com/exhibition-restart-at-the-riga-art-space-an-intermedial-journey-into-contemporary-photography/ );
- Latvijā nepamanītā māksla: performance un tās dokumentācija. Kultūras Diena, 2017. gada 20. aprīlis (https://www.diena.lv/raksts/kd/maksla/latvija-nepamanita-maksla-performance-un-tas-dokumentacija-14170385);
- I Touch, You Touch, We All Touch. Recenzija par izstādi “Es pieskaros sev” Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā. Vebžurnāls Echo Gone Wrong, 2017. gada 17. maijs (http://echogonewrong.com/i-touch-touch-touch/);
- Gaidot pirmo starptautisko performances mākslas festivālu Rīgā. Satori, 2018. gada 7. jūnijs (https://www.satori.lv/article/gaidot-pirmo-starptautisko-performances-makslas-festivalu-riga);
- Survival Kit 10: Exhibition as Gesamtkuntswerk. Recenzija par laikmetīgās mākslas izstādi “Survival Kit 10” Rīgas Cirka ēkā. Vebžurnāls Echo Gone Wrong, 2018. gada 9. oktobris (http://echogonewrong.com/survival-kit-10-exhibition-gesamtkuntswerk/?fbclid=IwAR0DqgPEiLH3pe2yz62Wn5aZdNhCU3KyPiZAwwtKBCQsxbW5qlEb29oVcqU);
- Performance Art in Latvia: The Case of Intermedial Appropriation. The Institute of Present, Rumānija, 2019. gada janvāris (https://institutulprezentului.ro/en/2018/11/15/performance-art-in-latvia-the-case-of-intermedial-appropriation/);
- Narcisa atspulgs selfijā. Satori, 2019. gada 16. maijs (https://www.satori.lv/article/narcisa-atspulgs-selfija);
- Katrīna Neiburga’s Exhibition ‘Hair’: How to Organise Knwoledge. Vebžurnāls Echo Gone Wrong, 2019. gada 18. jūlijs (http://echogonewrong.com/katrina-neiburgas-exhibition-hair-organise-knowledge/);
- Valdis Āboliņš: ekscentriskais tīklotājs otrpus dzelzs priekškaram. Satori, 2019. gada 7. augusts (https://www.satori.lv/article/valdis-abolins-ekscentriskais-tiklotajs-otrpus-dzelzs-priekskaram)