Baiba Martinsone, Dr. Psych.

Profesore,  vadošā pētniece

e-pastsbaiba.martinsone@lu.lv 
Orchidhttps://orcid.org/0000-0001-9404-1759 
Google Scholarhttps://scholar.google.com/citations?hl=lv&user=WZwFwFoAAAAJ 

Profesore Baiba Martinsone vada psiholoģiskās izpētes kursus un pārraudzības prakses klīniskās un skolu psiholoģijas nozarēs maģistra studiju programmā. Viņa ir izveidojusi un vada studiju kursus par sociāli emocionālo mācīšanos visos pedagogu studiju līmeņos. Vada doktora disertācijas klīniskās un attīstības psiholoģijas nozarēs. Viņas pētnieciskās intereses klīniskajā un izglītības psiholoģijā ietver sociāli emocionālo mācīšanos, labklājības un garīgās veselības veicināšanu skolās, universālu preventīvu programmu izstrādi un novērtēšanu, skolas klimata un COVID-19 pandēmijas seku novērtējumu, kā arī pedagogu profesionālo labklājību un jauniešu ar klimata pārmaiņām saistīto trauksmi.

 

Sociāli emocionālā mācīšanās skolās


Seminārs attīstības un pedagoģiskā psiholoģijā


Aktuālās problēmas pedagoģiskajā psiholoģijā


Psiholoģiskā izpēte II

 
 

Psiholoģiskā novērtēšana, intervenču efektivitātes kvantitatīva un kvalitatīva izpēte; ģimenes sistēmu teorija, piesaiste, mentālā veselība un labklājība. Teorētiskas un praktiskas zināšanas klīniskās psiholoģijas jomā, kompetence veikt teorētiskus un praktiskus pētījumus dažādās vidēs, izmantojot dažādas pētniecības metodes, kā arī sadarbojoties ar citām zinātnes nozarēm. Nacionālu un starptautisku pētniecības iniciatīvu vadība. Labklājības un garīgās veselības veicināšanas, sociāli emocionālās mācīšanās preventīvu programmu izstrāde, ieviešana un efektivitātes novērtēšana izglītības vidē; skolas klimats, piederība, vecāku iesaiste, skolas un ģimenes kultūru saskaņotība. Teorētiskas un praktiskas zināšanas pedagoģiskās psiholoģijas jomā, kompetence veikt teorētiskus un praktiskus pētījumus dažādās vidēs, izmantojot dažādas pētniecības metodes, kā arī sadarbojoties ar citām zinātnes nozarēm. Nacionālu un starptautisku pētniecības iniciatīvu vadība.

 
 

Klīniskā psiholoģija; izglītības psiholoģija; ģimenes sistēmu teorija, skolas klimats, sociāli emocionālā mācīšanās.

 
 

Martinsone, B., Di Sano, S., D’Elia, P., & La Salle-Finley (2023). A Conceptual Framework for Sustainable Promotion of a Positive School Climate: Context, Challenges, and Solutions. Journal of Teacher Education for Sustainability, 25 (1), 64–85. doi: 10.2478/jtes-2023-0005


Martinsone, B., Stokenberga, I, Damberga, I., Supe, I., Simões, C., Lebre, P., Canha, L., Santos, M., Caetano Santos, A., Fonseca, A.M., Santos, D., Gaspar De Matos, M., Conte, E., Agliati, A., Cavioni, V., Gandellini, S., Grazzani, I., Orgaghi, V.M., & Camilleri, L. (2022). Adolescent Social Emotional Skills, Resilience and Behavioral Problems During the COVID-19 Pandemic: A Longitudinal Study in Three European Countries. Frontiers in Psychiatry, section of Public Health. doi: 10.3389/fpsyt.2022.942692


Martinsone B., Supe I, Stokenberga I, Damberga I, Cefai C, Camilleri L, Bartolo P, O’Riordan MR, and Grazzani I (2021). Social Emotional Competence, Learning Outcomes, Emotional and Behavioral Difficulties of Preschool Children: Parent and Teacher Evaluations. Frontiers in Psychology. 12:760782. doi: 10.3389/fpsyg.2021.760782