Šī gada oktobrī projekta komanda no Latvijas Universitātes, kuru pārstāvēja prof. Linda Daniela un Astra Rūdolfa devās uz Indiju, kur DiversAsia: Iekļaujošās prakses pārņemšana dažādības atbalstam Āzijā projekta ietvaros notika visu 11 partneru tikšanās Veloras Tehnoloģiju institūtā (Vellore Institute of Technology Trust-Vit University in Vellore). Šis tehnoloģiju institūts ir Indijas privāta augstākās izglītības iestādē, kurā kopā mācās vairāk nekā 35 000 studentu, strādā 1762 docētāju. Kopumā iespējams studēt 40 bakalaura, 37 maģistra un 13 integrētās studiju programmās dažādās, ar tehnoloģijām, saistītās jomās. Papildus institūtam ir vēl arī dažādas pētījumu programmas. Veloras tehnoloģiju institūts ir viens no četriem sadarbības partneriem Āzijā, savukārt projekta vizīte šajā institūtā bija pirmā no četrām reizēm, kad partneri dodas pieredzes apmaiņā uz Āziju.
Projekta partneru tikšanās notika no 17. – 21. oktobrim. Pirmās divas dienas tika veltītas projekta DIversasia progresa vērtēšanai, sasniegto rezultātu analīzei un nākamo projekta aktivitāšu plānošanai. Pēc projekta pirmās fāzes – kurā tika veikti pētījumi par iekļaujošās izglītības esošu situāciju Āzijas augstskolās, izdarīti secinājumi un apkopoti labo prakšu piemēri, uz kuriem balstoties projekta komanda turpinās darbu pie praktisku vadlīniju sagatavošanas, lai Āzijas projekta partneri varētu ieviest un sekmēt iekļaujošas izglītības attīstību Indijas un Bangladešas augstākās izglītības iestādēs.
Atlikušajās divās dienās Latvijas Universitātes projekta pārstāvji piedalījās Veloras Tehniskā institūta konferencē Role of Assistive Technologies to enhance the standards in Higher Education for Disabled Learners par iespējām veicināt iekļaujošo izglītību izmantojot tehnoloģiju sniegtās iespējas. Divās dienās konferencē kopumā uzstājās 16 pārstāvji gan no Eiropas, gan Āzijas.
Profesore Linda Daniela, uzstājās abās konferences dienās, vienā no tām prezentējot Latvijas Universitātes veikto pētījumu DiversAsia: findings from Staff and Student surveys in the Indian context, par Indijas augstāko izglītības iestāžu darbinieku pieredzi un kompetenci ieviešot iekļaujošu izglītību, savukārt otrajā dienā uzstājās ar runu Principles for creating accessible online courses, sniedzot praktiskus ieteikumus, kādi standarti un ieteikumi būtu jāņem vērā veidojot dažādas digitālas mācību platformas tiešsaistes mācībām, lai tiktu ievēroti iekļaujošās izglītības standarti.
Citi konferences dalībnieki uzstājās ar tēmām par tehnoloģiju un dažādu digitālu mācību līdzekļi izveidi, kā arī dalījās gan praktiskos ieteikumos, gan savā pieredzē, ieviešot un nodrošinot iekļaujošu izglītību augstākajās izglītības iestādēs. Jāatzīmē, ka konferencē ar savu pieredzi dalījās divi dalībnieki, kuri augstāko izglītību ieguvuši esot speciālo vajadzību studenti, tādējādi sniedzot savu skatījumu un pieredzi par iekļaujošu studiju procesu Indijas izglītības iestādēs.
Latvijas Universitāte šo projekta vizīti vērtē atzinīgi un pateicas Veloras Tehnoloģiju institūta komandai par laipno un brīnišķīgo uzņemšanu Indijā. Šīs vizītes laikā fakultātes dekāne tikās arī ar Informācijas tehnoloģiju un inženierzinātņu skolas dekāni Dr. Sumathy S, un tika pārrunāta iespēja gan sadarboties ar šo institūtu citos projektos, gan domāt par studentu apmaiņas programmām sadarbības ietvaros.
Nākama projekta tikšanās notiks Bangladešā, kad projekta sadarbības partneri dosies līdzīgā vizītē uz Jahangirnagar University.
Projektā iesaistītie partneri: Projekta vadošais partneris ir Nottingham Trent University (Apvienotā Karaliste). Projektā piedalās partneri no Indijas (Indian Institute of Technology Bhubaneswar un Vellore Institute Of Technology Trust-Vit University), Bangladešas (Bangladesh University of Engineering and Technology un Jahangirnagar University), Latvijas (Latvijas Universitāte), Turcijas (Gazi University), Serbijas (SoftQNR), Bulgārijas (Plovdiv University “Paisii Hilendarski” un NARHU, National Association of Professionals Working with People with Disabilities) un Beļģijas (PHOENIXKM BVBA).
Projektā Latvijas Universitāti pārstāv:
Prof. Linda Daniela (projekta vadītāja), Arta Rūdolfa (projekta pētniece), Astra Rūdolfa (projekta vadītājas asistente)
Projekta Nr.: 618615-EPP-1-2020-UK-EPPKA2-CBHE-JP.
Projekta termiņš: no 2021. gada 15. janvāra līdz 2024. gada 14. janvārim.
Kopējā piešķirtā finansējuma summa projektam ir 1 00 00 00,00 Eiro.