2022. gada jūlijā noslēdzās pētījuma aktīvā fāzē – datu analīze projekta “DiversAsia” veiktajam pētījumam par aktuālāko situāciju iekļaujošās izglītības jomā Indijas un Bangladešas augstākajās izglītības iestādēs.

Pētījumā piedalījās 362 respondenti – pedagogi un administratīvais personāls no Indijas un Bangladešas vidējās un augstākās izglītības posma, kas aizpildīja anketu un atbildēja uz vairāk nekā 36 jautājumiem, kas tika sadalīti 77 apakškritērijos. Ar anketas palīdzību tika pētīta pedagoģiskā un administratīvā  personāla izglītība, pieredze un kompetence speciālās un iekļaujošās izglītības jautājumos. Ņemot vērā populāciju Indijā un Bangladešā, pētījuma autori apzinās, ka iegūtie dati ir tikai neliels ieskats esošajā situācijā šajās valstīs, taču šie dati jau tagad ļauj secināt un sniedz priekštatu par nepieciešamajiem uzlabojumiem šajā sfērā.

Līdz šim apkopotie dati tika prezentēti Eiropas skolotāju izglītības asociācijas - ATEE ikgadējā konferencē “To Be, or Not to Be a Great Educator” Rīgā, 2022. gada 30. augustā. Projekta partneri no Latvijas Universitātes  prezentēja līdz šim apkopotos un iegūtos datus ““Inclusive HE in India and Bangladesh. What we know so far?” konferences sekcijā “Innovations for teacher education”.  

Viens no būtiskiem pētnieku uzdevumiem, veicot šo pētījumu bija definēt un apzināt maksimālo barjeru skaitu iekļaujošās izglītības jomā, lai noteiktu galvenos šķēršļus studentu uzņemšanai un mācību procesiem augstākās izglītības posmā minētajās Āzijas valstīs. Rezultātā tika identificētas 10 pamata problēmas, sākot ar fiziskajām beidzot ar sociālajām un ekonomiskajām, kas var kļūt kā barjeras studentiem ar specialām vai iekļaujošām vajadzībām, veiksmīgai to integrēšanai augstākās izglītības iestādēs.

Pilns pētījums tiks publicēts ATEE 2022 ikgadējās konferences rakstu krājumā Web of Science datubāzē un iekļauts tās pamatkolekcijā.

 

Projektā iesaistītie partneri: Projekta vadošais partneris ir Nottingham Trent University (Apvienotā Karaliste). Projektā piedalās partneri no Indijas (Indian Institute of Technology Bhubaneswar​ un Vellore Institute Of Technology Trust-Vit University), ​Bangladešas (Bangladesh University of Engineering and Technology​ un Jahangirnagar University​), Latvijas (Latvijas Universitāte),Turcijas (Gazi University​), Serbijas (SoftQNR​), Bulgārijas (Plovdiv University “Paisii Hilendarski” un NARHU, National Association of Professionals Working with People with Disabilities)​ un Beļģijas (PHOENIXKM BVBA​).

Projektā Latvijas Universitāti pārstāv:
Prof. Linda Daniela (projekta vadītāja), Arta Rūdolfa (projekta pētniece), Astra Rūdolfa (projekta vadītājas asistente)
Projekta Nr.: 618615-EPP-1-2020-UK-EPPKA2-CBHE-JP.
Projekta termiņš: no 2021. gada 15. janvāra līdz 2024. gada 14. janvārim.
Kopējā piešķirtā finansējuma summa projektam ir 1 00 00 00,00 Eiro.

  

Dalīties