2022.gada janvārī LU PPMF Izglītības pētniecības institūta pētnieki sāks uzrunāt skolas dalībai Starptautiskajā pilsoniskās izglītības pētījumā - IEA ICCS 2022 (IEA International Civic and Citizenship Education Study).

2022.gada janvārī Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētnieki sāks uzrunāt Latvijas vispārizglītījošāsa skolas piedalīties IEA ICCS 2022 pamatpētījumā. Pētījuma mērķauditorija ir 8.klašu skolēni un viņu skolotāji. Pētījuma pamatizlasi veidoto 152 izlases skolas un 124 skolas ir atlasītas kā rezerves skolas. Pētījuma izlase ir starptautiski saskaņota un reprezentatīva, kas nozīmē, ka iegūtie rezultāti atspoguļos visu Latvijas 8.klašu skolēnu zināšanas pilsoniskajā izglītībā un sniegs jauniešu viedokļa atspoguļojumu par pilsoniskās izglītības satura jautājumiem.

IEA ICCS 2022 pamatpētījums tiek veikts laikā no 2021. līdz 2023. gada beigām. Starptautiskie un Latvijas rezultāti, kā arī plašāka analīze salīdzinājumā ar citām pētījuma dalībvalstīm, gaidāma 2023. gada otrajā pusē. Par IEA ICCS 2022 pētījumu interesi ir izrādījušas vairāk kā divdesmit valstis no četriem kontinentiem. Tāpat šajā pētījuma ciklā Latvija ir viena no dalībvalstīm, kas datus plāno ievākt ne tikai papīra formā, bet arī elektroniski.

Atsaucoties uz aicinājumu piedalīties pētījumā, skolas un skolotāji, iegūs apliecinājumu par dalību starptautiskā pētījumā, kas var noderēt akreditācijas procesā.

IEA ICCS ir pasaulē lielākais starptautiskais un vienīgais šāda mēroga pilsoniskās izglītības pētījums. Tā mērķis ir izpētīt jauniešu sagatavotību pildīt savus pilsoņu pienākumus un noskaidrot astoto klašu skolēnu zināšanu līmeni pilsoniskajā izglītībā. Detalizētai situācijas analīzei nacionālā līmenī ir sagatavoti aptaujas jautājumi, kas ļaus padziļināti izpētīt Latvijas izglītības sistēmai un pilsoniskās izglītības saturam nozīmīgus jautājumus. Līdztekus IEA ICCS pētījums ļauj iekļauties Eiropas Savienības un UNESCO ziņojumos un pārraudzīt valsts progresu Apvienoto Nāciju Organizācijas ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā.

Pētījums notiek Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.6.2/17/I/001 “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros.

Papildu informācija: Ireta Čekse, IEA ICCS 2022 pētījuma vadītāja Latvijā; Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta vadošā pētniece, ireta.cekse@lu.lv.

Pētījuma mājas lapa Latvijā: https://www.ipi.lu.lv/par-mums/iea-iccs/iea-iccs-2022/ 
Starptautiskā pētījuma mājas lapa: https://www.iea.nl/studies/iea/iccs/2022 

Dalīties