2021. gada 13. un 14. decembrī Islandes Universitātē (Reikjavikā) norisinājās projekta “Skolotāju-studentu karjeras perspektīvas ilgtspējīgai iekļaujošas izglītības reformai” (PreTeCap)” tikšanās, kuras laikā notika starpposmu pārskata apstiprināšana un tika diskutēts par dažādām projekta realizācijas aktualitātēm: progresu, sagaidāmiem rezultātiem un turpmākiem soļiem, projekta laika grafika izstrādi, vizuālo identitāti, sasniegto rezultātu izplatīšanu.
Atbilstoši projekta attīstības gaitai un pašreizējai situācijai, projekta tikšanās notika kombinētā saziņas veidā. Islandes Universitātes Izglītības Skolas profesore Hanna Ragnarsdóttir uzņēma projekta pētnieku komandu. Islandes Universitāte ir valsts universitāte, un tā ir viena no lielākajiem darba devējiem valstī. Tajā studē 15 258 studenti, strādā aptuveni 1714 pastāvīgie darbinieki un aptuveni 3729 vieslektori un uz laiku pieņemti darbinieki. Savukārt Izglītības Skola ir vadošā iestāde izglītības un labklājības studiju jomā Islandē. Tai ir nozīmīga sociāla loma skolotāju, sociālo pedagogu, brīvā laika profesionāļu, sporta un veselības zinātnieku izglītībā, kā arī pedagoģijas un izglītības studijās. Izglītības Skolā ir četras fakultātes:
- Izglītības un dažādības fakultāte,
- Izglītības un pedagoģijas fakultāte,
- Veselības veicināšanas, sporta un brīvā laika studiju fakultāte
- Priekšmetu skolotāju izglītības fakultāte
Tikšanos Islandes Universitātes Izglītības Skolā atklāja pētniece Anita Berķe (projekta koordinatore), profesore Indra Odiņa, profesore Ilze Miķelsone, docente Anna Stavicka un starptautiskais asistents Mustafa Kavak, kas pārstāv projekta Konsorcija koordinatori - Latvijas Universitāti, kā arī asoc. profesore Lāsma Latsone un asoc. profesore Jana Grava, kas pārstāv projekta partneri – Liepājas Universitāti.
Docente Anna Stavicka and pētniece Anita Berķe ziņoja par projekta starprezultātiem un sniedza atgriezenisko saiti par apstiprināto starpziņojumu, akcentējot turpmākos projekta realizēšanas virzienus.
Partneri no Tamperes Universitātes (Somija) – pētniece Golaleh Makrooni un profesors Eero Ropo ziņoja par pilotpētījuma rezultātiem, kur dati tika vākti, izmantojot pētījuma metodi - intervēšanu. Tika intervēti septiņi skolotāju asistenti, kas dalījās atziņās un pieredzē par savu izglītības ceļu un to, kā ir “kļūt un būt par skolotāju asistentiem”. Skolotāju asistenti norādīja, ka vēlētos, lai viņu balsis tiktu sadzirdētas.
Projekta partneri – profesors Asbjorn Kolberg no Nord Universitātes (Norvēģija) un projekta koordinatore no Kedaiņu Profesionālās izglītības centra (Lietuva) Aurima Bajorūnienė ziņoja par projekta aktivitātēm savās iestādēs, kā arī dalījās labās prakses piemēros.
Projekta pētījuma starprezultāti tiks prezentēti Latvijas Universitātes 80. ikgadējās starptautiskās zinātniskās konferences sekcijā “Skolotāju profesionalitāte un izglītība nākotnei”.
Projekta konsorcijs
Latvijas Universitāte (Latvija) – koordinējošā institūcija
Tamperes Universitāte (Somija)
Islandes Universitāte (Īslande)
Kedaiņu Profesionālās izglītības centrs (Lietuva)
Liepājas Universitāte (Latvija)
Help To Life International (Zviedrija)
Nord Universitāte (Norvēģija)