RoboPisces projekts veicina spēcīgu starptautisku sadarbību (Itālija, Īrija, Latvija, Grieķija, Malta un Horvātija) starp starptautiskām augsta līmeņa akadēmiskajām iestādēm un pamatizglītības skolām, uzsākot darbības STEAM un digitālo prasmju izglītības jomā, iekļaujot novatoriskus elementus programmā, uzturot skolēnus ieinteresētus un motivētus ar praktiskām, jautrām mācību darbībām.
Projekta partneru dalībvalstīs Itālijā, Maltā, Grieķijā un Horvātijā skolotāji sākuši apgūt tiešsaistes mācību kursu (C1) ar projektā izstrādāto robotikas komplektu. Kaut arī sākotnēji šo skolotāju kursu bija paredzēts organizēt klātienē vairāku dienu garumā, projekta komandai un skolotājiem kopā apgūstot robotikas komplekta izmantošanu, robotikas komponentu īpašības, vizuālās programmēšanas vidi un citus tehniskus jautājumus. Ņemot vērā pasaulē notiekošo COVID-19 pandēmiju, šīs mācības klātienē nevarēja tikt aizvadītas. Itālijas projekta komandai (Universita Politecnica Delle Marche) veiksmīgi izdevies mācības transformēt digitālā vidē, ietverot prezentācijas, video pamācības, attēlus un konsultatīvo forumu / atbalstu. Savukārt Latvijas Universitātes PPMF komanda, šī projekta ietvaros izstrādājusi šī kursa izvērtēšanas rīkus, kas ļaus noteikt gan skolotāju zināšanu līmeni, gan viņu attieksmi par izglītojošās robotikas iekļaušanu mācību procesā - kā veiksmīgāk integrēt šo robotikas komplektu mācību procesā. Izvērtēšana vērsta uz skolotāju iemaņu un zināšanu noteikšanu pirms kursa uzsākšanas, un pēc tā pabeigšanas, lai pēcāk projekta komandai ļautu novērtēt, kā vēl uzlabot un papildināt kursa saturu, pirms projekta dalībvalstu skolotāji uzsāk darbu skolās ar skolēniem.
Šī gada rudenī Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē no Itālijas piegādāts pirmais šā projekta ietveros izstrādātais robotikas komplekts, kas paredzēts C1 mācību kursa praktisko iemaņu apgūšanai tieši skolotājiem. Pēc projekta noslēguma, iespēja apgūt šī robotikas komplekta izmantošanu būs arī topošajiem pedagogiem PPMF, studiju kursa “Robotika izglītībā” ietvaros.
Noslēdzies darbs pie labo prakšu apkopošanas un risku izvērtēšanas visās projekta sadarbības valstīs – izglītojošās robotikas iekļaušana mācību procesā skolās - rezultējoties ar izstrādātām rekomendācijām, kuras tiks papildinātas strādājot pie projekta rezultatīvo rādītāju sasniegšanas. Daži piemēri:
- plānojot robotikas nodarbības jāparedz vismaz 90 minūtes, lai pilnvērtīgi uzsāktu un pabeigtu teorētiskos, praktiskos un programmēšanas uzdevumus;
- secināts, ka skolu mācībspēki lielākoties nav gatavi robotikas ieviešanai mācību procesā, nepietiekamu zināšu dēļ (tāpēc pirms ieviest šo konkrēto mācību programmu un komplektu skolās, nepieciešama pedagogu sagatavošana);
- lai veiksmīgāk sagatavotu skolēnus darbam ar robotikas jūrniecības komplektiem, mācību programma sadalīta divos posmos, pirmajā gadā apgūstot pamatprasmes un otrajā praktiski darbojoties ar RoboPisces jūrniecības robotikas komplektu.
Projekta ietvaros izstrādātās mācību programmas pirmā mācību gada saturs sastāv no desmit dažādām tēmām, kas aptver robotikas pamatprincipus, robotu uzbūvi, komponentes, programmēšanu u.c. tēmas. Lai novērtētu skolēnu apgūtās zināšanas, katra tēma noslēdzas ar interaktīvu testu, kas izveidots Kahoot mācību platformā, kā aizraujoša spēle un piemērota sākumskolas skolēniem (attēli, video, īsi jautājumi).
Sekojiet līdzi projekta gaitai RoboPisces sociālā tīkla kontos un vietnē (www.robopisces.eu) vai piesakieties uz mūsu biļetenu (https://www.robopisces.eu/newsletter/).
Un atcerieties, ka aizraujošās aktivitātes ir ceļā uz skolu!
RoboPisces komanda
Projekta vadītājs: Linda Daniela
Projekta komandā: Arta Rūdolfa
Periods: 01.09.2019. – 31.08.2022.
Seko!
https://www.facebook.com/RoboPisces-project-101099001529438/
https://twitter.com/RoboPisces
https://www.instagram.com/robopisces/
Projekts saņem finansējumu no Eiropas Erasmus + programmas 2019-1-IT02-KA201-063073
Cooperation for innovation and the exchange of good practices Strategic Partnerships for school education ROBOPISCES_ innovative