Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūts izdevis sērijas “Izglītības pētniecība Latvijā” desmito monogrāfiju “Skolēnu sasniegumi lasīšanā sākumizglītības posmā” asoc. prof. Antras Ozolas redakcijā.

Monogrāfija veltīta ceturto klašu skolēnu lasītprasmes izpētei starptautiska salīdzinošā izglītības pētījuma ietvaros. Šajā monogrāfijā izmantoti Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas – IEA (The International Association for Evaluation of Education Achievement) Starptautiskā lasītprasmes novērtēšanas pētījuma PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) dati par laika posmu no 2001. līdz 2016. gadam. Monogrāfija paredzēta izglītības politikas veidotājiem un izglītības vadītājiem, mācību satura speciālistiem, metodiķiem, skolotājiem, izglītības zinātniekiem, atbilstošo studiju virzienu studentiem un citiem lasītājiem, kurus interesē izglītība Latvijā.

Monogrāfijā apkopoti Indras Dedzes, Andreja Geskes, Veronikas Golubickas, Andra Grīnfelda, Agates Jarmakovičas, Nataļjas Jevdokimovas, Agneses Māleres, Antras Ozolas, Karīnas Silovas un Lienes Zizlānes pētījumi, kuros analizēti Latvijas skolēnu sasniegumi un faktori, kas tos ietekmē, starptautiskā un nacionālā kontekstā.

 

Monogrāfija izdota Eiropas Sociālā fonda finansētā projekta Nr. 8.3.6.1/16/I/001 “Dalība starptautiskos izglītības pētījumos” ietvaros.

Dalīties