LU Pedagoģijas zinātnisko institūtu projektā pārstāv profesore L.Daniela un zinātniskā asistente S.Dreimane.
Projekta mērķis ir izglītot iedzīvotājus un attīstīt viņu digitālās prasmes un medijpratību, uzmanību vēršot uz skolotāju zināšanu pilnveidošanu. Projekta laikā ir plānots izstrādāt 3 rokasgrāmatas, kā atbalsta materiālu skolotājiem, ko viņi varēs izmanto gan, lai papildinātu savas zināšanas un attīstītu digitālās prasmes, gan arī, lai izmantotu tos, veidojot mācību stundas.
Pirmā rokasgrāmata būs par robotiku un tās izmantošanu izglītībā. Rokasgrāmatā varēs atrast informāciju, kas ir izglītojošā robotika, kādi pedagoģiskie principi jāņem vērā, pielietojot izglītojošo robotiku, tiks sniegta informācija par bezmaksas un visiem pieejamiem resursiem, kā arī tiks sniegti praktiski piemēri robotikas izmantošanai mācību stundās.
Otrā rokasgrāmata būs par medijpratību un sniegs informāciju par to, kā izmantot dažādus medijus, uzmanību vēršot uz tiešsaistes sociālajiem medijiem, kas ir aktuāli jauniešiem, kādi pedagoģiskie principi jāņem vērā, stāstot par medijpratību, kā arī par viltus ziņām un kā tās atpazīt.
Trešā rokasgrāmata tiks veidota par tādiem mediju formātiem, kā televīzija, radio un rakstītie mediji, kas mūsdienās ir pieejami interneta vidē.
Paralēli drukātajām rokasgrāmatām, tiks izstrādātas arī to elektroniskās versijas, kurās būs pieejama papildus informācija par attiecīgo tēmu.
Projekta ietvaros plānots izveidot arī online kursus Moodle platformā, kas būs atvērtas pieejas un bezmaksas atbalsts skolotājiem izglītojošās robotikas un medijpratības apguvei.
No š.g. 9. līdz 15. jūnijam San Sebastianā, Spānijā notika trešā tikšanās projektā iesaistītajām organizācijām, lai noslēgtu darbu pie pirmās rokasgrāmatas par izglītojošo robotiku un uzsāktu darbu pie rokasgrāmatas par medijpratību. Projekta līguma Nr. 2018-1-FR01-KA201-048117.