Kā uzsvērts pētījumā „Latvijā studējošo saliedētības veicināšana un ārzemju studentu diskriminēšanas mazināšana"[1], kā viens no trijiem galvenajiem negatīvajiem aspektiem studijām Latvijā tiek minēta diskriminācija, tāpēc diskusijas/kontaktbiržas galvenais mērķis ir saprast katras iesaistītās puses viedokli par esošo situāciju augstskolās un koledžās par darbu ar trešo valstu valstspiederīgajiem, kā arī izstrādāt ieteikumus augstākās izglītības iestādēm par darbu ar trešo valstu valstspiederīgajiem-studentiem.
Diskusija/kontaktbirža ļāva apzināt studentu motivāciju mācīties Latvijas augstskolās, grūtības saistībā ar studijām, ar sadzīvi, ar vīzu un citu dokumentu kārtošanu, ar darba iegūšanu, latviešu valodas apgūšanu un citiem faktoriem. Savukārt pedagoģiskais un administratīvais personāls sadzirdēs trešo valstu studentu ikdienas grūtības un izvērtēs iespējas nodrošināt regulāru atbalstu definēto situāciju risināšanā. Pārzinot sistēmas trūkumus, varēs noteikt visu pušu tiesības un atbildības – studenti zinās, kad var saņemt (piemēram, krīzes situācijas) un kādos jautājumos (piemēram, latviešu valodas apgūšanas iespējas, kopmītnes un īres dzīvokļi u.c.) var tikt nodrošināts atbalsts no augstskolu puses, savukārt, augstskolu pārstāvji būs informēti par situācijām, kādas ikdienā nākas risināt trešo valstu studentiem, organizējot savu izglītošanos Latvijā.
Apkopojot diskusijā/kontaktbiržā dzirdēto, tika izstrādāti METODISKIE IETEIKUMI augstskolām un koledžām darbam ar trešo valstu valstspiederīgajiem, attīstot atbalsta sistēmu studentiem – trešo valstu valstspiederīgajiem.
Metodiskie ieteikumi piedāvā aktuālo teorētisku apkopojumu par trešo valstu valstspiederīgo integrāciju Latvijā, sniedz padomus un ieteikumus, kas palīdzēs augstāko izglītības iestāžu akadēmiskajam un administratīvajam personālam labāk saprast ārvalstu studentu vajadzības, lai studenti justos pieņemti un piederīgi, iegūstot izglītību Latvijā.