Ceturtdien, 2025. gada 13. novembrī Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē notika Tatjanas Bicjutko seminārs “Ētisks mākslīgais intelekts valodu mācīšanā: no izpratnes līdz rīcībai”. Seminārā piedalījās Skolotāju izglītības nodaļas docētāji, pētnieki un interesenti no dažādām jomām.
Semināra laikā Tatjana Bicjutko iepazīstināja ar jauno Erasmus+ projektu “Jaunās paaudzes valodu skolotāji: ētisks mākslīgais intelekts valodu mācīšanas pilnveidei”, ko viņa vadīs kopā ar profesori Indru Odiņu. Tika izklāstītas starptautiskās sadarbības ieceres, projekta mērķi un plānotie rezultāti: 20 stundu mācību modulis par ētisku MI izmantošanu valodu mācīšanā; spēliskotā rīkkopa (Gamified Toolkit); tiešsaistes kurss (MOOC) skolotāju profesionālajai pilnveidei, kura pilotēšanā iesaistīsies vairāk kā 200 topošie skolotāji 3 valstīs un rokasgrāmata BA/MA studiju programmām.
Runājot par aktuālajiem izaicinājumiem valodu izglītībā, skolotāju profesionālajā identitātē un tehnoloģiju ētiskā lietojumā, Tatjana Bicjutko iezīmēja turpmākos pētījuma virzienus – skolotāju digitālo noturību, cilvēkcentrētu pieeju tehnoloģijām un ētisku MI integrāciju augstākajā izglītībā. Viņa uzsvēra, ka valodu skolotāji MI laikmetā ir stratēģiski nozīmīgi, jo strādā ar valodu kā nozīmes, kultūras un identitātes nesēju un bieži atrodas digitālo inovāciju priekšgalā.
Semināra dalībnieki tika aicināti iesaistīties projektā, sadarboties pētniecībā un kopīgi attīstīt ētisku mākslīgā intelekta izmantošanas praksi, lai stiprinātu skolotāju profesionālo autonomiju un kvalitāti digitālajā laikmetā.

