Projekta centrā ir ideja, ka īsas, mērķtiecīgas kustību pauzes var būtiski uzlabot studentu uzmanību, motivāciju, iesaisti un fizisko pašsajūtu nodarbību laikā, vienlaikus veicinot pozitīvu mācību vidi. Projekta ietvaros ir analizēti teorētiskie avoti un izstrādāti praktiski risinājumi, kas balstīti mūsdienīgās pieejās studiju vides un izglītības kvalitātes pilnveidē.
Ko piedāvā projekts?
Praktiskus video aktīvo paužu īstenošanai dažādos studiju kursos.
Pētījumos pamatotus piemērus par aktīvo paužu ietekmi uz studentu labbūtību, kognitīvajām spējām un iesaisti.
Atbalstu docētājiem, lai atvieglotu jaunu metožu ieviešanu un padarītu nodarbības dinamiskākas.
Kādi ir ieguvumi?
Uzlabota studentu uzmanība un koncentrēšanās spējas.
Paaugstināta motivācija un līdzdalība studiju procesā.
Veicināta labāka pašsajūta un samazināts stresa līmenis studiju laikā.
Docētāji ir aicināti brīvi izmantot projekta video materiālus, papildinot ar tiem savas nodarbības:
- Elpošanas vingrinājums – balons
- Elpošanas vingrinājums – pirksti
- Prāta vingrinājumi
- Vingrinājumi plaukstām un pirkstiem I
- Vingrinājumi plaukstām un pirkstiem II
- Vingrinājumi stāvus pozīcijā
- Vingrinājumi sēdus pozīcijā
180 minūšu nodarbības laikā ieteicams īstenot divas aktīvās pauzes (neskaitot brīvās pauzes).
Projekta izstrādātāji: LU IZPF Maģistra studiju programmas “Izglītības zinātnes” apakšprogrammas “Pedagoģija” 2. kursa studentes Rūta Irbe Esterliņa, Herta Indriča, Linda Plešauniece, Santa Krastiņa, Jekaterina Kazanovska, Elīna Rozenberga un Ivita Puriņa.