20. un 21.novembrī Gētes institūti Latvijā, Igaunijā un Lietuvā sadarbībā ar Latvijas Universitāti organizēja forumu „Rītdienas vācu valodas stundas: nākotne, iespējas un izaicinājumi” („Morgen Deutsch unterrichten: Zukunft, Chancen und Herausforderungen”). Pasākums tika rīkots projekta „Sākt karjeru ar vācu valodu – vācu valoda kā svešvaloda Baltijas valstīs” („Mit Deutsch durchstarten – Deutsch als Fremdsprache in den baltischen Ländern”) ietvaros, un tā stratēģiskā nozīme sakņojas nepieciešamībā rast risinājumus kritiskos izaicinājumos izglītības sistēmā: strauju tehnoloģiju attīstība, sabiedrības sociāldemogrāfiskās pārmaiņas un vācu valodas skolotāju trūkums, kas apdraud šī mācību priekšmeta ilgtspēju.

Forumā Latvijas Universitāti pārstāvēja Humanitāro zinātņu fakultātes profesore Ineta Balode, lektore Ieva Blumberga un Vācu filoloģijas students Alberts Roze, Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes lektore Dace Henrici, asoc.prof. Sanita Baranova, vācu valodas skolotāja programmas studentes Ksenija Zīle, Luīze Johanna Huke un „Mācītspēks” programmas studente Liene Vītola.  

Foruma mērķi bija piedāvāt konkrētus impulsus vācu valodas mācīšanas un skolotāju kvalifikācijas tālākai attīstībai Baltijas valstīs, veidot pamatu nākotnes iniciatīvām un mērķtiecīgai sabiedrības informēšanai, lai stiprinātu vācu valodas lomu un vācu valodas skolotāja profesijas tēlu, piedāvājot idejas kampaņai vācu valodas skolotāja profesijas popularizēšanai un skolēnu motivācijas veicināšanai, izvēlēties mācīties vācu valodu. 

Pirmajā foruma dienā dalībnieki klausījās 8 īslekcijas par vācu valodas mācīšanos no politikas, uzņēmējdarbības, neirodidaktikas, mākslīgā intelekta pētniecības un futuroloģiskā skatījuma, pēc kurām sekoja darbs diskusiju grupās (Fishbowl), lai apspriestu iegūtās atziņas, dalītos pieredzē, idejās par jautājumiem: Kādai būtu jābūt nākotnes vācu valodas stundai? Kādas kompetences nepieciešams izglītojamajiem un kāda loma to apguvē ir vācu valodas stundai? Kādas kompetences nepieciešams vācu valodas skolotājiem un kādas būs viņu nākotnes lomas? Kas padara vācu valodas skolotāja profesiju pievilcīgu un jēgpilnu?

Otrajā foruma dienā dalībnieki strādāja pasaules kafejnīcas (World Café) pieejā, apvienojot dažādas perspektīvas un izstrādājot redzējumu par skolotājiem, skolēniem, mācību vidi vācu valodas mācībām. Tika organizēts darbs arī valstu grupās, lai vienotos par tālākās rīcības virzieniem, kas veicinātu vācu valodas apguvi un vācu valodas skolotāja profesijas pievilcību katrā no Baltijas valstīm.

 

Dalīties