Sanāksmes laikā projekta partneri no Tartu Universitātes Narvas koledža (Igaunija), Latvijas Universitātes (Latvija), Primorskas Universitātes (Slovēnija), Integrācijas fonds (Igaunija), Rakvere Rohuaia pirmsskola (Igaunija), Latviešu valodas aģentūra (Latvija), Koperas Tautas universitāte (Slovēnija), Harkivas Nacionālā universitāte (Ukraina), Zaporižjas Nacionālā universitāte (Ukraina) prezentēja projekta intelektuālos rezultātus, tostarp metodiskos materiālus, digitālos rīkus un profesionālās pilnveides kursus skolotājiem. Diskusijās tika izvērtēti projekta sasniegumi: izstrādāto moduļu “Lasīšanas mācīšana digitāli” integrēšana valodu mācību metodikas studiju kursos piecu universitāšu bakalaura un maģistra skolotāju izglītības studiju programmu studentiem; izveidoto profesionālās pilnveides kursu 315 valodu skolotājiem īstenošana un 4 izstrādāto digitālu pašmācības kursu partnervalstu iedzīvotāju valodu prasmju uzlabošanai igauņu, slovēņu, ukraiņu un latviešu valodās ar patreiz reģistrētiem 420 dalībniekiem īstenošanas procesu. Pēc projektā veiktās SVID analīzes tika noteikti iespējamie turpmākie virzieni lasītprasmes attīstības veicināšanā digitālajā laikmetā.
Pirmajā dienā dalībnieki apmeklēja Tartu Universitātes bibliotēku, kur iepazinās ar tās darbību.
Bibliotēkā radīta ne tikai iekļaujoša lasīšanas vide, kur ir iespēja izvēlēties katram savu ērtāko lasīšanas veidu, piemēram, krēslu, bet arī tiek domāts par ikviena lasītāja labbūtību un veselību, piemēram, pēc ilgas sēdēšanas bibliotēkas apmeklētāji var izvingrināt muskuļus bibliotēkas trenažieru zālē vai arī uzsildīt savu līdzpaņemto pārtiku.
Bibliotēkas telpās ir pieejams arī psihologa un karjeras konsultanta atbalsts.
Pēc bibliotēkas iepazīšanas partneri reflektēja par projekta rezultātiem un piedalījās sesijās, kurās tika prezentēti projekta rezultāti, kā arī apmeklēja Igaunijas Nacionālo muzeju, kurā notika ekskursija “Echo from the Urals”.
Otrajā dienā partneri turpināja apspriest projekta rezultātus, kā arī finanšu un administratīvos jautājumus. Pēc tam projekta dalībnieki devās ekskursijā pa Tartu Universitātes galveno ēku un universitātes kvartālu.
Noslēguma dienā projekta dalībnieki apmeklēja arī AHHAA zinātnes centru, kas piedāvā daudzveidīgas iespējas attīstīt digitālās lasītprasmes un multimodālās izpratnes prasmes neformālā mācīšanās vidē. Dalībniekiem bija iespēja pārliecināties, ka muzejs ir nozīmīga vieta digitālās pratības pilnveidei, jo apmeklētāji tiek aicināti lasīt, interpretēt un analizēt informāciju dažādos formātos – interaktīvos ekrānos, projekcijās, skaņas instalācijās un virtuālās realitātes vidēs. AHHAA centrā izmantotie digitālie eksponāti veicina kritiskās un radošās lasīšanas prasmes, ļaujot apmeklētājiem pārbaudīt, izprast un pārveidot informāciju, ko tie uztver no dažādiem multimediāliem avotiem. Šāda pieeja atbilst eRead projekta pamatidejai – attīstīt lasītprasmi ar un caur digitālajām tehnoloģijām, integrējot lasīšanu ar izziņu, kustību un pieredzes mācīšanos. Digitālā lasītprasme nav tikai spēja lasīt tekstu uz ekrāna, bet arī prasme orientēties informācijas vidē, izvērtēt saturu un aktīvi piedalīties zināšanu radīšanā. Muzeju vide, īpaši tāda kā AHHAA centrs, rada vidi šādu prasmju attīstībai.
Projekta noslēguma sanāksme apliecināja, ka eRead iniciatīva ir nozīmīgs ieguldījums digitālās lasītprasmes attīstīšanā Eiropas izglītības telpā, veicinot inovatīvu mācīšanās pieeju, kas apvieno lasīšanu, radošumu un tehnoloģijas.






