Šis pasākums norisinājās trijās daļās.
Pirmajā daļā IZPF pētnieku komanda iepazīstināja ar projektu "DigiPeda" jeb “Digitālās pedagoģijas transformācija augstākajā izglītībā 21. gadsimtā”. Projekta mērķis ir attīstīt digitālās pedagoģijas kompetences augstskolu studentu vidū un veicināt inovatīvu pieeju mācību procesā. Lai to īstenotu, tiek plānota vairāku praktisku rīku izstrāde, kas palīdzēs gan studentiem, gan akadēmiskajam personālam: 1) Digitālās pedagoģijas mācību programma – elastīga un pielāgojama dažādiem mācīšanās stiliem, lai uzlabotu studentu digitālās prasmes un paaugstinātu mācību efektivitāti. 2) Intuitīva e-mācību platforma – interaktīvs digitālais rīks, kas ļaus studentiem un mācībspēkiem efektīvi izmantot tehnoloģijas mācību procesā, veicinot sadarbību un zināšanu apguvi dažādos formātos. 3) Vizuāla rokasgrāmata – praktisks ceļvedis, kas palīdzēs studentiem un pasniedzējiem veiksmīgi orientēties digitālajā mācību vidē, sniedzot konkrētus padomus un ieteikumus efektīvai mācīšanās stratēģijai, kas nākotnē ar teorētiskām un praktiskām zināšanām spēs atbalstīt pedagogus un izglītības jomas profesionāļus.
Konferences otrā daļa bija veltīta mākslīgā intelekta jautājumiem un noslēgumā apmeklētājiem bija iespēja apmeklēt praktiskas darbnīcas, kurās varēja izmēģināt sev interesējošo izglītības tehnoloģiju.
KONFERENCES PROGRAMMA:
⏰ 12.00 - 12.30
IEVADS PAR PROJEKTU "DigiPeda"
- PROJEKTA NOZĪME UN IEGULDĪJUMS LATVIJAS IZGLĪTĪBAS SISTĒMĀ / Linda Daniela, LU /
- PROJEKTĀ LĪDZ ŠIM SASNIEGTAIS UN TURPMĀKIE UZDEVUMI / Zinta Zālīte-Supe, LU /
⏰ 12.30 - 13.00
IEDVESMAS STĀSTI
- KĀ MĀKSLĪGAIS INTELEKTS MAINA PROGRAMMĒŠANAS MĀCĪŠANU: MANA PIEREDZE. / Mārtiņš Bērziņš, programmesana2.lv, Smiltenes vidusskola/
- MĀKSLĪGAIS INTELEKTS IZGLĪTĪBĀ. IDEJAS NODARBĪBĀM AR SKOLĒNIEM. / Linda Sinka, RTU Rīgas Biznesa skola, LearnIT /
- KO SKOLĒNI ZINA UN KĀ ŠOBRĪD LIETO MĀKSLĪGO INTELEKTU LATVIJĀ? / Astra Rūdolfa, LU /
- MĀKSLĪGĀ INTELEKTA DROŠĪBAS ASPEKTI / Jānis Džeriņš, CERT.LV /
⏰ 13.15 - 14.00
DISKUSIJA “KĀ MĀKSLĪGAIS INTELEKTS IETEKMĒ/ IETEKMĒS SKOLU UN MĀCĪŠANOS?”
Pieredzes stāstu autoru diskusija ar auditoriju
⏰ 14.00 - 14.30
KAFIJAS PAUZE
⏰ 14.30 - 16.00
PARALĒLĀS DARBNĪCAS AR IZGLĪTĪBAS TEHNOLOĢIJĀM
1. IZGLĪTOJOŠĀ ROBOTIKA
Izglītojošās robotikas aktivitātēm mācību procesā ir potenciāls sekmēt audzēkņos dažādu jomu kompetences. Šajā darbnīcā katram būs iespēja pārliecināties, vai uzdevumi ar robotiem veido aktīvās mācīšanās pieredzi un piedāvā gan fiziski, gan mentāli aktīvu darbību mācību procesā. Tās laikā tiks piedāvātas aktivitātes ar dažādiem izglītojošajiem robotiem, kas piemēroti dažādiem izglītības posmiem - BeeBot, Ozobot, Photon, Lego Education SPIKE, iRobot Root.
/ Ketlīna Tumase, LU IZPF zinātniskā asistente, docētāja /
2. DIGITĀLĀ MĀKSLA
Radošā darbnīca piedāvā iespēju iepazīt Procreate — vadošo digitālās mākslas lietotni, kas ir pieejama uz Apple iPad planšetēm. Šajā darbnīcā dalībnieki apgūs Procreate pamatfunkcijas un iegūs izpratni par šīs tehnoloģijas izmantošanas iespējām savā pedagoģiskajā praksē.
/ Anna Ansone, LU IZPF docētāja un eksperte /
3. IMERSĪVĀS TEHNOLOĢIJAS IZGLĪTĪBĀ
Darbnīcā iepazīsim imersīvās tehnoloģijas – papildināto, virtuālo un jaukto realitāti. Šīs tehnoloģijas pēdējos gados ir guvušas strauju attīstību un tiek uzskatītas par nākotnes tehnoloģijām dažādās jomās, tostarp izglītībā un medicīnā. Darbnīcē ne tikai izmēģināsim katru tehnoloģijas veidu, bet arī uzzināsim par to darbības principiem, kā arī par to, kā tās var pielietot mācību procesā.
/ Zinta Zālīte-Supe, LU IZPF zinātniskā asistente, docētāja /
4. MĀKSLĪGĀ INTELEKTA RĪKI IZGLĪTĪBĀ: PRAKTISKAS IESPĒJAS UN PIELIETOJUMS
Darbnīca ir veltīta tam, lai skolotāji iepazītos ar mākslīgā intelekta (MI) būtību un iespējām izglītībā. Dalībnieki praktiski strādās ar dažādiem MI rīkiem, piemēram, Google Gemini, ChatGPT un Microsoft Copilot, lai saprastu, kā tos efektīvi izmantot ikdienas mācību procesā – vērtēšanas uzdevumu izveidē, rubriku sagatavošanā, tematisko plānu izstrādē un mācību materiālu (slaidu) sagatavošanā. Meistarklase sniegs praktiskas zināšanas par uzvedņu (promptu) veidošanu, lai veiksmīgi komunicētu ar MI un iegūtu maksimālu labumu.
/ Anna Beāte Būmane, matemātikas skolotāja Tukuma Raiņa Valsts ģimnāzijā, AI un tehnoloģiju entuziaste /
Konferenci organizē LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāti projekta “DigiPeda” ietvaros, sadarbojoties arī ar IT Izglītības fondu.
Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them. Projekta numurs 2023-1-RO01-KA220-HED-000153589
