Radīt mākslas darbu virtuālajā realitātē, programmēt izglītojošus robotus, meklēt slepenas ziņas paslēptas starp digitālās un reālās vides uzdevumiem, spēlēt ābolu klavieres vai iepazīt izglītības kvalitātes pētījumus – šogad gan maziem, gan arī lieliem pētniekiem bija iespēja iepazīt aizraujošo izglītības zinātņu pasauli.

26. septembrī Latvijas Universitātē (LU) norisinājās Zinātnieku nakts pasākumi LU Akadēmiskajā centrā un citās LU norises vietās Rīgā un Latvijā. Šī gada vadmotīvs bija “Atklāj sevī pētnieka gēnu!” uzsverot zinātkāri, radošumu un vēlmi izprast pasauli ar zinātnes palīdzību. 

LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte (IZPF) arī šogad piedalījās Zinātnieku nakts pasākumos ar interesantu un dažādām auditorijām saistošu programmu.

Apmeklētājiem bija iespēja iepazīt aizraujošo virtuālās realitātes pasauli, radot mākslas darbu digitālā vidē.

Izglītojošās robotikas darbnīcā bija iespējams iepazīt dažādiem izglītības posmiem piemērotus izglītojošos robotus, izmēģināt izglītojošo robotu programmēšanu un uzzināt, kā robotu dotie uzdevumi var nodarbināt rokas un prātu.

Gan lielos, gan mazos pētniekus priecēja augļu klavieres un slaima bungas, ļaujot iepazīt elektriskās ķēdes principu un jautrā veidā apgūt ko jaunu vai atkārtot jau zināmo.

Izlaušanās spēles dalībnieki varēja izmēģināt spēlē balstītus āķīgus uzdevumus. Slepenā aģenta dotās norādes, kas paslēptas starp digitālās un reālās vides uzdevumiem, palīdzēja novērst digitālās drošības apdraudējumu Latvijas Universitātē. 

LU IZPF Izglītības pētniecības institūts piedāvāja uzzināt kā var izmērīt izglītibu. Interesenti varēja uzzināt par PIRLS, TIMSS, PCILS, ICCS un PISA pētījumiem, kā tie var ietekmēt izglītības kvalitāti, izmēģini testus un uzdevumus, ko skolēni pilda pētījumos, iepazīties ar uzdevumu daudzveidību un saturu.

Paldies visiem, kuri bija atnākuši.

Uz tikšanos nākošgad!

Dalīties