
Vakar, 26. augustā, jau otro gadu Latvijas Universitātes (LU) Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē (IZPF) norisinājās konference mentoriem, kas organizēta tiem, kas vada prakses topošajiem skolotājiem savā izglītības iestādē un sniedz nozīmīgu ieguldījumu turpmākajā jaunā skolotāja profesionālajā izaugsmē. Šogad maksimālais dalībnieku pieteikumu skaits (220 dalībnieki) tika sasniegts pāris dienu laikā.
Konferenci atklāja LU studiju prorektore, prof. K. Strada-Rozenberga, izsakot pateicību visiem konferences dalībniekiem par skolotāja profesijas izvēli. „Būt par skolotāju nav viegli un par mentoru būt ir vēl grūtāk,“ min prorektore. „Mentoram ir jāpilda divas funkcijas – gan pasniegt mācību stundas, gan arī atbalstīt jaunos skolotājus. Ja vēl pirms dažiem desmitiem gadu neviens nedomāja, ka skolotāji ir jāatbalsta, tad pašlaik ir pieejami dažādi atbalsta pasākumi esošajiem un jaunajiem pedagogiem. Jums ir jābūt zinošiem un sagatavotiem, un šī konference sniedz jaunu informāciju, padomus un praktiskus piemērus. Šo atbalsta pasākumu efektivitāti jums būs iespēja pārbaudīt savā pedagoģiskajā praksē,“ norāda prof. K. Strada-Rozenberga.
Ievadvārdus teica arī LU IZPF dekāne, prof. L. Daniela, uzsverot, ka skolotāji-mentori ir simbols varēšanai, darīšanai un pacietībai, uzturot un nodrošinot dzīvību skolās, un palīdzot jaunajiem kolēģiem iejusties darba vidē.
Konferences sākumā edy365.com platformas pārstāvis mentorus iepazīstināja ar jauno platformas funkcionalitāti, jo jau no 2025. gada pavasara semestra visas skolotāju studiju programmas prakses koordinē šajā platformā. Prof. L. Daniela, Z. Zālīte-Supe, K. Tumase un asoc.prof. I. Helmane konferences dalībniekus iepazīstināja ar dažādiem projektiem, kas tiek īstenoti fakultātē un pieejamajiem izstrādātajiem materiāliem, savukārt prof. I. Odiņa un prof. I. Margeviča-Grinberga mentoriem akcentēja savstarpējo sadarbību un to, kā iespējams topošos skolotājus-praktikantus iesaistīt sadarbības veicināšanā izglītības iestādē.
Šogad darbnīcās tika uzsvērta tehnoloģiju izmantošana mācību procesā, aicinot skolotājus-mentorus pašiem piedzīvot dažādu tehnoloģiju sniegtās iespējas un kā tās var palīdzēt skolēniem apgūt nepieciešamo. Konferences dalībnieki darbnīcās iepazinās gan ar dažādiem robotu veidiem un kā tos integrēt mācību procesā, piemēram, matemātikā, gan kā ar mākslīgā intelekta palīdzību gan apstrādāt lielus datu masīvus, gan veidot izglītojošas spēles, gan atvieglot sev ikdienas darbu. Darbnīcās tika sniegtas arī idejas, kā dažādi digitālie rīki palīdz veidot interaktīvas spēles, dažādus uzdevumus un prezentācija, gan arī kā tehnoloģijas var palīdzēt dabaszinātņu satura apguvē skolēniem un kā mūzika un dažādi digitālie rīki var skolotājam palīdzēt realizēt starpdisciplināras mācības. Tāpat arī skolotājiem-mentoriem bija iespēja pabūt virtuālajā realitātē un iepazīt virtuālās realitātes iespējas ikdienas mācību procesā. Dalībnieki darbnīcās arī spēlēja dažādas izglītojošas spēles, tostarp arī izlaušanās spēles, un guva izpratni par mācību procesa spēliskošanu. Šogad darbnīcās tika pievērsta īpaša uzmanība arī pirmsskolai, ne tikai iepazīstinot mentorus ar dažādiem robotiem un tehnoloģiju iespējām visos pirmsskolas posmos, bet arī akcentējot logoritmikas nozīmi pedagoģiskajā procesā un rīta apļa dažādošanas iespējas.
Šajā gadā konferencē tika piedāvātas 15 dažādas darbnīcas:
Brisk un citi AI rīki skolotāju ikdienas atvieglošanai (vadītāja: A. Beāte Būmane),
Digitālie rīki skolotājiem: kā veidot interaktīvas spēles, uzdevumus un prezentācijas (vadītāja: L. Mestere),
Iepazīšanās ar imersīvajām tehnoloģijām izglītībā (vadītāja: Z. Zālīte-Supe),
Izglītojošā robotika (vadītāja: K. Tumase un A. Rūdolfa),
Izglītojošo spēļu izstrāde ar mākslīgo intelektu (vadītāja: Elīna Juska),
Izlaušanās spēles (vadītāja: E. Grāvelsiņa),
Kas ir mentordarbība un kas nav mentordarbība (vadītāja: I. Odiņa),
Logoritmika pedagoģiskajā procesā (vadītāja: B. Brice),
Matemātikas izglītība sākumskolā: trauksmei - NĒ, robotikai - JĀ! (vadītāja: I. Helmane),
Mācību procesa spēliskošana (vadītāja: S. Dreimane),
Mākslīgā intelekta izmantošana datu analīzei un vizualizācijām (vadītāja: I. Tenberga),
Radošo ideju banka: mūzika un digitālie rīki starpdisciplināram mācību procesam (vadītāja: A. Spiridovska),
Rīta aplis pirmsskolā (vadītāja: I. Eglīte),
Robotikas iespējas pirmsskolā (vadītāja: A. Jofe-Bordjakovska),
Tehnoloģiju bagātināts dabaszinību mācību process (vadītāja: D. Kalniņa).
⇒ Foto no pasākuma (tiks pievienoti)