Slolu vizītes Jelgavā dalībnieki

Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes profesionālās bakalaura studiju programmas „Skolotājs” moduļa „Vācu valodas skolotājs” studenti Alise Sudnika un Aleksandrs Smirnovs "Vācu valodas mēneša 2025" ietvaros 24.aprīlī pārstāvēja fakultāti Vācijas vēstniecības organizētajā Jelgavas skolu sadraudzības pasākumā.

Skolu vizītē piedalījās divi Vācijas vēstniecības pārstāvji – lietvede Inese Siliņa un Kultūras un preses nodaļas vadītājs Kristofers Gronavs (Christopher Gronau), kā arī Gētes institūta Valodas nodaļas vadītājs, Institūta direktores vietnieks Jans Šprengers (Jan Sprenger), Šveices vēstniecības pārstāves, kā arī dziedātājs un skatuves mākslinieks Jorens Šteinhauers (Jöran Steinhauer).  

Vispirms viesi tika viesmīlīgi uzņemti Jelgavas 4. vidusskolā, kur jau pie durvīm viņus sagaidīja direktora vietniece audzināšanas jomā, kas arī strādā par vācu valodas skolotāju, kā arī divi vecāko klašu skolēni. Viens no skolēniem bija kādu laiku dzīvojis Vācijā, tāpēc labi prata vācu valodu. Šie skolēni arī bija koncerta vadītāji. Koncerts notika skolas aktu zālē, kas agrāk ir bijusi mūzikas klase, bet vēlāk pārveidota par aktu zāli, kurai ir arī ļoti laba akustika. Skaistu koncertu sniedza skolas koris, pūtēju orķestris un vairāki pianisti. Alisi un Aleksandru it īpaši iepriecināja pianistu izpildītā Ludviga van Bēthovena (Ludwig van Beethoven) skaņdarba „Elīzei” (Für Elise) džeza versija, kā arī Jorena Šteinhauera izpildītā dziesma kopā ar skolēniem vācu un latviešu valodā „Aprīļa pilieni”. Pēc koncerta katrs no viesiem iepazīstināja un pastāstīja par sevi visiem koncerta skatītājiem – skolēniem un skolotājiem. Alise stāsta: „Arī mēs devām priekšstatu par sevi un par mūsu fakultāti ar aicinājumu nākt studēt tieši Vācu valodas skolotāja programmā LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē. Pēc tam mēs visi devāmies uz skolotāju kabinetu, kur mūs gaidīja mazas uzkodas, kā arī tur notika pārrunas par „Erasmus” projekta sadarbības iespējām un institūciju (Vācijas vēstniecības, Šveices vēstniecības un Gētes institūta) atbalstu saistībā ar partnervalstīm. Pēc šīm pārrunām notika neliela ekskursija pa skolu, kur mums parādīja skolēnu sasniegumu sienu (kausus, medaļas, gleznas utt.) Radās labs priekšstats par skolu. Skola ir ar mūzikas un sporta novirzienu, tāpēc šie apbalvojumi ir saistīti ar dažādām sacensībām un konkursiem, un skatēm. Skolas vide ir patīkama.”

Pēc ekskursijas un pusdienām Jelgavas 4. vidusskolā, viesi devās uz Jelgavas Spīdolas ģimnāziju, kur tika uzņemti ne mazāk sirsnīgi: „Mēs devāmies uz direktores kabinetu, kur tika parādīta prezentācija par skolu un mēs uzzinājām interesantus faktus par skolu, piemēram, ka šajā skolā strādā daudz vīrieši kā skolotāji, kā arī skolā ir trīs mācību virzieni, kurus var izvēlēties pēc interesēm: mediji, komerczinības un vides zinības. Arī šajā skolā notika ekskursija. Mums parādīja gan telpas, gan mākslas darbus, ko gleznoja paši skolēni. Modernas telpas ir skolas ķīmijas kabinetā, kur ir U veida galdu un krēslu izvietojums, kā arī skolas augšējā stāvā, kur ir ierakstu studija. Skolas otrā stāva vestibilā kāds skolēns spēlēja klavieres. Arī par šo skolu ir gūts labs priekšstats. Skolēni ir ļoti talantīgi. Vērojām arī teātra izrādi „Brēmenes muzikanti” (Die Bremer Stadtmusikanten), kuru rādīja skolēni vācu valodā bez vācu valodas priekšzināšanām un kura tika iestudēta nieka 3 nedēļu laikā. Teātra izrāde bija ļoti uzjautrinoša un skolēni bija tiešām gatavojušies, lai izteiksmīgi to parādītu skatītājiem vācu valodā.”

Pēc izrādes Alise un Aleksandrs devās uz vācu valodas kabinetu, kur aprunājās ar 11.klases skolēniem par viņu nākotnes iecerēm un tieši vācu valodas perspektīvu. Vācijas un Šveices vēstniecības pārstāvji pastāstīja par viņu darba specifiku, kā arī studenti dalījās savā pieredzē, kas gūta, strādājot kā vācu valodas skolotajiem, kā arī par studiju iespējām LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē. Vairāki skolēni apliecināja interesi par vācu valodas studijām. LU IZPF studenti izdalīja arī informatīvos bukletus par studiju iespējām Latvijas Universitātē, īpaši aicinot apdomāt arī studijas Skolotāja studiju programmā.

Alise Sudnika vizītes noslēgumā atzina: „Šī diena notika ļoti pacilātā gaisotnē. Šī iespēja nāca par labu arī mums, jo iepazinām daudzus ievērojamus cilvēkus un talantīgus skolēnus, un sirsnīgus skolotājus, kā arī tā bija iespēja parunāt vācu valodā un uzlabot savas vācu valodas zināšanas un pieredzi, un mēs ļoti ceram, ka iedvesmojām mācīties mūsu mīļajā fakultātē un programmā. Paldies par šo iespēju!”

Dalīties