
2025. gada 30. aprīlī plkst. 9:00 Latvijas Universitātes (LU) Promocijas padomes izglītības zinātnēs atklātā sēdē Rīgā, Imantas 7. līnijā 1, 100. auditorijā Tatjana Ginzburga aizstāvēs promocijas darbu “Efectiveness of different course modalities for teaching English to adults" (Ph. D.) iegūšanai.
Recenzenti:
Dr. paed. Manuels Hoakins Fernandess-Gonsaless (Latvijas Universitāte),
Dr. paed. Nora Jansone-Ratinika (Rīgas Stradiņa Universitāte),
Dr. paed. Ineta Lūka (Biznesa augstskola “Turība”).
Ar promocijas darbu var iepazīties Latvijas Universitātes bibliotēkā Rīgā, Raiņa bulvārī 19.
Informācija par pētījumu
Ņemot vērā mūsdienu sociāli ekonomisko vidi – mainīgās darba tirgus prasības, straujo tehnoloģiju attīstību, sabiedrības novecošanos – pieaugušajiem nākotnē arvien vairāk būs jādažādo un jāpilnveido dažādas prasmes. Mācīšanas uzlabošanai nepieciešams teorētisks un empīrisks pamatojums, jo mācību programmu kvalitāte ilgtermiņā ir izšķiroši svarīga gan studentiem, gan darba devējiem, gan politikas veidotājiem, savukārt pieaugušo izglītības jomā šajā kontekstā pētījumu trūkst.
Promocijas darba mērķis bija izpētīt, kā klātienes, tiešsaistes un jauktās kursu modalitātes nodrošina angļu valodas apguvi pieaugušajiem. Pētījumā tika izstrādāta metodoloģija vispusīgai pieaugušo valodas mācības kursu efektivitātes novērtēšanai, iekļaujot zināšanu noturību kā nozīmīgu ilgtermiņa mācību rezultātu, kā arī salīdzināta angļu valodas kursu pieaugušajiem pasniegšanas efektivitāte klātienē, tiešsaistē un jauktā veidā attiecīgi 2019.- 2020., 2020.-2021. un 2021.-2022. akadēmiskajā gadā.
Rezultāti rāda, ka tiešsaistes un jaukta tipa kursu modalitātes var nodrošināt vismaz tikpat efektīvu valodu apguves pieredzi pieaugušiem, kā tradicionālā klātienes modalitāte, ja tiek izmantoti atbilstoši formāti. Savukārt, apvērsto jaukto formātu, kas izstrādāts, reaģējot uz COVID-19, var uzskatīt par optimālu risinājumu gan parastajiem, gan korporatīvajiem klientiem paredzētajiem kursiem.