Projekts IDEAL Future Teacher Academy ir starptautiska iniciatīva, kas veicina digitālās izglītības attīstību, apvienojot skolotājus, izglītības līderus, politikas veidotājus un digitālās tehnoloģijas ekspertus. Projekta ietvaros plānots reizi mēnesī organizēt profesionālās pilnveides vebinārus un seminārus, lai pilveidotu pedagogu digitālo pratību. Projekta galvenais mērķis ir palīdzēt pedagogiem kļūt par nākotnes digitālās izglītības līderiem.

Pirmie divi pasākumi jau ir aizritējuši. Februāra beigās norisinājās tiešsaistes vebinārs pedagogiem par “Virtuālās realitātes un mākslīgā intelekta rīki mācību procesā”. Šis vebinārs tika organizēts vebināru cikla "Digitālo rīku atlase" ietvaros. Tā laikā Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes eksperti iepazīstināja ar praktiskiem veidiem virtuālās realitātes (VR) mācību materiālu izveidei, neizmantojot programmēšanas vai 3D modelēšanas prasmes. Vebinārā tika aplūkoti svarīgākie pedagoģiskie un tehnoloģiskie principi VR satura veidošanai, izmantojot interaktīva mācību līdzekļa piemēru vidusskolas ģeogrāfijas stundām vulkānu veidu salīdzināšanai. Dalībnieki guva ieskatu VR izstrādes metodikā, lai veidotu savam mācību priekšmetam pielāgotus VR materiālus, kas veicina skolēnu iesaistīšanos un jēgpilnu mācību pieredzi.

Otrā vebināra sadaļa bija veltīta “Magic School” platformai un tās piedāvātajiem mākslīgā intelekta (MI) risinājumiem. Dalībnieki uzzināja, kā efektīvi izmantot MI rīkus, lai atvieglotu mācību materiālu sagatavošanu, diferencētu saturu, izstrādātu pārbaudes darbus, veidotu stundu plānus un dažādas citas iespējas, kuras piedāvā šī platforma. Eksperte dalījās ar praktiskiem piemēriem, kas palīdzēja labāk izprast, kā šie MI risinājumi var sniegt atbalstu pedagogam ikdienas darbā.

Marta sākumā norisinājās otrs pasākums "Izglītojošās robotikas integrēšana sākumskolas izglītības saturā", kas bija daļa no pasākumu cikla "Digitālo resursu izveide un pārveidošana".

Uz pasākumu tika aicināti sākumskolas skolotāji un sākumskolas izglītības pedagogi, kuri pašlaik iegūst izglītību. Pasākuma mērķis bija sniegt teorētiskas zināšanas un praktiskas kompetences gan digitālo resursu veidošanā un pielāgošanā, gan Ozobot robota integrēšanā sākumskolas izglītības saturā.

Pasākuma dalībnieki apguva nozīmīgas prasmes un zināšanas par digitālo tehnoloģiju un robotikas integrēšanu sākumizglītībā. Dalībnieki iepazinās ar digitālo resursu veidošanas un pielāgošanas principiem, kas palīdz efektīvi pielāgot mācību saturu digitālajā vidē. Tika uzsvērta robotikas nozīme sākumizglītībā, izceļot tās pozitīvo ietekmi uz skolēnu loģisko domāšanu, radošumu un problēmu risināšanas prasmēm.

Īpaša uzmanība tika pievērsta Ozobot robota funkcionalitātei un tā izmantošanas iespējām sākumskolā. Dalībnieki praktiski apguva, kā šo robotu var integrēt dažādos mācību priekšmetos, lai veicinātu skolēnu iesaisti un interesi par tehnoloģijām. Tāpat tika attīstītas prasmes efektīvai Ozobot robota integrēšanai mācību procesā, pielāgojot aktivitātes dažāda līmeņa skolēniem.

Pasākuma laikā dalībnieki arī pilnveidoja prasmes izglītojošās robotikas aktivitāšu plānošanā, organizēšanā un vērtēšanā, iegūstot praktiskas iemaņas, kā izstrādāt un vadīt nodarbības, kas veicina skolēnu digitālās kompetences attīstību.


Projekta partneri: Projektā iesaistīti seši partneri no piecām dažādām valstīm. Projekta vadošais partneris – Mary Inmalculate College (Īrija), bet sadarbības partneri Limerick and Clare Education and Training Board (Īrija), Latvijas Universitāte (Latvija), Universidad Autónoma de Madrid (Spānija), Fundación Siglo22 (Spānija), Universite Rennes II (Francija).

Projekts: Integrated Digital Educational Leadership for the Future Teaching Academy IDEAL Future

Projekta Nr.: 101104194/ERASMUS-EDU-2022-PEX-TEACH-ACA

Projekta termiņš: 2023. gada 15. jūnijs līdz 2026. gada 14. Jūnijs.

Dalīties