Projekts IDEAL Future Teacher Academy ir starptautiska iniciatīva, kas veicina digitālās izglītības attīstību, apvienojot skolotājus, izglītības līderus, politikas veidotājus un digitālās tehnoloģijas ekspertus. Projekts ir vērsts uz profesionālās pilnveides aktivitāšu izstrādi, sadarbības digitālās platformas izstrādi un mikroapliecinājumu ieviešanu. Tā mērķis ir palīdzēt pedagogiem kļūt par nākotnes digitālās izglītības līderiem.

IDEAL Future piedāvā holistisku pieeju, kas integrē digitālo mācību kā ekosistēmu, veicinot iekļaujošu un atvērtu pieeju visai skolas kopienai. Projekts sniedz teorētisku izpratni un praktiskus rīkus, kas palīdz pedagogiem vadīt un pielāgoties digitālās izglītības pārmaiņām, sekmējot inovācijas un sadarbību.

Pirmā pieredzes apmaiņas vizīte - Rennes Study Visit

2024. gada novembrī Francijas Rennes Universitātē norisinājās pirmā pieredzes apmaiņas vizīte. Tajā piedalījās vairāk nekā 35 skolotāji, studenti un izglītības līderi no Latvijas, Īrijas, Spānijas un Francijas. Vizītes laikā dalībnieki izpētīja, kā tehnoloģijas un digitālie mācību materiāli var uzlabot iekļaujošu izglītību. Paralēlās sesijās dalībnieki diskutēja par pedagoģijas attīstību, dalījās pieredzē un apguva jaunas prasmes, tostarp digitālo rīku izmantošanu mācību materiālu veidošanā.

Vizīte ne tikai veicināja pieredzes apmaiņu, bet arī palīdzēja pedagogiem izprast, kā tehnoloģijas var izmantot, lai pilnveidotu mācību procesu un veicinātu sadarbību starp skolām, reģioniem un valstīm.

Latvijas skolotāju pieredze un iedvesma

Projekts iedvesmojis Latvijas Universitātes iesaistītos pedagogus dalīties savā pieredzē un veicināt digitālās inovācijas vietējās izglītības iestādēs.

Elīna Juska, Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes maģistra studiju “Tehnoloģiju inovācijas un dizains izglītībai” (turpmāk - LU IZPF TIDI) studente un skolotāja Māteru Jura Kazdangas pamatskolā, organizēja profesionālās pilnveides sesiju par mākslīgā intelekta (MI) izmantošanu izglītībā. Viņa iepazīstināja kolēģus ar ChatGPT satura ģenerēšanai, GammaAI prezentāciju veidošanai un MI pielietojumu mācību materiālu personalizācijā. Elīna uzsvēra MI nozīmi daudzveidīgu skolēnu vajadzību atbalstam.

Skolotāja un LU IZPF TIDI absolvente Sanita Laiviņa, Kocēnu pamatskolā organizēja mācību dienu, kur dalījās ar ieskatiem no Rennes vizītes par MI integrāciju izglītības procesā. Viņa demonstrēja MI rīkus, kas uzlabo mācību plānošanu un materiālu veidošanu.

Valērija Froloviča, Rīgas 92. vidusskolas skolotāja un LU IZPF TIDI absolvente, iedvesmojoties no Ideal Futures projektā gūtajām zināšanām, uzsāka īstenot regulāras iknedēļas 40 minūšu tehnoloģiju apmācības sesijas - TeachMeet - saviem kolēģiem. Pirmajā sesijā viņa iepazīstināja ar ChatGTP, Mentimeter, Padlet un Google Forms rīkiem, veicinot iekļaujošu un interaktīvu pieeju.

Līga Jenča-Salcēviča, Ādažu Brīvās Valdorfa skolas skolotāja un LU IZPF TIDI absolvente, vadīja darbnīcu par digitālajām tehnoloģijām un rīkiem pedagoģijā. Iedvesmojoties no Rennes pieredzes apmaiņas brauciena laikā gūtajām zināšanām, iņa uzsvēra tehnoloģiju pieejamības nozīmi visiem skolēniem, praktiskās vadlīnijas skolotājiem un sadarbību kolēģu vidū.

Ieva Tenberga, ģeogrāfijas skolotāja Rīgas 85. Vidusskolā un Izglītības un zinātnes ministrijas vecākā eksperte, kā arī LU IZPF TIDI absolvente, iepazīstināja kolēģus ar DatoriumAI, GammaAI un ChatGPT praktisko pielietojumu. Neskatoties uz tehnoloģiskām grūtībām, Ieva uzsvēra, ka MI ir vērtīgs atbalsts mācību plānošanā un personalizācijā. 

Anna Beāte Būmane, LU IZPF TIDI absolvente, Ventspils Digitālā centra apmācību ietvarā, vadīja nodarbības par MI integrāciju izglītībā. Viņa izcēla kritiskās domāšanas nozīmi, izmantojot MI, un dalījās stratēģijās, kā nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi tehnoloģijām. Tāpat izglītoja esošos un topošos skolotājus par praktisku MI izmantošanu izglītībā, vadot praktisku darbnīcu un iepazīstinot kolēģus ar šiem rīkiem.

Projekta ietekme un nākotnes perspektīvas

IDEAL Future projekts veicina skolotāju profesionālo izaugsmi, palīdzot viņiem kļūt par digitālās izglītības līderiem. Latvijas pedagogi turpina attīstīt savas digitālās prasmes, veidojot darbnīcas un daloties pieredzē ar kolēģiem, tādējādi sekmējot inovācijas un iekļaujošu izglītību.

Projekta nākotnes soļi ietver paplašinātas praktiskas darbnīcas, kur skolotāji varēs pielāgot MI rīkus savām vajadzībām, turpinot veidot jaunus digitālos mācību materiālus un uzlabot savu pedagoģisko praksi.


Projekta partneri: Projektā iesaistīti seši partneri no piecām dažādām valstīm. Projekta vadošais partneris – Mary Inmalculate College (Īrija), bet sadarbības partneri Limerick and Clare Education and Training Board (Īrija), Latvijas Universitāte (Latvija), Universidad Autónoma de Madrid (Spānija), Fundación Siglo22 (Spānija), Universite Rennes II (Francija).

Projekts: Integrated Digital Educational Leadership for the Future Teaching Academy IDEAL Future

Projekta Nr.: 101104194/ERASMUS-EDU-2022-PEX-TEACH-ACA

Projekta termiņš: 2023. gada 15. jūnijs līdz 2026. gada 14. Jūnijs.

Dalīties