ERASMUS+ projekta “Digitālo rīku uzlabošana iekļaujošai pieaugušo ar disleksiju izglītības sekmēšanai (DYGI4ADU) idejas pamatā ir atziņa, ka, neraugoties uz straujo tehnoloģiju attīstību un to aktīvo ienākšanu visās dzīves jomās, tostarp izglītībā, skolotāji un pasniedzēji, kas strādā ar pieaugušajiem ar disleksiju, kuri mācās, joprojām nav pietiekami labi sagatavoti, lai spētu apmierināt viņu īpašās vajadzības. Pieaugušo izglītojamo ar disleksiju problēmas joprojām netiek pietiekami novērtētas, lai gan visi pētījumi liecina, ka disleksijas simptomu biežuma dēļ, tā kļūst par nozīmīgu sociālo problēmu.
Projekta DYGI4ADU mērķis ir uzlabot pedagogu zināšanas, lai pieaugušajiem ar disleksiju atpazītu un noteiktu tās pazīmes un saprastu, kā tās atšķiras pēc izpausmēm un grūtību pakāpes; kā arī nodrošināt pieaugušo pedagogus ar instrumentiem, kas nepieciešami, lai mācītu efektīvāk. Projekta gaitā tika veikts neliels pētījums par šo problēmu dalībvalstīs,izstrādāta raksturīgāko simptomu atpazīšanas rokasgrāmata un izveidota mācību platforma,kurā tiek piedāvāti 5 video moduļi pieaugušo izglītotājiem, izveidoti ieteikumi pieaugušo izglītotājiem, kā arī politikas veidotājiem darbam ar pieaugušajiem ar disleksiju. Šie tad arī ir būtiskākie projekta īstenošanas rezultāti. Projektu koordinēja “e-education in progress” (Itālija).
Padziļinātāk ar projekta rezultātiem iespējams iepazīties projekta mājas lapā un mācību platformā.
ERASMUS+ projekts “Digitālo rīku uzlabošana iekļaujošai pieaugušo ar disleksiju izglītības sekmēšanai" (“Enhancing Digital Tools for an Inclusive Dyslexia Adult Education”). 2022-1-IT02-KA220-ADU-000087842.
Projekta uzdevumu īstenošanā bija iesaistīti sekojoši fakultātes mācībspēki : prof. Tūbele S., lektori Kampmane K., Kiris K., prof.Emeritus Ivanova I. Projekta darba grupa izsaka arī pateicību doktorandei Grāvelsiņai E. par atsaucību projekta interviju tapšanā.