Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes  Izglītības pētniecības institūts 2024. gada 14. oktobrī aicina uz semināru par Starptautiskās skolēnu sasniegumu novērtēšanas asociācijas IEA Starptautiskā datorprasmju un informācijpratības pētījuma ICILS 2023 datu tālākizmantošanu.

Starptautiskais datorprasmju un informācijpratības pētījums IEA ICILS 2023 ir liela mēroga starptautisks pētījums, kas pārbauda, mēra un salīdzina 8. klašu skolēnu zināšanas, prasmes un izpratni par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jeb IKT jautājumiem. IEA ICILS pētījuma ietvaros tiek analizēti skolēnu izpildītie uzdevumi, kas ļauj objektīvi vērtēt un salīdzināt gan skolēnu datorprasmi (Computer and Information Literacy), gan algoritmiskās domāšanas prasmes (Computational Thinking).   

Seminārs notiks no plkst. 11:00  līdz  14:00  IZM Lielajā zālē (Vaļņu ielā 2, Rīgā).


Pieteikšanās semināram un ieejas caurlaides noformēšana, rakstot uz: dace.kalsone@izm.gov.lv.


Plašāka informācija par pētījumu:

11:00 - 11:05

Darbsemināra atklāšana

Ilze Saleniece,

Valsts sekretāra vietniece, Politikas iniciatīvu un attīstības departamenta direktore

11:05 - 11:50

I Ziņojumi par tēmas starptautisko un nacionālo kontekstu

Olga Pole,

Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētniece, Starptautiskā datorprasmju un informācijpratības pētījuma (ICILS) 2023. gada cikla nacionālā projekta vadītāja

11:50 - 12:20 Pārtraukums: dalīšanās grupās un kafijas pauze
12:20 - 13:20

II Darbnīca datu tālākizmantotājiem

Moderatori – akadēmiskajai diskusijai ICILS nacionālā projektu vadītāja Olga Pole un PIAD vadošā vecākā eksperte Dace Kalsone, un rīcībpolitikas pārstāvju diskusijai Izglītības departamenta direktora vietnieks izglītības kvalitātes vadības un digitālās transformācijas jomā Edgars Plētiens.

  Diskusiju jautājumi:
Pētniekiem (417. telpa) Rīcībpolitikas pārstāvjiem (Lielā zāle)

Kuri Latvijā ir tie aspekti, ko var pētīt? Kādus robus pētniecībā palīdzētu aizpildīt ICILS datu pieejamība – gan dator- un informācijpratības jomā, gan algoritmiskās domāšanas (computational thinking) jomā?

Eiropas Savienības Izglītības telpas mērķis digitālās pratības jomā un Latvijas pamatizglītības standarts. Kā šeit var palīdzēt ICILS dati?

Kas traucē datu izmantošanā? Kas pietrūcis līdz šim pieejamajos Latvijas datos?

ICILS datu izmantošanas iespējas datos balstītai politikai un lēmumiem digitālās pratības jomā

Spilgtākās prakses akadēmiskajā izpētē, kurā iekļautos datorprasmju un informācijpratības dati (salīdzinošā izpēte)

Kā operacionalizēt ICILS datus: turpmākie  praktiskie soļi?

13:20 - 14:00

III Darbnīcu rezultātu prezentācija

Moderators – PIAD vadošā vecākā eksperte Dace Kalsone

Diskusiju moderatori sniedz katras grupas kopsavilkumu un klātesošie turpina diskusiju, veidojot saskares punktus.

 

Noderīgas saites:


Pētījums īstenots Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 4.2.2.5/1/23/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai" ietvaros

 

 

Dalīties