Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Izglītības pētniecības institūts 2024. gada 14. oktobrī aicina uz semināru par Starptautiskās skolēnu sasniegumu novērtēšanas asociācijas IEA Starptautiskā datorprasmju un informācijpratības pētījuma ICILS 2023 datu tālākizmantošanu.
Starptautiskais datorprasmju un informācijpratības pētījums IEA ICILS 2023 ir liela mēroga starptautisks pētījums, kas pārbauda, mēra un salīdzina 8. klašu skolēnu zināšanas, prasmes un izpratni par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jeb IKT jautājumiem. IEA ICILS pētījuma ietvaros tiek analizēti skolēnu izpildītie uzdevumi, kas ļauj objektīvi vērtēt un salīdzināt gan skolēnu datorprasmi (Computer and Information Literacy), gan algoritmiskās domāšanas prasmes (Computational Thinking).
Seminārs notiks no plkst. 11:00 līdz 14:00 IZM Lielajā zālē (Vaļņu ielā 2, Rīgā).
Pieteikšanās semināram un ieejas caurlaides noformēšana, rakstot uz: dace.kalsone@izm.gov.lv.
Plašāka informācija par pētījumu:
11:00 - 11:05 | Darbsemināra atklāšana Ilze Saleniece, Valsts sekretāra vietniece, Politikas iniciatīvu un attīstības departamenta direktore | |
11:05 - 11:50 | I Ziņojumi par tēmas starptautisko un nacionālo kontekstu Olga Pole, Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētniece, Starptautiskā datorprasmju un informācijpratības pētījuma (ICILS) 2023. gada cikla nacionālā projekta vadītāja | |
11:50 - 12:20 | Pārtraukums: dalīšanās grupās un kafijas pauze | |
12:20 - 13:20 | II Darbnīca datu tālākizmantotājiem Moderatori – akadēmiskajai diskusijai ICILS nacionālā projektu vadītāja Olga Pole un PIAD vadošā vecākā eksperte Dace Kalsone, un rīcībpolitikas pārstāvju diskusijai Izglītības departamenta direktora vietnieks izglītības kvalitātes vadības un digitālās transformācijas jomā Edgars Plētiens. | |
Diskusiju jautājumi: | ||
Pētniekiem (417. telpa) | Rīcībpolitikas pārstāvjiem (Lielā zāle) | |
Kuri Latvijā ir tie aspekti, ko var pētīt? Kādus robus pētniecībā palīdzētu aizpildīt ICILS datu pieejamība – gan dator- un informācijpratības jomā, gan algoritmiskās domāšanas (computational thinking) jomā? | Eiropas Savienības Izglītības telpas mērķis digitālās pratības jomā un Latvijas pamatizglītības standarts. Kā šeit var palīdzēt ICILS dati? | |
Kas traucē datu izmantošanā? Kas pietrūcis līdz šim pieejamajos Latvijas datos? | ICILS datu izmantošanas iespējas datos balstītai politikai un lēmumiem digitālās pratības jomā | |
Spilgtākās prakses akadēmiskajā izpētē, kurā iekļautos datorprasmju un informācijpratības dati (salīdzinošā izpēte) | Kā operacionalizēt ICILS datus: turpmākie praktiskie soļi? | |
13:20 - 14:00 | III Darbnīcu rezultātu prezentācija Moderators – PIAD vadošā vecākā eksperte Dace Kalsone Diskusiju moderatori sniedz katras grupas kopsavilkumu un klātesošie turpina diskusiju, veidojot saskares punktus. |
Noderīgas saites:
- ICILS 2023 novērtēšanas ietvars (ICILS 2023 Assessmentt Framework).
- Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumi Nr. 747 "Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem".
- Datorika 1.-9. klasei. Mācību programmas paraugs.
- Eiropas Savienības Digitālās izglītības iniciatīvas un digitālo kompetenču mērķis.
Pētījums īstenots Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 4.2.2.5/1/23/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai" ietvaros |