Latvijas Universitāte īsteno Papildu moduļu ieviešanu ar mērķi nodrošināt studentiem studiju pieredzi, kas ļauj maksimāli attīstīt katra personību un profesionālo kompetenci, piedāvājot studentu interesēm atbilstošu, papildinošu starpdisciplināru pieredzi.
Papildu modulis iekļauts kā papildu izvēle konkrētās akadēmiskās bakalaura studiju programmas ierobežotās izvēles daļā (B daļa) un to var apgūt akadēmiskā bakalaura studiju programmu 3. studiju gada 5. semestra (rudens) studējošie. Moduļa apjoms ir 15 KP, jeb 150 kontaktstundas.
Mācību procesa dizains
Ja ir vēlme pēc vidusskolas beigšanas Latvijas Universitātē studēt kādu specialitāti, apsverot domu nākotnē strādāt arī par skolotāju, Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte piedāvā apgūt papildu moduli "Mācību procesa dizains” , kas sniedz iespēju apgūt pedagoģijas pamatus dažādu Latvijas Universitātes fakultāšu un akadēmiskā bakalaura studiju programmu studentiem. Pēc studiju sekmīgas pabeigšanas absolventam būs iespēja skolā mācīt mācību priekšmetu, kas ir atbilstīgs studiju ietvaros apgūtajai jomai.
Šajā papildu modulī studenti iegūs nepieciešamās pamatzināšanas, pamatprasmes un kompetences, lai varētu strādāt par pedagogiem vispārējā izglītībā. Šis kurss ir unikāla iespēja paralēli bakalaura līmeņa studijām apgūt B daļas kursus, kas pēc sekmīgas papildu moduļa pabeigšanas dod tiesības strādāt skolā un pasniegt mācību priekšmetu, kas apgūts pamata studiju programmā.
Papildu modulis sastāv no sekojošām kursa daļām:
Kursa daļas nosaukums | Apjoms | Mērķis: |
---|---|---|
Mācīšana un mācīšanās | 6 ECTS | Veidot studentu izpratni par cilvēka izziņas un informācijas apstrādes procesiem, motivācijas veidošanās priekšnosacījumiem, kas jāņem vērā plānojot un vadot mācību nodarbības. Attīstīt studentu prasmes plānotmācību nodarbību atbilstīgi normatīvajos dokumentos noteiktajam un mācību mērķu taksonomijām, sasniedzamajiem rezultātiem, mērķtiecigi izvēloties mācību metodes un paņēmienus, īstenojot vērtēšanu mācībuprocesā. |
Mācību procesa vadība | 6 ECTS | Attīstīt studentu prasmes veiksmīgi vadīt mācību procesu, veicinot sadarbību klasē un ārpus klases (ar vecākiem un citiem pieaugušiem), nodrošinot emocionāli un fiziski drošu mācību vidi, atbalstot skolēnucieņpilnu, atbildīgu un drošumspējīgu uzvedību. |
Iekļaujošā izglītība | 3 ECTS | Attīstīt studentu prasmes patstāvīgi vai sadarbībā ar kolēģiem veidot atbalstošu, iekļaujošu mācību vidi klasē, plānojot un īstenojot iekļaujošu mācību procesu atbilstoši skolēna dažādajām mācību vajadzībām, kā arīskolēna speciālajām vajadzībām. |
Papildus informācija: santa.dreimane@lu.lv