Latvijas Universitātē strādājusi no 1987. līdz 2017. gadam.

 

“Ausma Auziņa, kura visu profesionālo mūžu strādājusi par mākslas pedagogu – kompozīcijas skolotāju, par sevi saka: “Pie molberta es nestrādāju. Vienkārši skricelēju, skrīpojos pa kaktiem.” Braucot ceļojumos, sēžot sapulcēs, līdzās pierakstiem top zīmējumi.

Ausmas kā mākslas skolotājas pieeja ir izaugusi no atklāsmēm, strādājot ar bērniem un arī studentiem: “Bērni, viņu “kāpēc”, man ir mācījuši, kā ar viņiem strādāt. Esmu sapratusi, ka svarīgi ir nevis kaut ko iemācīt kā neapstrīdamu redzamu izpausmi vai attēlošanas paņēmienu, bet mudināt viņus vērot, un ieraudzīt, atklāt, apcerēt redzēto. Iemācītais bremzē. Acs pateiks, ko rokai darīt. Formula – skatīties un redzēt, saprast un apcerēt, izteikt to vizuālā formā – ir mākslas izglītības un jaunrades pamats. Galu galā jaunradītais mākslas darbs kļūst par jaunu realitāti, kas balstīta bērna, studenta vai mākslinieka pieredzē. Savukārt tā uztvere – “baudīšana” līdzinās jaunradei, papildina skatītāja iepriekšējās pieredzes ceļu.””

Delfi Kultūra. (2018, 15. maijs). Atklās Ausmas Auziņas izstādi 'Iztēle ir īstenība'. Ausmas Auziņas iztēles un līnijas smalkums izstādē "Iztēle ir īstenība"

Atpakaļ