Liena Hačatrjana, Dr. Psych.

Docente,  vadošā pētniece

e-pastsliena.hacatrjana@lu.lv 
Orchidorcid.org/0000-0001-5961-3619
Google Scholarscholar.google.com/citations

Dr.Liena Hačatrjana ir Latvijas Universitātes Psiholoģijas nodaļas Vadošā pētniece un docente. Viņas pētījumu tēmas galvenokārt ir vērstas uz kognitīvās psiholoģijas un izglītības psiholoģijas jomām, tostarp starpdisciplināriem pētījumiem. Nesenākie pētnieciskie projekti ietver tēmas par skolēnu problēmu risināšanas prasmju, pašvadības prasmju, akadēmisko sasniegumu un kognitīvo spēju novērtēšanu, starpdisciplināru pieeju domāšanas un spriešanas prasmju izpētei, kognitīvo spēju testu izstrādi un adaptāciju, kā arī pētniecību, kas vērsta uz jauniešiem reģionos.

 

Kognitīvā psiholoģija


Pedagoģiskā psiholoģija

 
 

Vispārīgo prasmju novērtēšanas un attīstīšanas pētījumi (problēmrisināšanas prasmes u. c.). Adaptācija, izstrāde un testēšana ar datorizētiem vai tradicionāliem problēmu risināšanas spēju, vadības funkciju un kognitīvo spēju testiem. Starpdisciplināri pētījumi par dažādām skolēnu prasmēm un spējām, mācību sniegumu. Starpdisciplināri pētījumi par studentu prasmēm, spējām un sasniegumiem, pamatojoties uz psiholoģijas un izglītības perspektīvām.

 
 

Kognitīvā psiholoģija, problēmrisināšanas prasmes, kognitīvās spējas (intelekts kopumā vai atsevišķu kognitīvo spēju pētījumi), kognitīvo spēju novērtēšanas testu izstrāde un adaptācija, pašvadības, pašregulācijas prasmes, skolēnu sekmes saistībā ar dažādām prasmēm, izglītības psiholoģijas temati, skolēnu un jauniešu prasmju un sasniegumu atšķirības, balstoties uz demogrāfiskiem rādītājiem.

 
 

Hačatrjana, L., & Namsone, D. (2024). Breaking Down the Concept of Students’ Thinking and Reasoning Skills for Implementation in the Classroom. Journal of Intelligence, 12: 109. doi.org/10.3390/jintelligence12110109 


Hacatrjana, L. (2022). Flexibility to change the solution: an indicator of problem-solving that predicted 9th grade students’ academic achievement during the distance learning, in parallel to reasoning abilities and parental education. Journal of Intelligence, 10(1), 7. doi.org/10.3390/jintelligence10010007 


Hacatrjana, L., & Graustina, R. (2022). Longitudinal data of high-school students’ grades during the Covid-19 pandemic in relation to their skills. European Journal of Educational Research, 11(4), 2445-2458. doi: 10.12973/eu-jer.11.4.2445