
Anika Miltuze, Dr. Psych.Profesore, vadošā pētniece, | |
e-pasts | anika.miltuze@lu.lv |
Orchid | https://orcid.org/0000-0003-0748-5744 |
Google Scholar | https://scholar.google.com/citations?hl=lv&user=pGNO1OIAAAAJ |
Attīstības psiholoģijas speciāliste, vadošā pētniece un profesore Anika Miltuze, Dr. psych., Latvijas Zinātnes padomes eksperte attīstības psiholoģijā, Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes studiju prodekāne. Ir izstrādājusi un docē attīstības un kiberpsiholoģijas kursus psiholoģijas un izglītības zinātņu jomas studeniem visās studiju pakāpēs, vada bakalaura, maģistra un doktora darbus. Ir autore vai līdzautore vairāk kā 60 zinātniskajām publikācijām, zinātniskā redaktore un autore vairākām monogrāfijām. Izglītības zinātņu jomā nodarbojas ar studējošo caurviju kompetenču un studējošo un mācībspēku profesionālo kompetenču izpēti un novērtēšanu. Ir starptautisko organizāciju „European Association for Developmental Psychology” un „International Society for the Study of Behavioural Development” biedre.
Kiberpsiholoģija un tās kognitīvie aspekti
Ievads psiholoģijas zinātnē
Attīstības psiholoģija
Attīstības psiholoģija: bērna socioemocionālās attīstības veicināšana
Aktuālās problēmas attīstības psiholoģijā
Mūsdienu psiholoģijas teorijas IV (attīstības un klīniskās psiholoģijas teorijas)
Seminārs attīstības un pedagoģiskā psiholoģijā
Vecāku bērnu attiecības, bērnu un pieaugušo sociāli emocionālā attītīstība, pusaudžu attīstība, identitātesveidošanās, indivīdu tehnoloģiju lietošanas paradumi, problemātiska interneta lietošana.
Attīstības psiholoģija: dažādu vecumposmu īpatnības (prenatālā, zīdaiņu, bērnu, pusaudžu, pieaugušo, veco ļaužu psiholoģija), sociāli emocionālā attīstība, piesaiste un ar to saistītie faktori, bērnu temperaments, vecāku – bērnu attiecību dažādi aspekti dažādos vecumposmos; bioloģisko un vides faktoru loma attīstībā; digitālo mediju psiholoģija, ekrānierīču lietošana, problemātiska interneta lietošana.
Sebre, S. B., & Miltuze, A. (2021). Digital Media as a medium for adolescent Identity Development. Technology Knowledge and Learning, 26(4), 867–881. doi.org/10.1007/s10758-021-09499-1
Sebre, S. B., Miltuze, A., & Limonovs, M. (2020). Integrating adolescent problematic internet use risk factors: hyperactivity, inconsistent parenting, and maladaptive cognitions. Journal of Child and Family Studies, 29(7), 2000–2009. doi.org/10.1007/s10826-020-01726-0
Sebre, S. B., Pakalniškiene, V., Jusiene, R., Wu, J. C., Miltuze, A., Martinsone, B., & Lazdiņa, E. (2023). Children’s Problematic Use of the Internet in Biological and Social context: A One-Year Longitudinal study. Journal of Child and Family Studies, 33(3), 746–758. doi.org/10.1007/s10826-022-02527-3