2024. gada aprīlī Latvija Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte uzņēma 22 topošos skolotājus un 13 docētājus no 7 valstīm. Viņi Rīgā pavadīja 6 dienas, lai kopīgi izzinātu mākslas estētiskās iespējas sabiedriskās domas veicināšanai klimata atbildības veicināšanai.

Intensīvie kursi Rīgā bija trīsgadīgā projekta 2. posms. Šogad īpaša uzmanība tika pievērsta globālo klimata pārmaiņu izpausmēm ikdienā, pilsētvidē, mums līdzās, lai saprastu, kā tās skar ikvienu cilvēku, un pētītu katra cilvēka atbildību un iespējas dot savu ieguldījumu problēmas risināšanā.

Guntas Kalvānes lekcijā studenti uzzināja zinātnes atziņas par svarīgākajiem klimata pārmaiņu aspektus Baltijā un Ziemeļvalstīs, diskusijās analizēja dažādus viedokļus un sabiedrības reakcijas uz šo informāciju, septiņās radošajās darbnīcās apguva inovatīvas estētiskas metodes un dažādu mākslas veidu paņēmienus savu un sabiedrības attieksmju izteiksmīgai iemiesošanai mākslas darbā, pētīja klimata pārmaiņu pazīmes dažādās Rīgas ekosistēmās, smēlās iedvesmu no Rīgas arhitektūras, muzejiem, koncertiem, dažādu valstu vizuālās un multimediālās mākslas piemēriem, un, strādājot grupās, izveidoja 5 multimediālus priekšnesumus, no kuriem katrs savā veidā parādīja cilvēka un dabas attiecības.

Projekta laikā studenti guva intensīvu un daudzveidīgu mākslas un mācīšanās pieredzi, iepazina jaunas pieejas estētiskajā izglītībā, pilnveidoja kompetenci kritiski analizēt sabiedrības un arī savus priekšstatus un aizspriedumus, spējas kopīgi radīt un īstenot oriģinālas idejas mākslinieciski augstvērtīgā formā, paust savas idejas, integrējot dažādu mākslas veidu izteiksmes līdzekļus. Studentu oriģinālie, pārliecinošie darbi apliecināja, ka studenti pilnveidojuši prasmes atklāt savas individuālās spējas un ieguldīt tās grupas darbā, saprasties ar ļoti dažādiem cilvēkiem, lai vienotos par kopīgu risinājumu un ar mākslas palīdzību uzrunātu sabiedrību.

Video ar studentu darbiem un dažādu universitāšu pedagogu vadīto mūzikas, teātra, kustību mākslas un vizuālās mākslas darbnīcu ieraksti būs pieejami projekta mājas lapā, lai tos varētu izmantot  kā mācību materiālus skolotāju izglītības procesā.

Latvijas universitāti projekta pārstāvēja asociētā profesore Ilze Briška, doktorantes Gundega Kaņepāja un Olga Astratova, studentes Alma Krēgere, Jana Hohla un Natālija Satunova.

Projekta partneri:
Helsinku universitāte
Islandes universitāte
Daugavpils universitāte
Igaunijas mūzikas un teātra akadēmija
Kopenhāgenas universitātes koledža
Norvēģijas Lietišķo  zinātņu universitāte
Stokholmas universitāte

 


TEN (Teacher Education network) ir skolotāju izglītības tīkls, kas īpaši koncentrējas uz mākslas priekšmetiem skolotāju izglītībā. Gadu gaitā tā ietvaros ir veiksmīgi organizēti vairāki starpdisciplināri projekti. TEN katru gadu rīko intensīvos kursus, kuros Baltijas un Ziemeļvalstu skolotāju izglītības programmu studenti izzina, kā māksla palīdz risināt sociāli nozīmīgus jautājumus. https://www.hvl.no/en/collaboration/teacher-education-network/

Pašreizējais 3 gadu projekts ( ISAMCE NPHE-2023/10301) ir saistīts ar globāliem klimata izaicinājumiem, katru gadu dominē cits jautājums:

2023. gads, Tallina – “Savienot” (atslēgvārdi: globalizācija, migrācija, digitalizācija).

2024. gads, Rīga – “Apzināties” (atslēgvārdi: realitāte, vērtības, tradīcijas);

2025.gads, Helsinki – “Pārmaiņas (atslēgvārdi: inovācijas).

Dalīties