Kopš 2001. gada PIRLS Starptautiskais lasītprasmes novērtēšanas pētījums notiek katru 5. gadu un mēra 4. klases skolēnu sasniegumus lasītprasmē visā pasaulē.
Latvija PIRLS pētījumā piedalījusies 2001., 2006. un 2016. gadā, pētījuma norisi koordinēja Latvijas Universitātes (LU) Izglītības pētniecības institūts. Pētījuma vadītāja Latvijā no 2006. gada ir LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes vadošā pētniece, docente Antra Ozola. Katru reizi pētījumā piedalījušies aptuveni 4000 skolēni, viņu vecāki, skolotāji un direktori no 150 Latvijas skolām.
2016. gada pētījuma rezultāti par Latvijas skolēnu lasītprasmes sasniegumiem starptautiskā salīdzinājumā tiks paziņoti šī gada decembra sākumā.