Novembrī notiks projekta “Attālināto mācību modelis, kas ietver robotiku 3–7 gadus veciem bērniem” (Distance Learning Model Reinforced with Robotics for 3-7 Years Old Children - EARLY) partneru tikšanās Vācījā, Manheimas Universitātē. Tikšanās galvenie uzdevumi:
- Ziņojums par paveiktajiem projekta rezultātiem nr. 1 un nr. 2.
- Partneru prezentācijas par paveikto darbu kopš pēdējās partneru tikšanās.
- Diskusijas par aktuālajiem jautājumiem un problēmām.
- MOOC platformas izveides turpmāko soļu plānošana.
- Pedagogu apmācību detalizēta plānošana (LTTA).
- Vadības jautājumi, gaidāmie projekta pasākumi, uzdevumu sadale un plānošana.
- Izstrādāto materiālu pārbaudes/izmēģinājuma process.
Drīzumā būs pieejama arī jaunākā projekta avīze, kas būs aplūkojama projekta vietnē: https://www.earlyeu.org/lv/home-latviesu/
Šajā mēnesī iznāk Early projekta 3. avīze, kuru sagatavojuši partneri no Latvijas Universitātes. Šis avīzes izdevums veltīts sekojošām tēmām - projektā izstrādātā augstākās izglītības mācību programma, kas ietver 5 moduļu kursa programmu, īsa intervija ar visiem projekta partneriem, kā arī informācija par šobrīd notiekošo tiešsaistes rokasgrāmatas izstrādi.
Šobrīd projektā notiek aktīvs darbs pie tiešsaistes rokasgrāmatas izstrādes. Atbildes uz dažiem jautājumiem par šo materiālu:
Kas? Projekta rezultāts nr 2. ir interaktīva tiešsaistes rokasgrāmata - “Rokasgrāmata par attālināto mācību procesu pirmsskolas izglītībā” (“Manual for early education online labs”). Rokasgrāmata ietver divas versijas, kas abas tiks tulkotas visu projekta partneru nacionālajās valodās. Viena rokasgrāmatas versija ir materiāli PDF failā un otra - materiāls ir interaktīvas prezentācijas formā ar dinamisku saturu, kas ļaus lietotājam izvēlēties savu lomu un attiecīgi piedāvāt pielāgotu saturu | |
Kam? Rokasgrāmata galvenokārt ir piemērota lektoriem, kuri vada kursus pirmsskolas pedagogiem gan augstākās izglītības, gan tālākizglītības ietvaros, kā arī saturs būs pielāgots pirmsskolas vecuma audzēkņu vecākiem/aizbildņiem. | |
Mērķis? Rokasgrāmatas ievadā aprakstīta nepieciešamība ieviest jaukta tipa mācīšanās izglītības (blended learning) elementus pirmsskolas izglītības iestādēs, lai nodrošinātu atbalsta nepārtrauktību arī piespiedu vai izvēles attālināto mācību laikā (kā, piemēram, COVID-19 uzliesmojuma, ilgstošu veselības problēmu vai citos ilgstošas prombūtnes gadījumos). Izstrādātie materiāli piedāvā arī informāciju par to, kā pirmsskolas izglītības mācību procesā veiksmīgāk integrēt digitālos rīkus, iepazīstinot bērnus ar tiem, to formām un funkcionēšanu, kā arī iespējamām problēmām. | |
Saturs? Rokasgrāmatā teorētiskā informācija tiek izklāstīta 8 nodaļās, tāpat ietverti arī APTAUJAS rezultāti, kas tika veikta, lai apkopotu jaunāko informāciju par projektā iekļautajām tēmām vismaz Eiropā (projekta dalībvalstīs) ar kopējo respondentu skaitu 508 (Latvija 225, Turcija, 110, Vācija 68, Portugāle 57, Itālija 33 un Īrija 15). Rokasgrāmatas saturs par jaukta tipa mācīšanos un attālināto mācību metodiku būs piemērots arī ģimenēm. Šīs rokasgrāmatas dizains tiks izveidots, izmantojot formālos un neformālos stilus, iekļaujot teoriju, piemērus, gadījumus un labo praksi, lai universitātes to varētu īstenot kursa veidā vai izmantot kā profesionālās pilnveides / tālāk izglītības satura rokasgrāmatu. |
Seko projektam Facebook:
https://www.facebook.com/ErasmusEARLYProject
Projekta rezultātus apskati projekta mājas lapā:
https://www.earlyeu.org/project-results-english/
Sadarbības partneri:
KOCAELI UNIVERSITESI Turkey
LATVIJAS UNIVERSITATE Latvia
SCUOLA DI ROBOTICA Italy
UNIVERSITAET MANNHEIM Germany
Early Years - the organisation for young children ROI Ireland
INSTITUTO POLITECNICO DE VISEU Portugal
MELLIS EGITIM TEKNOLOJI TICARET LIMITED ŞIRKETI Turkey
Projekta periods: 01.11.2021. – 30.05.20224.
Projekta vadītāja: Prof. Linda Daniela
Projekta koordinatore: Ketlīna Tumase