Pēc pedagoģijas studiju programmu absolvēšanas un darba gaitu uzsākšanas skolā jaunajiem pedagogiem pirmajā darba gadā būs pieejamas stipendijas un praktisks atbalsts profesionālajai pilnveidei, kas palīdzēs sekmīgāk iekļauties skolu vidē. To paredz Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavotie noteikumi, kurus 2023. gada 13. jūlijā apstiprināja valdības sēdē.

“Labi sagatavoti un motivēti skolotāji ir izšķiroši svarīgs faktors, lai ikviens skolēns saņem kvalitatīvu izglītību neatkarīgi no tā, kurā skolā viņš mācās. Un šo izglītību viņam sniedz labākie profesionāļi – motivēti un zinoši pedagogi. Svarīgi ir skolās piesaistīt arvien jaunus un motivētus pedagogus un radīt tādus apstākļus, lai, uzsākot darbu skolā, jaunie skolotāji saņemtu arī nepieciešamo atbalstu. Mēs mērķtiecīgi turpinām darbu, lai pedagoga profesija jauniešu acīs ir pievilcīga studiju un karjeras izvēle,” uzsver IZM ministre Anda Čakša.

Paredzēts, ka pirmajā darba gadā skolā pēc pedagoģijas studiju absolvēšanas, jaunajiem skolotājiem būs pieejams individuāls atbalsts profesionālās pilnveides grupās, mācību stundu vērošana, kas ir būtiski, lai jaunie skolotāji saņemtu atgriezenisko saiti un nostiprinātu pedagoģijas prasmes. Ar pieejamo atbalstu jaunie skolotāji varēs papildināt zināšanas profesionālās kompetences pilnveides programmās. Pēc studijām un uzsākot darbu skolā, jaunajiem pedagogiem pirmajā darba gadā (10 mēnešus) tiks nodrošināta arī stipendija 200 eiro mēnesī.

Plānots, ka izveidotā atbalsta programma palielinās interesi par pedagoģijas studijām un skolotāja profesijas izvēli. Paredzams, ka izveidotajā atbalsta programmā iesaistīsies 1100 Latvijas Universitātes, Daugavpils Universitātes, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas, Liepājas Universitātes un Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas pedagoģijas studiju programmu absolventi, jaunie skolotāji.

Ministru kabineta noteikumi “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu” 4.2.2.7. pasākuma “Indukcijas gada ieviešana pedagogu sagatavošanas studiju programmās” īstenošanas noteikumi” pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē.

 

Dalīties