Noslēdzies pēcdoktorantūras pētniecības projekts “Sakarības starp skolēnu mācību snieguma izmaiņām, pašvadības un problēmrisināšanas prasmēm klātienes un attālinātās mācīšanās laikā” (Nr. 1.1.1.2/VIAA/4/20/697), ko LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē no 01.01.2021-30.06.2023 realizēja pētniece, psiholoģijas doktore Liena Hačatrjana. Tālāk apkopoti projekta laikā sasniegtie rezultāti.

 

Pēcdoktorantūras pētījuma projekta laikā sasniegtie rezultāti

Zinātniskas publikācijas:

  1. Hačatrjana, L. (2021). Distance learning and COVID-19 from students' perspective: do they have the skills to deal with the unprecedented situation? SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION Proceedings of the International Scientific Conference. Volume V, May 28th-29th, 2021, p. 65-76. https://doi.org/10.17770/sie2021vol5.6435     
  2. Hacatrjana, L. (2021). Ability to deal with it: Self-management and problem-solving skills, motivation and routines helped high-school students during COVID-19 pandemic. Human, Technologies and Quality of Education, 2021. Proceedings of Scientific papers. Riga: University of Latvia Press, 126-136. https://doi.org/10.22364/htqe.2021.09
  3. Hacatrjana, L. (2022). Flexibility to change the solution: an indicator of problem-solving that predicted 9th grade students’ academic achievement during the distance learning, in parallel to reasoning abilities and parental education. Journal of Intelligence, 10(1), 7. https://doi.org/10.3390/jintelligence10010007 
  4. Hacatrjana, L., & Graustina, R. (2022). Longitudinal data of high-school students’ grades during the Covid-19 pandemic in relation to their skills. European Journal of Educational Research, 11(4), 2445-2458. https://doi.org/10.12973/eu-jer.11.4.2445  
  5. Hačatrjana, L. (2022). Data of students’ skills and academic achievement assessed during COVID-19 indicate risks for inequality. Human, Technologies and Quality of Education, 2022. Proceedings of Scientific papers. Riga: University of Latvia Press, 623-636.   https://doi.org/10.22364/htqe.2022.44
  6. Hačatrjana, L., & Linde, I. (2023). Piloting Supplementary Materials Aimed at Developing Students’ Problem-Solving and Self-Regulated Learning Skills. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 22 (6). https://doi.org/10.26803/ijlter.22.6.25
 

Rezultātu ziņojumi latviešu valodā (pieejami lasīšanai plašākai auditorijai), kas kopā veido pētījuma rezultātu kopu:

  1. Hačatrjana, L. (2022). Sakarības starp skolēnu mācību snieguma izmaiņām, pašvadības un problēmrisināšanas prasmēm klātienes un attālinātās mācīšanās laikā. Rezultātu ziņojuma 1.daļa: 11.klašu skolēnu rādītāji. Pieejams: https://www.ppmf.lu.lv/par-mums/zinas/zina/t/70878/
  2. Hačatrjana, L. (2022). Sakarības starp skolēnu mācību snieguma izmaiņām, pašvadības un problēmrisināšanas prasmēm klātienes un attālinātās mācīšanās laikā. Rezultātu ziņojuma 2.daļa: 9.klašu skolēnu rādītāji. Pieejams: https://www.ppmf.lu.lv/par-mums/zinas/zina/t/75766/ 
  3. Hačatrjana, L. (2023). Sakarības starp skolēnu mācību snieguma izmaiņām, pašvadības un problēmrisināšanas prasmēm klātienes un attālinātās mācīšanās laikā. Rezultātu ziņojuma 3.daļa: 10.klašu skolēnu rādītāji.

Dalība konferencēs:

  1. Hacatrjana, L. (2021). Ability to deal with it: Self-management and problem-solving skills of high-school students during COVID-19 pandemic. Presentation at the “79th International Scientific Conference of the University of Latvia” on February 16, 2021.
  2. Hacatrjana, L. (2021). Assessment of students’ problem-solving skills and self-management skills: two new questionnaires for assessment. Proceedings of the conference “The World of Didactics: Didactics in the Contemporary World” held at Institute of Pedagogy of NAES of Ukraine, Kyiv, Ukraine on September 21 – 22, 2021. Available at:  https://sites.google.com/view/conferencedidactica2021 (page 228).
  3. Hačatrjana, L. (2022). Data of students’ skills and academic achievement assessed during COVID-19 indicate risks for inequality. Prezentācija Latvijas Universitātes 80.starptautiskajā zinātniskā konferencē, 2022.gada 1.februārī.
  4. Hačatrjana, L. (2022). Reasoning abilities, parental education and problem-solving skills predicted the 9th grade students’ academic achievement during distance learning due to COVID-19. Prezentācija Latvijas Universitātes 80.starptautiskajā zinātniskā konferencē, 2022.gada 1.februārī.
  5. Hačatrjana, L. (2022). Cognitive abilities, academic achievement, and self-assessed skills of students during the distance learning. Prezentācija Latvijas Universitātes 80.starptautiskajā zinātniskā konferencē, 2022.gada 8.februārī.
  6. Hačatrjana, L. (2022). Decisions About Continuing Education After Primary School Were Affected by the Pandemic. Book of Abstracts of 17th European Congress of Psychology, Edited by Mojca Juriševič, pp.190. Available at: http://psiholoska-obzorja.si/en/article?id=551
  7. Hacatrjana, L. (2022). Organizational aspects of distance learning at the school level reflected to the students' coping with studies during the pandemic. Proceedings of the conference “Systems Analysis in Management: Interdisciplinary Research". Available at: https://kuei.fmon.npu.edu.ua/nauka/naukovi-zbirnyky
  8. Hacatrjana, L. (2022). Skills that helped students during the distance learning and could help them in the future. Presentation at the conference ATEE 2022 Annual Conference, August 29-31, 2022, Riga, Latvia. Conference program available at: http://www.atee2022annual.com/conferenceschedule/august-29/
  9. Hačatrjana, L. (2022). Dynamics of high-school students average grades before and during the COVID-19 pandemic in relation to students’ cognitive abilities, skills and parental education. Presentation at international scientific conference ECER 2022. Abstract published in conference materials: https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/27/contribution/52418/
  10. Hacatrjana, L. (2022). Lower grades but not skills: rural students during the pandemic compared to students from larger cities. Presentation at the 1st International Conference “Rural Youth and the New Youth Guarantee” in Brescia, Italy, organized by COST action CA18213 “Rural NEET youth network”. Available at: https://rnyobservatory.eu/web/rural-neet-youth-brescia-conference-2022-14-september-2022/rural-neet-youth-brescia-conference-2022-14-september-2022-proceedings/ 
  11. Hačatrjana, L., & Linde, I. (2023). Piloting Supplementary Materials Aimed at Developing Students’ Problem-Solving and Self-Management Skills. Presentation at the “81st International Scientific Conference of the University of Latvia” at the section “Teacher Professionalism and Education for the Future” on February 16, 2023. Conference program available at: https://www.lu.lv/fileadmin/user_upload/lu_portal/projekti/ppmf/Konferences_Seminari_Lekcijas/LU_81.konference/Programmas/Teacher_professionalism_1602_updated.pdf
 

Citas publikācijas:

  1. Kā praktisks pienesums projekta rezultātā izveidoti, aprobēti un publicēti materiāli skolotājiem “Darba lapas un atgādnes skolēnu problēmrisināšanas un pašvadības prasmju attīstīšanai”, kas veidoti ar mērķi atbalstīt skolotājus skolēnu problēmrisināšanas un pašvadības prasmju vingrināšanai un attīstīšanai dažādu mācību un klases stundu laikā. Materiāli pieejami šeit: https://www.ppmf.lu.lv/par-mums/zinas/zina/t/78212/
  2. Pilotpētījuma ziņojums, kas publicēts latviešu valodā: https://www.ppmf.lu.lv/en/about-us/news/news/t/65974/unhttps://www.ppmf.lu.lv/par-mums/zinas/zina/t/65892/
 

Dalība citos pasākumos:

  1. Dalība virtuālajā Zinātnieku naktī ar plakāta prezentāciju 30.04.2021.
  2. Dalība Latvijas Universitātes pasākumā “Zināšanu agora”, kas norisinājās 2021.gada 23.-24.septembrī, ieraksts no prezentācijas pieejams šeit: https://www.youtube.com/watch?v=too-c0LcHl0
  3. Dalība raidierakstā “Zinātjauda”, ko organizēja portāls “DELFI” un Izglītības un zinātnes ministrija, daloties ar izpētītajām atziņām. Ieraksts pieejams šeit: https://www.delfi.lv/zinatjauda/klausamsaruna-zinatjauda-ka-covid-19-pandemija-ietekmeja-latvijas-macibu-sistemu.d?id=54190784
  4. Dalība Latvijas radio 1 raidījumā “Ģimenes studija”, lai stāstītu par pētījuma rezultātiem un diskutētu par skolēnu sekmēm un prasmēm pandēmijas laikā. Ieraksts pieejamsšeit:https://lr1.lsm.lv/lv/raksts/gimenes-studija/skolenu-pasmes-macities-ietekme-sekmes-un-vertejumu-attalinato-m.a158094/
  5. Pētniece iesaistījusies COST pētniecības akcijā CA18213 “Rural NEET youth network”.

Dalīties