Programmas dalībnieku uzdevums bija paaugstināt kvalitāti attālinātam studiju procesam, kam šobrīd ir īpaša vērtība, izglītojoties no jebkuras vietas sev ērtākajā laikā. Tādējādi studējošie attīstīja inovāciju prasmes, veidojot pārskatāmus mācību materiālus ar vienotu dizainu, kā arī piedāvāja alternatīvas mācību satura apguves metodes (audio, video formātā). Tā rezultātā iegūstot jaunas prasmes un zināšanas mācību kursu veidošanā un organizēšanā.
“Jaunas iespējas kursiem e-studiju vidē! Nereti mēs neizmantojam visas digitālo tehnoloģiju piedāvātās iespējas, kas uzlabo studiju pieredzi. Interaktīvs formāts, spēles, iesaistes iespējas, tehnoloģiju un vizualizāciju izmantošana palīdzēs ne vien aizraujošam studiju procesam, bet arī veicinās padziļinātu tēmas apguvi un mācību vielas izpratni,” par ieguvumiem stāsta LU Inovāciju centra LUMIC vadītāja, profesore Signe Bāliņa.
Studentu izstrādātie risinājumi iekļauj: infografikas, atjaunotas prezentācijas, ierakstītas lekcijas, kas papildinātas ar interaktīvu saturu par tēmu un zināšanu pārbaudes jautājumiem, mūsdienīgas video lekcijas, kā arī pārbaudes vai pašpārbaudes testus ar atgriezenisko saiti. Komandas atzīst, ka viņu motivācija iesaistīties programmā – pilnveidot prasmes, kas noder tālākajā profesionālajā darbībā, kā arī vēlme sniegt uzlabojumus e-kursiem. Studējošie novērtē gan iegūtās zināšanas, gan arī sadarbību ar mācībspēkiem un iespēju ieviest savas idejas praksē.
“Liels izaicinājums – izveidot ērti lietojamu un studentiem draudzīgu e-studiju rīku, kurā viegli uztvert sniegto informāciju un orientēties tajā. Tomēr mūsu programmas dalībnieki ar to lieliski tika galā! Priecājos, ka studenti guva pieredzi aktuālajā jomā, apgūstot populārāko kursu vadības sistēmu pasaulē, vienlaikus sniedzot arī būtisku pienesumu. Rezultātā kursa “Moodle” vide papildināta ar pārskatāmu materiālu bāzi un aktivitātēm, balstoties uz ekspertu sniegtajiem ieteikumiem,” uzsver profesore, LU PPMF dekāne Linda Daniela.
Programmas ietvaros dalībnieki izveidoja e-studiju vidē kursa struktūru, kas ļautu studējošiem viegli orientēties mācību materiālos. Pievienotas pasniedzēju video uzrunas par kursiem un izveidotas kursa video tūres. Atvieglota navigācija un pārskatāmība kursa lapā, mainot kursa formātu un struktūru. Rediģētas nodarbību tēmas atbilstoši kursa aprakstam, kā arī reorganizēts studiju kursa lapas infopanelis, integrējot kalendāra funkciju. Papildus panākta arī metodisko materiālu uzlabošana, pašpārbaudes testu izveide, izveidotas jaunas un uzlabotas esošās vērtējumu grāmatas.
Komandu noslēguma prezentāciju vērtēšana inkubācijas programmā notika kompetentās žūrijas sastāvā, vērtējot tādus kritērijus kā studiju kursa digitalizācijas līmenis, ieteikumi un ieteikumu ieviešana LU. Visi žūrijas locekļi atzinīgi novērtēja studentu veikumu un ieguldījumu, tehniski pielāgojot materiālus lietotāju ērtumam un piedāvājot savas idejas studiju kursu attīstībai.
Programmas laikā pilnveidoti un digitalizēti studiju kursi: 1) Atbildīga pētniecība un inovācijas izglītībā, 2) Attīstības psiholoģija, 3) Personības psiholoģija, 4) Lietpratība pieaugušo un augstskolas pedagoģijā, 5) SMART pedagoģija, 6) Angļu valodas mācību pieejas, metodes un modeļi, 7) Klases darba vadība, 8) Akadēmiskā angļu valoda, 9) Pedagoģisko procesu tiesiskie aspekti izglītībā, 10) Inovatīvā pedagoģija dažādībā un digitālā iekļaušanās, kā arī 11) Virtuālās un papildinātās realitātes tehnoloģijas izglītībai
Pasākums tiek organizēts ar ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 1.1.1.3/18/A/007 “Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem” atbalstu.