Gatis Lāma ir LU PPMF doktorantūras students un jaunais lektors, kurš vienmēr ļoti augstu vērtējis izglītību un personīgo pilnveidi, tādēļ arī pievienojās doktora studiju programmai "Pedagoģija". Nu jau Gatis ir 3.kursā, un jūnijā ir gan promocijas eksāmens, gan arī disertācijas priekšaizstāvēšana.

Jautājot, par ko tad ir Gata disertācija, viņš stāsta, ka “tēma ir vidusskolēnu caurviju prasmes matemātikas mācībās, kas pašlaik ir ļoti aktuāla, jo vide ap mums mainās ļoti strauji, līdz ar to nepietiek vairs ar to ko iemācāmies skolā vai augstskolā. Nevaram vairs 25 gadu vecumā teikt, ka esam apguvuši pietiekami daudz, lai turpinātu dzīvi tālāk vairs sevi nepilnveidojot. Šī iemesla dēļ arvien aktuālāka kļūst mācību turpināšana visas dzīves garumā, jeb life-long learning. Šis ir viens no iemesliem, kādēļ katram no mums ir nepieciešamas prasmes, lai paši varētu vadīt savu pilnveides procesu.”

Ar studijām doktorantūrā Gatis ir apmierināts. Atceroties studiju sākumu, kad nodarbības notika klātienē,  Gatis stāsta, ka tas ļāva aktīvi konstruēt zināšanas un diskusijās empīriski pārbaudīt savu viedokli un informāciju pedagoģiskos jautājumos. Caur diskusijām ar kolēģiem un docētājiem domas tika ievirzītas zinātniskajā darbībā un pēcāk studijas kļūst arvien autonomākas, ļaujot pašam patstāvīgi strādāt un konsultēties ar ļoti atsaucīgiem un kompetentiem docētājiem jau konkrētu jautājumu risināšanā. Tomēr Gatis atzīst, ka bez disertācijas tēmas viņu interesē vēl tika daudzas citas, bet doktorantūras ietvaros primārais mērķis ir zinātniskā interese par disertācijas tēmu. Tomēr jau minētajā diskusiju veidā, ar docētājiem un citiem doktorantiem apspriežot pārējo kolēģu tēmas, ir iespējams realizēt arī vēlmi personīgi pilnveidoties un uzzināt ko jaunu.

Trešajā kursā Gatim bija iespēja kļūt par lektoru un pasniegt studentiem lekcijas par matemātikas metodiku, klases audzinātāja profesionālo darbību, audzināšanas aktualitātēm un medijpratību, kā arī pētniecību izglītībā un mācību programmu veidošanu. Gatis atzīst, ka nodarbību gatavošana un plānošana bija ļoti sarežģīts un laikietilpīgs process, un pilnīgu gandarījumu neizdevās iegūt, jo tikai pēc pirmajām nodarbībām var saprast, ko nākotnē varētu uzlabot, un ir vēl daudz vietas izaugsmei.

Paralēli tam visam Gatis ir iesaistījies arī projektā “Augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā”, kurā tiek analizētas caurviju prasmes un to izpausme augstākajā izglītībā, kā arī tiek izstrādāti to vērtēšanas instrumenti. “Kā studentam man tā ir lieliska pieredze piedalīties tik apjomīga projekta visas fāzēs”, stāsta Gatis.

Gatis savu mīlestību pret zinātni skaidro ar Aristoteļa vārdiem: "Nomaļus stāvošam cilvēkam var likties, ka zināšanu apguve ir smags darbs, taču tam, kurš kaut reizi ir apjēdzis, cik zinātne ir skaista, top skaidrs, ka tā rada neizsakāmu prieku.” Gatis  vienmēr ļoti augstu vērtējis izglītību un personīgo pilnveidi, līdz ar to pats saka, ka “izglītību uztver kā zināšanu pilnveides un prieka avotu.”

Dalīties