Latvijas Universitātes un Leipcigas Universitātes Vācijā pedagoģijas zinātnes pētniekus kopīgu semināru un konferenču organizēšanā, projektu īstenošanā, kā arī kopīgu publikāciju sagatavošanā un izdošanā vieno rezultatīva sadarbība kopš 2000. gada. Vairākus turpmākos gadus abu universitāšu partnerība attīstīsies iekļaujošās izglītības izpētes projektā.
2016. gada maijā Leipcigā Latvijas Universitātes un Leipcigas Universitātes docētāju, doktorantu un maģistrantu seminārā „Iekļaujošā izglītība: starptautiskā perspektīva” (vadītājas: prof. Zanda Rubene un prof. Maria Hallitzky) laikā tika uzsākta projekta „Iekļaujošā izglītība Latvijā un Vācijā” īstenošana.
Savukārt no 17. - 19. oktobrim ar LU Akadēmiskās attīstības projekta „Atbalsts starptautiskajam semināram Latvijas Universitātes un Leipcigas Universitātes zinātniskā projekta „Iekļaujošā izglītība Latvijā un Vācijā” īstenošanai” atbalstu tika nodrošināta projekta LU pētnieku
prof. Zandas Rubenes, prof. Aīdas Krūzes, prof. Sarmītes Tūbeles, asoc.prof. Lindas Danielas, doc. Ievas Margevičas–Grinbergas un
doc. Sanitas Baranovas līdzdalība seminārā Leipcigas Universitātē pētniecības projekta starprezultātu, turpmāko uzdevumu un finansējuma piesaistīšanas apspriešanai.
Projektu „
Iekļaujošā izglītība Latvijā un Vācijā” plānots īstenot 3 gadus. Vadošie projekta partneri būs Latvijas Universitāte un Leipcigas Universitāte, taču plānots iesaistīt arī partnerus no citām valstīm. Projekta plānotais rezultāts būs grāmata „Iekļaujošās izglītības salīdzinošā izpēte” angļu valodā. Šajā projekta posmā grāmatas saturu veidos projekta pētnieku darba grupu (katra no tām strādās Latvijas un Vācijas profesoru vadībā) pētījumu rezultāti šādos tematiskajos virzienos:
- Sistemātiskā un vēsturiskā iekļaujošās izglītības analīze.
- Iekļaujošās izglītības didaktiskie un darbības pamati.
- Starpkultūru izglītība.
- Iekļaušanās sabiedriskie un sociālie aspekti.
- Speciālās pedagoģijas implikācijas iekļaujošajā izglītībā.
Tā kā abas universitātes savā darbībā ievēro studiju un pētniecības vienotības principu, nozīmīgi, ka projekta īstenošanā iesaistīti gan LU PPMF docētāji, jaunie zinātnieki un Pedagoģijas doktora studiju programmas doktoranti.