Sērijas „Izglītības pētniecība Latvijā” 7. monogrāfijas mērķis ir analizēt jaunākos Latvijas izglītības kvalitātes rādītājus un to konteksta raksturlielumus, izmantojot pētnieku iegūtos datus OECD PISA un citās vispāratzītās starptautiskajās programmās, lai risinātu aktuālus Latvijas izglītības attīstības jautājumus – vienlīdzīgas kvalitātes izglītības ieguves iespējas Latvijā, skolēnu sociālekonomiskā stāvokļa ietekme uz viņu mācību sasniegumiem, skolu tīkla optimizācija, skolēnu ar augstiem sasniegumiem relatīvā skaita paaugstināšana, IKT izmantošanas ietekme, matemātikas mācību metodes un pārbaudījumi, u.c. Monogrāfijā starptautiskā salīdzinājumā parādīta Latvijas skolu izglītības kvalitātes līmeņa paaugstināšanās matemātikā, dabaszinātnēs un lasīšanā visā valstiskās neatkarības periodā un šobrīd sasniegtais līmenis pasaules attīstīto valstu vidū.
Monogrāfija ir izstrādāta un izdota Eiropas Sociālā fonda (ESF) finansētā projekta „Atbalsts izglītības pētījumiem” (Nr. 2011/0011/1DP/1.2.2.3.2/11/IPIA/VIAA/001) ietvaros un tā ir pieejama LU Bibliotēkā.