Latvijas Universitātes Pedagoģijas psiholoģijas un mākslas fakultātē LU 75. zinātniskās konferences ietvaros no 30. janvāra līdz 17. februārim norisināsies vairāki pasākumi - sekciju sēdes, studentu lasījumi, izstādes. To norisē un organizēšanā iesaistītas visas fakultātes struktūrvienības.

 

30. janvāris

Sekcijas sēde "Izglītības vadības sekcijas sēde veltīta LU PPMF Izglītības pētniecības institūta 20. gadadienai" Norāde

10:00 - 16:30, Raiņa bulv. 19, Mazajā aulā Vadītāji: profesors Andris Grīnfelds, docente Antra Ozola

Jānis Bokāns, Andris Broks, Andrejs Geske, Andris Grīnfelds, Andris Kangro, Juris Zaķis, Oskars Zīds Starptautisko salīdzinošo izglītības pētījumu Latvijā un Izglītības pētniecības institūta pagātne, tagadne un nākotne

Andrejs Geske, Andris Kangro, Rita Kiseļova Vienlīdzīgi kvalitatīvas izglītības iespēju nodrošināšana Latvijā OECD PISA skatījumā

Andris Grīnfelds IKT skolā un mājās un skolēnu sasniegumi OECD PISA pētījumā

Andris Broks Saziņas sistēmiskuma problēmas mūsdienu izglītības attīstībā

Dainuvīte Blūma Izglītības zinātnes un pedagoģija

Juris Dzelme Izglītība un ideoloģija

Andrejs Mūrnieks Kas nepieciešams sekmīgai izglītības reformai?

Ardis Markss Mākoņizglītības izaicinājumi

Yan Lu Motivating Strategies in the Less-⁠⁠Commonly-⁠⁠Taught Language Programs

Linda Mihno Latvijas skolēnu finanšu kompetence

Rūdolfs Kalvāns Jaunais pedagogu darba samaksas modelis - Siguldas novada prakse

Linda Mihno, Agnese Kozlovska Direktora loma finanšu izglītības vadībā

Antra Roskoša, Jūlija Stukaļina Studentu karjeras izaugsmes motīvi migrācijas kontekstā un to ietekme uz augstskolas politikas izstrādi studentu karjeras plānošana jomā

Karīna Jansone Latvijas augstākās izglītības eksporta mārketinga līdzšinējās aktivitātes

Dita Štefenhagena Kvalitātes vadība - uz rezultātu orientēta pieeja augstskolu vadīšanā

31. janvāris

 

Plenārsēde "Cilvēks, tehnoloģijas un izglītības kvalitāte" Norāde

10:00 - 16:00, Jūrmalas gatvē 76, B-1. auditorijā Vadītājs: vadošais pētnieks  Manuels Fernandezs

I.Muzikante, I.Austers, G.Bērziņš & K.Purmalis Vai uzņēmēja gars top universitātes kursa laikā?

R. Birziņa (LU) Mācīšanās 21. gadsimtā: atvērtie tiešsaistes kursi – izaicinājums dabaszinātņu skolotājiem

M. Fernandezs (LU) Skolotāju ētika un transversālo kompetenču (21. gs. prasmju) attīstība izglītības kvalitātes sekmēšanai

I. Gehtmane-Hofmane Pieaugušo mācīšanās pētījumi: Datos pamatotās teorijas pieeju salīdzinošā analīze

I.Malso Augstākās izglītības politika pieaugušo mācīšanās sekmēšanai: situācija, izaicinājumi, risinājumi

A. Koļesovs (LU) Personīgie mērķi izglītības jomā un uztvertais sociālais konteksts piederības Latvijai prognozē

I.Ķestere (LU) Izglītība kā kultūras mācīšanās: vēsturiskā un mūsdienu perspektīva

L.Daniela (LU) Digitālie pirmsskolēni. Vai esam tam gatavi?

S. Surikova, M. Fernandezs (LU) Pedagoģiskā līderība Latvijas un Spānijas profesionālās izglītības iestādēs: salīdzinošā analīze

S. Sebre, A. Miltuze & M. Limonovs Pusaudžu un jauniešu interneta lietošana saistībā ar psiholoģiskiem un sociāliem aspektiem

R. Strods Docētāju profesionālās rīcībspējas transformācija augstākās izglītības digitalizācijas kontekstā

O.Pole & I.Čekse Starptautiskais pilsoniskās izglītības pētījums (1999. - 2016. g.) un pašreizējā situācija pilsoniskajā izglītībā Latvijā

M.Raščevska Lasītprasmes pamatkomponentu attīstības dinamika un saistība ar intelektuālām spējām vecumā no 6 līdz 9 gadiem

2. februāris

Sekcijas sēde "Sociālā pedagoģija" Norāde

10:00 - 15:00, Jūrmalas gatvē 76, 303. (vec.korp.)

Vadītāja: asoc.profesore Astrīda Raževa

Alvars Baldiņš Sociāli atbildīga skolas vides ekoloģija

Anita Berķe  Izglītības iestādes un vecāku sadarbības pieredze bērnu bilingvālā izglītošanā

Sigita Burvytė, Elena Kocai Pozitīvs sociālpedagoģiskais atbalsts vecākiem kā ģimenei

Linda Daniela, Dita Nīmante Pedagoģiskās darbības iespējas bērnu namā - patversmē, normatīvais regulējums

Mihails Firsovs Konfesionālās izglītības sociālie aspekti.

Valdis Folkmanis Uz Montesori pedagoģijas principiem balstītās multisensorās terapijas izmantošana bērnu ar īpašām vajadzībām atveseļošanai

Mārīte Grīviņa- Krauze Sociālā pedagoga darbs ar ģimeni un bērnu, kuram ir speciālā izglītības programma

Violeta Jegelevičienė, Odeta Merfeldaitė, Asta Railienė Integrētās palīdzības modeļu bērnam izstrāde institucionālajā un stapinstitucionālajā līmenī

Valdonė Indrašienė, Agata Katkonienė
Sociālā un izglītības palīdzība emigrējušo vecāku bērniem Lietuvā.

Natālija Novosada
Sociālā pedagoga sadarbība ar vecākiem sākumizglītības posmā

Andrejs Mūrnieks Skolēna un pedagoga dialoga nozīme izglītībā kā socializācijas procesā

Astrīda Raževa, Anita Berķe Sociālo pedagogu studiju programma un tās realizācija atbilstoši iekļaujošās izglītības principiem

Ilze Stikāne Tabu tēmas bērnu un jauniešu literatūrā literatūrā

Lolita Šelvaha Kompetenču pieeja dzīves prasmju attīstībā izglītības procesā kā viena no iespējām dzīves kvalitātes pilnveidē.

Airisa Šteinberga  Iekļaujošās izglītības Latvijā pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums.

Anda Zaumane Sociālais pedagogs pirmsskolas izglītības iestādē

Sekcijas sēde "Daudzveidīgā pedagoģija kvalitatīvai izglītībai" Norāde

Vadītāji: profesore Iveta Ķestere, asoc.profesore Baiba Kaļķe

10:00 - 17:00, Jūrmalas gatvē 76, G-18

Valda Kļava (LU) “… Lai jaunatne savā draudzē var grāmatu lasīt un savus kristīgos gabalus saprast” - izglītotības faktors Reformācijā

Aīda Krūze (LU) Reformācijas izaicinājumi pedagoģijai: skola, skolotājs, mācību grāmata

Laima Geikina (LU) Pedagoģijas teoloģiskie aspekti: teologu P.Tilliha (1886 - 1965) izglītības teoloģija un S. Hauervasa (1940) laika un telpas izpratne

Alīda Zigmunde (Rīgas Tehniskā universitāte) Reliģija Rīgas Politehnikumā/Rīgas Politehniskajā institūtā (1862-1918)

Arnis Strazdiņš (LU) Reformācijas atspoguļojums pedagoģijas vēstures mācību grāmatās Latvijā 20.gadsimtā

Ilze Šenberga (Daugavpils universitāte) Vēstures mācību grāmatas pamatskolai Latvijā 20.gs. 20.- 30. gados

Agata Muze (LU) Atturības audzināšana Latvijā 20.gs. 30.gados

Iveta Ķestere (LU) Sociālpolitiskā konteksta refleksijas Eiropas mācību grāmatās (1940 – 1956)

Irēna Saleniece (Daugavpils universitāte) Latvijas skolotāji sovetizācijas procesā (1944–1956)

Baiba Kaļķe (LU) Padomju skolotāja vizuālais tēls (1956–1985): ideāls un realitāte

Kitija Valeiņa (LU) Klases noformējuma transformācijas politiskās varas maiņas kontekstā (1985–2004)

Irēna Žogla (LU) Pedagoģija un/vai Izglītības zinātne/zinātnes

Aija Abens (Okupācijas muzejs) Demokrātiskās pedagoģijas izaicinājumi

Juris Dzelme (LU, AIKNC, AIC) Pedagoģijas un reliģijas attiecību problēmas

Līga Kalniņa (Latvijas Mākslas Akadēmija) Universa teorijas Universitātes pedagoģijā

Nora Jansone-Ratinika (Rīgas Stradiņa Universitāte), Ilze Dinka (PII Exupery International School), Dace Medne (Latvijas Mūzikas akadēmija)
‘Loco parentis’: audzināšanas tendences žurnālā „Mans Mazais”

Daiga Kalniņa, Armands Kalniņš (LU) 2–3 gadus vecu bērnu viedtālruņu un planšetdatoru lietošanas paradumi un to radītie pedagoģiskie izaicinājumi vecākiem

Aija Liepa, Baiba Kaļķe (LU) “…, seši, septiņi, astoņi, …?”

Rasma Vīgante, Inese Veģe (LU) Daudzveidīgās speciālās izglītības programmas

Sanita Baranova (LU) Augstskolas docētāja kā pedagoga izpratnes un darbības transformācija

Alīda Samusēviča (Liepājas universitāte) Pedagoga profesionalitāte izglītības pārmaiņu procesā

Jeļena Žukova (Daugavpils universitāte) Jauno skolotāju profesionālā sagatavošana un darba gaitu uzsākšana skolā: problēmas, jauni izaicinājumi un to risinājumi

Ērika Lanka (LU) Skolotāja darbības ētiskās un pedagoģiskās vērtības: mūžīgais un laicīgais

Līga Āboltiņa (LU) Pedagoga kompetence bērna adaptēšanās sekmēšanā pirmskolā

Juris Uzulāns (Banku Augstskola) Pedagoga loma projektu vadītāju prasmju veidošanā

Jeļena Stepanova (LU, Latvijas Biznesa koledža) Trešās paaudzes mācības lietišķā angļu valodā

Gunta Marihina (LU) Stenda referāts. Bertas Dzenes (dz. Rūmane, 1880-1945) ģimenes/dzimtas pedagoģiskā darbība

Inna Burova (LU) Skolēnu sadarbība mācību procesā un 21 gs. kompetences

Sekcijas sēde "MĀKSLA. DIZAINS. IZGLĪTĪBA." Norāde

11:00 - 15:30, Jūrmalas gatvē 76, V-214. telpa

Vadītāji: profesors Vladimirs Kincāns, lektore Austra Celmiņa-Ķeirāne

Agris DzilnaIkonas kā tīmekļa vietņu sastāvdaļa.

Inguna Karlsone Telpiskās spriešanas prasme dizainā.

Austra Celmiņa-Ķeirāne Latviešu ornaments - dekoratīvais un mitoloģiskais aspekts.

Zeltīte Barševska Latgaliešu un Latgales vecticībnieku 20. gs. rotāto dvieļu dizains.

Diāna Apele Staļina laika arhitektūra – kinoteātru ēku apskats Latvijā.

A.Strode, J.Keiviša 20.gadsimta sākuma sarkano ķieģeļu arhitektūra Latgales pilsētu kultūrvidē.

Līga Kalniņa Reportāžmāksla Latvijā.

Janīna Osnovina Studējošo patstāvīgā darba veicināšana studiju kursa "Perspektīva" apguvē.

Ausma Auziņa Kompozīcijas studijas: teorija un prakse.

Velga Zvirgzdiņa Dobspiedes tehnika kologrāfija.

Juris Nikiforovs Meklējot iedvesmu „Lāča mātes stāstā”.

Екатеринa Иванова / Russian State Social University Nacionālās tradīcijas laikmetīgā dizainā. / Национальные традиции в современном дизайне.

Vladimirs Kincāns Māksla un tikumiskās audzināšanas jautājumi.

Juris Utāns Neauglīgā vide - mākslas.......?

Otto Ķenga Kulturoloģijas devums identitātes saglabāšanā.

 

Sekcijas sēde "5. Latvijas starpaugstskolu izglītības zinātnes un pedagoģijas maģistrantu lasījumi" Norāde

11:00 - 16:00, Jūrmalas gatvē 76, B-1. auditorija

Vadītāja: profesore Ilze Ivanova Vairāk informācijas ŠEIT

Izstāde "Gaisma/Tumsa" Norāde

Atklāšana plkst. 16:00  LU PPMF mākslas galerijā "Baseins", Jūrmalas gatvē 76

FOTO no izstādes "Gaisma/Tumsa" atklāšanas

Izstādes kuratore: Austra Celmiņa-Ķeirāne

 

Izstādē ar radošajiem darbiem piedalās Daugavpils Universitātes (I. Liepa, V. Valujeva, I. Meldere, M. Strautmalis, A. Šļahova), Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas (Ē. Zlatkus, M. Justs, N. Losāne, I. Dundure, D. Apele, I. Kukule, V. Paurs) un LU PPMF docētāji (A. Muze, R. Muzis, J. Utāns, O. Muižnieks, A. Plotka, A. Celmiņa-Ķeirāne, D. Janele, Ē. Zalcmane, I. Biezā, V. Zvirgzdiņa, J. Nikiforovs u. c.). Izstāde apskatāma līdz 23. februārim.

 

7. februāris, 2017

 

Sekcijas sēde "Psiholoģija" Norāde

 

10:00 - 13:00, Jūrmalas gatvē 76, V-201. telpā (dekanāts) Vadītājs: profesors Ivars Austers

 

Līga Roķe-Reimate, Malgožata Raščevska Emociju regulācijas skalas adaptācija Latvijā

Edmunds Vanags Afekta fenomenoloģija psiholoģijas zinātnē: teorija un prakse

Sabīne Vilciņa, Baiba Martinsone Sociāli emocionālās audzināšanas (SEA) programmas ilgstpēja

Karīna Jaškova, Ieva Melne, Sandra Sebre Apzinātības piecu aspektu aptaujas (II vers.) ticamības rādītāju un validitātes pārbaude doktora disertācijas ietvaros

Inese Lietaviete Akūtā un pēctraumatiskā stresa traucējumi un komorbīdie traucējumi saistībā ar onkoloģisku saslimšanu: sistemātisks pārskats

Ieva Melne Cilvēku ar hroniskām slimībām aprūpētāju psiholoģiskā nasta (teorētisks apskats)

Marika Bērtule Disociācijas multidimensiju aptauja (MID-6) un tās izmantošana klīniskajā darbā

Aija Apele Personības Organizācijas Aptaujas (PAO) adaptācijas un validizācijas sākotnējie rezultāti Latvijas pieaugušo izlasē

16. februāris, 2017

Sekcijas sēde "Mājturība un tehnoloģijas" Norāde

 

 

10:30 - 16:00, Jūrmalas gatvē 76 Vadītāja: asoc.profesore Māra Urdziņa-Deruma

 

Māra Urdziņa-Deruma, Lolita Šelvaha Studentu saskatītās atšķirības mājturības un tehnoloģiju izglītībā ārzemēs

Maija Kulakova Starptautiskās mājas ekonomikas asociācijas (IFHE) darbības virzieni

Aija Pridāne Pētījumi par kompetencēs balstīta izglītības satura realizācijas iespējām mācību priekšmetā „Mājturība un tehnoloģijas”

Mārīte Kokina-Lilo Senākais tekstils un tā izteiksmes līdzekļi

Ieva Mīlgrāve Mājturības un rokdarbu vēsturiskā attīstība Latvijā līdz 1940. gadam

Helga Ingeborga Melnbārde Nemateriālā kultūras mantojuma apzināšana- ilgtermiņa investīcija garīguma un izglītības kvalitātē

Ziedīte Muze Tautas tērpu centra SENĀ KLĒTS ieguldījums latviešu kultūras mantojuma saglabāšanā

Jonika Tērvide Mājturības un tehnoloģiju stundas Ventspils muzejā

Ilze Kadiķe Vizuālizpratnes pilnveide mājturībā un tehnoloģijās

Lauma Veita Dizaina domāšanas un dizaina mācīšanas- mācīšanās metodes

Gunta Treimane Plaknes transformācija reljefā un noslēgtu apjomu veidošanā Papīra plastikas kursa apguvē

Jānis Pērle Radošās darbnīcas- meistarklase "Dabas dizaina objektu veidošana”

Juris Alps Radošās spēles sākumskolai un pirmskolai

Aivars Lamberts „Rotaļīgā fizika ” mācību priekšmetā mājturība un tehnoloģijas

Gunta Jēkabsone Mans tērps atdzīvojas

Mairita Eglīte Latvijas Tekstilmozaīkas biedrības darbība

RADOŠĀS DARBNĪCAS:
  • Dina Treide Radošā darbnīca "Celaiņu aušana"
  • Larisa Zariņa Radošā darbnīca "Krāsainais patentadījums"
  • Juris Leitāns Radošā darbnīca "Citāds metāls"
  • Jonika Tērvide Radošā darbnīca "Tamborējumi uz dakšiņas"

17. februāris, 2017

Sekcijas sēde "Angļu valodas mācību metodikas sekcija" Norāde

 

09:30 - 12:00, Jūrmalas gatvē 76, A-311. telpā Vadītājs: lektore Sandra Kalniņa

 

Sintija Vaļka Pirmā kursa studentu akadēmisko adaptāciju veicinošie un kavējošie faktori augstskolā

Sandra Kalniņa, Anna Stavicka Nordplus Adult projekts: inovatīva profesionālās svešvalodas mācīšana - atslēga pieaugušo mācīšanās motivācijai: gūtā pieredze

Rita Skara-Mincāne, Ligita Grigule Skolotāja profesionālās identitātes attīstība: Latvijas un Ukrainas konteksts

Lilita Linde Subjektīvi-objektīvs skatījums uz dažiem pedagoga darbības aspektiem

Inta Augustāne Grūtības, ar kurām sastopas studenti, apgūstot kursu "Praktiskā svešvaloda skolotājiem I"

Indra Odina Studentu zinātnisko darbu izvērtējums un pilnveides iespējas

Sekcijas sēde "Literatūrzinātnes un vācu valodas mācību metodikas sekcija" Norāde

 

Plkst. 9:30 - 13:00, Jūrmalas gatvē 76, A-315. telpā

Vadītāja: profesore Ilze Kangro

Ināra Agte Feminisma strāvojumi, pretkara saucieni un mītiskais Kristas Volfas daiļradē

Juris Andrejs Kastiņš Latviešu un vāciešu attiecību tēlojums baltvācu rakstnieces Elizabetes Jozefi romānā "Bez zemes"

Ilze Kangro Rakstnieka daiļrades problēmu atspoguļojums K.Volfas dienasgrāmatās

Valentīna Sokolova, Ilze Kangro Vai dzimumiem atbilstoša vācu valoda ir mākslīga valoda?

Jeļena Ķipure Integratīvais darbs ar tekstu vācu valodas kā svešvalodas stundās skolā. Problēmjautājumi no prakses.

Dace Siliniece Kooperatīvās mācības uz kompetencēm orientētās vācu valodas kā svešvalodas stundās

Karīne Laganovska Virsraksti presē un to izmantošana vācu valodas kā svešvalodas stundās

Valentīna Taļerko Baltvācu valoda baltvācu autoru darbos starpkaru periodā

Sekcijas sēde "Maģistrantu konference: Skolotāja darbība personīgajai labizjūtai un sabiedrības saskaņotai attīstībai" Norāde

10:30 - 17:00, Jūrmalas gatvē 76, A-224. telpā

Vadītāji: Anna Stavicka, Indra Odiņa

Inga Zeide Labizjūta kā dzīves kvalitātes dimensija

Ingūna Griškēviča Liepājas Universitāte How Do Teachers’ and Pupils’ Expectations Meet?

Ilga Adzileviča Mēdiju pedagoģijas projekts vācu valodas stundās skolēnu motivācijas valodas apguvei paaugstināšanai

Mahesh Kumar Agarwal Datorizēta valodu apguves metode studentu autonomijas veicināšanai angļu valodas mācību procesā

Jānis Būmanis Muzejpedagoģiskā piedāvājuma analīze nacionāla mēroga Latvijas vēstures muzejos 1991.- 2016.

Laura Cepurniece Skolotāju pieredzes apkopojums darbā ar bērniem ar uzvedības traucējumiem

Santa Cine Swedbank skolu programma „Dzīvei gatavs” skolēnu 21. gadsimta kompetenču attīstībai

Marta Jurjāne Gleznošanas nodarbības ieslodzījumā sieviešu labizjūtai un resocializācijai

Marija Karole Skolēnu lasīšanas motivācijas paaugstināšana vācu valodas stundās

Marina Kručāne Skolotāja un skolēna sadarbība mācību motivācijas veicināšanai vācu valodas apguvei vispārējās vidējās izglītības mazākumtautību skolā

Lilija Kubiškina Audiovizuālo informācijas avotu izmantošana mūsdienīgā dabaszinību mācību procesā skolā

Liene Kukule Interešu izglītības pedagogu un skolēnu vecāku sadarbība skolēnu fiziskās aktivitātes veicināšanai

Evija Martuša Pagarinātās dienas grupas organizācijas pilnveide skolotāju-skolēnu-vecāku labizjūtas veicināšanai

Kristaps Noviks Komunikācijas īpatnības 21. gadsimta klasē

Madara Oškalne The Readiness of General Education English Teachers to Implement the Competency-based Approach in Lessons

Anda Priedīte Apgrieztā mācību metode matemātikas mācību procesā pilnveidei vidusskolā

Diāna Sjomkāne Angļu valodas kurss skolotāju profesionālās kompetences pilnveidei

Anna Skopinceva Svešvalodas skolotāja profesionālā identitāte daudzvalodu un multikultūru vidē

Ernests Sviklis Vajadzību izvērtējums vēstures mācību priekšmeta satura pilnveidei kompetenču pieejas kontekstā

Monta Svilpe Success Criteria for Sustainable Intercultural Communication Between Schools in the Acquisition of Foreign Languages

Inese Tepeorena Savstarpēji saistītā rakstīšana mācīšanās prasmju attīstībai angļu valodas stundās 10. klasē

Antra Treimane Satura un valodas integrētas apguves programmas izstrāde angļu valodas stundām 5. klasē Jaunmārupes pamatskolā

Liliāna Vancāne Atbalsts skolotājiem darbā ar reemigrējošiem bērniem.

Nadeem Zia International Teachers’ Well-being in Schools of Latvia

 

 

Dalīties