30. janvāris
Sekcijas sēde "Izglītības vadības sekcijas sēde veltīta LU PPMF Izglītības pētniecības institūta 20. gadadienai" Norāde
10:00 - 16:30, Raiņa bulv. 19, Mazajā aulā Vadītāji: profesors Andris Grīnfelds, docente Antra OzolaJānis Bokāns, Andris Broks, Andrejs Geske, Andris Grīnfelds, Andris Kangro, Juris Zaķis, Oskars Zīds Starptautisko salīdzinošo izglītības pētījumu Latvijā un Izglītības pētniecības institūta pagātne, tagadne un nākotne
Andrejs Geske, Andris Kangro, Rita Kiseļova Vienlīdzīgi kvalitatīvas izglītības iespēju nodrošināšana Latvijā OECD PISA skatījumā
Andris Grīnfelds IKT skolā un mājās un skolēnu sasniegumi OECD PISA pētījumā
Andris Broks Saziņas sistēmiskuma problēmas mūsdienu izglītības attīstībā
Dainuvīte Blūma Izglītības zinātnes un pedagoģija
Juris Dzelme Izglītība un ideoloģija
Andrejs Mūrnieks Kas nepieciešams sekmīgai izglītības reformai?
Ardis Markss Mākoņizglītības izaicinājumi
Yan Lu Motivating Strategies in the Less-Commonly-Taught Language Programs
Linda Mihno Latvijas skolēnu finanšu kompetence
Rūdolfs Kalvāns Jaunais pedagogu darba samaksas modelis - Siguldas novada prakse
Linda Mihno, Agnese Kozlovska Direktora loma finanšu izglītības vadībā
Antra Roskoša, Jūlija Stukaļina Studentu karjeras izaugsmes motīvi migrācijas kontekstā un to ietekme uz augstskolas politikas izstrādi studentu karjeras plānošana jomā
Karīna Jansone Latvijas augstākās izglītības eksporta mārketinga līdzšinējās aktivitātes
Dita Štefenhagena Kvalitātes vadība - uz rezultātu orientēta pieeja augstskolu vadīšanā
31. janvāris
Plenārsēde "Cilvēks, tehnoloģijas un izglītības kvalitāte" Norāde
10:00 - 16:00, Jūrmalas gatvē 76, B-1. auditorijā Vadītājs: vadošais pētnieks Manuels FernandezsI.Muzikante, I.Austers, G.Bērziņš & K.Purmalis Vai uzņēmēja gars top universitātes kursa laikā?
R. Birziņa (LU) Mācīšanās 21. gadsimtā: atvērtie tiešsaistes kursi – izaicinājums dabaszinātņu skolotājiem
M. Fernandezs (LU) Skolotāju ētika un transversālo kompetenču (21. gs. prasmju) attīstība izglītības kvalitātes sekmēšanai
I. Gehtmane-Hofmane Pieaugušo mācīšanās pētījumi: Datos pamatotās teorijas pieeju salīdzinošā analīze
I.Malso Augstākās izglītības politika pieaugušo mācīšanās sekmēšanai: situācija, izaicinājumi, risinājumi
A. Koļesovs (LU) Personīgie mērķi izglītības jomā un uztvertais sociālais konteksts piederības Latvijai prognozē
I.Ķestere (LU) Izglītība kā kultūras mācīšanās: vēsturiskā un mūsdienu perspektīva
L.Daniela (LU) Digitālie pirmsskolēni. Vai esam tam gatavi?
S. Surikova, M. Fernandezs (LU) Pedagoģiskā līderība Latvijas un Spānijas profesionālās izglītības iestādēs: salīdzinošā analīze
S. Sebre, A. Miltuze & M. Limonovs Pusaudžu un jauniešu interneta lietošana saistībā ar psiholoģiskiem un sociāliem aspektiem
R. Strods Docētāju profesionālās rīcībspējas transformācija augstākās izglītības digitalizācijas kontekstā
O.Pole & I.Čekse Starptautiskais pilsoniskās izglītības pētījums (1999. - 2016. g.) un pašreizējā situācija pilsoniskajā izglītībā Latvijā
M.Raščevska Lasītprasmes pamatkomponentu attīstības dinamika un saistība ar intelektuālām spējām vecumā no 6 līdz 9 gadiem
2. februāris
Sekcijas sēde "Sociālā pedagoģija" Norāde
10:00 - 15:00, Jūrmalas gatvē 76, 303. (vec.korp.)
Vadītāja: asoc.profesore Astrīda RaževaAlvars Baldiņš Sociāli atbildīga skolas vides ekoloģija
Anita Berķe Izglītības iestādes un vecāku sadarbības pieredze bērnu bilingvālā izglītošanā
Sigita Burvytė, Elena Kocai Pozitīvs sociālpedagoģiskais atbalsts vecākiem kā ģimenei
Linda Daniela, Dita Nīmante Pedagoģiskās darbības iespējas bērnu namā - patversmē, normatīvais regulējums
Mihails Firsovs Konfesionālās izglītības sociālie aspekti.
Valdis Folkmanis Uz Montesori pedagoģijas principiem balstītās multisensorās terapijas izmantošana bērnu ar īpašām vajadzībām atveseļošanai
Mārīte Grīviņa- Krauze Sociālā pedagoga darbs ar ģimeni un bērnu, kuram ir speciālā izglītības programma
Violeta Jegelevičienė, Odeta Merfeldaitė, Asta Railienė Integrētās palīdzības modeļu bērnam izstrāde institucionālajā un stapinstitucionālajā līmenī
Valdonė Indrašienė, Agata Katkonienė
Sociālā un izglītības palīdzība emigrējušo vecāku bērniem Lietuvā.
Natālija Novosada
Sociālā pedagoga sadarbība ar vecākiem sākumizglītības posmā
Andrejs Mūrnieks Skolēna un pedagoga dialoga nozīme izglītībā kā socializācijas procesā
Astrīda Raževa, Anita Berķe Sociālo pedagogu studiju programma un tās realizācija atbilstoši iekļaujošās izglītības principiem
Ilze Stikāne Tabu tēmas bērnu un jauniešu literatūrā literatūrā
Lolita Šelvaha Kompetenču pieeja dzīves prasmju attīstībā izglītības procesā kā viena no iespējām dzīves kvalitātes pilnveidē.
Airisa Šteinberga Iekļaujošās izglītības Latvijā pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums.
Anda Zaumane Sociālais pedagogs pirmsskolas izglītības iestādē
Sekcijas sēde "Daudzveidīgā pedagoģija kvalitatīvai izglītībai" Norāde
Vadītāji: profesore Iveta Ķestere, asoc.profesore Baiba Kaļķe
10:00 - 17:00, Jūrmalas gatvē 76, G-18Valda Kļava (LU) “… Lai jaunatne savā draudzē var grāmatu lasīt un savus kristīgos gabalus saprast” - izglītotības faktors Reformācijā
Aīda Krūze (LU) Reformācijas izaicinājumi pedagoģijai: skola, skolotājs, mācību grāmata
Laima Geikina (LU) Pedagoģijas teoloģiskie aspekti: teologu P.Tilliha (1886 - 1965) izglītības teoloģija un S. Hauervasa (1940) laika un telpas izpratne
Alīda Zigmunde (Rīgas Tehniskā universitāte) Reliģija Rīgas Politehnikumā/Rīgas Politehniskajā institūtā (1862-1918)
Arnis Strazdiņš (LU) Reformācijas atspoguļojums pedagoģijas vēstures mācību grāmatās Latvijā 20.gadsimtā
Ilze Šenberga (Daugavpils universitāte) Vēstures mācību grāmatas pamatskolai Latvijā 20.gs. 20.- 30. gados
Agata Muze (LU) Atturības audzināšana Latvijā 20.gs. 30.gados
Iveta Ķestere (LU) Sociālpolitiskā konteksta refleksijas Eiropas mācību grāmatās (1940 – 1956)
Irēna Saleniece (Daugavpils universitāte) Latvijas skolotāji sovetizācijas procesā (1944–1956)
Baiba Kaļķe (LU) Padomju skolotāja vizuālais tēls (1956–1985): ideāls un realitāte
Kitija Valeiņa (LU) Klases noformējuma transformācijas politiskās varas maiņas kontekstā (1985–2004)
Irēna Žogla (LU) Pedagoģija un/vai Izglītības zinātne/zinātnes
Aija Abens (Okupācijas muzejs) Demokrātiskās pedagoģijas izaicinājumi
Juris Dzelme (LU, AIKNC, AIC) Pedagoģijas un reliģijas attiecību problēmas
Līga Kalniņa (Latvijas Mākslas Akadēmija) Universa teorijas Universitātes pedagoģijā
Nora Jansone-Ratinika (Rīgas Stradiņa Universitāte), Ilze Dinka (PII Exupery International School), Dace Medne (Latvijas Mūzikas akadēmija)
‘Loco parentis’: audzināšanas tendences žurnālā „Mans Mazais”
Daiga Kalniņa, Armands Kalniņš (LU) 2–3 gadus vecu bērnu viedtālruņu un planšetdatoru lietošanas paradumi un to radītie pedagoģiskie izaicinājumi vecākiem
Aija Liepa, Baiba Kaļķe (LU) “…, seši, septiņi, astoņi, …?”
Rasma Vīgante, Inese Veģe (LU) Daudzveidīgās speciālās izglītības programmas
Sanita Baranova (LU) Augstskolas docētāja kā pedagoga izpratnes un darbības transformācija
Alīda Samusēviča (Liepājas universitāte) Pedagoga profesionalitāte izglītības pārmaiņu procesā
Jeļena Žukova (Daugavpils universitāte) Jauno skolotāju profesionālā sagatavošana un darba gaitu uzsākšana skolā: problēmas, jauni izaicinājumi un to risinājumi
Ērika Lanka (LU) Skolotāja darbības ētiskās un pedagoģiskās vērtības: mūžīgais un laicīgais
Līga Āboltiņa (LU) Pedagoga kompetence bērna adaptēšanās sekmēšanā pirmskolā
Juris Uzulāns (Banku Augstskola) Pedagoga loma projektu vadītāju prasmju veidošanā
Jeļena Stepanova (LU, Latvijas Biznesa koledža) Trešās paaudzes mācības lietišķā angļu valodā
Gunta Marihina (LU) Stenda referāts. Bertas Dzenes (dz. Rūmane, 1880-1945) ģimenes/dzimtas pedagoģiskā darbība
Inna Burova (LU) Skolēnu sadarbība mācību procesā un 21 gs. kompetences
Sekcijas sēde "MĀKSLA. DIZAINS. IZGLĪTĪBA." Norāde
11:00 - 15:30, Jūrmalas gatvē 76, V-214. telpa
Vadītāji: profesors Vladimirs Kincāns, lektore Austra Celmiņa-ĶeirāneAgris DzilnaIkonas kā tīmekļa vietņu sastāvdaļa.
Inguna Karlsone Telpiskās spriešanas prasme dizainā.
Austra Celmiņa-Ķeirāne Latviešu ornaments - dekoratīvais un mitoloģiskais aspekts.
Zeltīte Barševska Latgaliešu un Latgales vecticībnieku 20. gs. rotāto dvieļu dizains.
Diāna Apele Staļina laika arhitektūra – kinoteātru ēku apskats Latvijā.
A.Strode, J.Keiviša 20.gadsimta sākuma sarkano ķieģeļu arhitektūra Latgales pilsētu kultūrvidē.
Līga Kalniņa Reportāžmāksla Latvijā.
Janīna Osnovina Studējošo patstāvīgā darba veicināšana studiju kursa "Perspektīva" apguvē.
Ausma Auziņa Kompozīcijas studijas: teorija un prakse.
Velga Zvirgzdiņa Dobspiedes tehnika kologrāfija.
Juris Nikiforovs Meklējot iedvesmu „Lāča mātes stāstā”.
Екатеринa Иванова / Russian State Social University Nacionālās tradīcijas laikmetīgā dizainā. / Национальные традиции в современном дизайне.
Vladimirs Kincāns Māksla un tikumiskās audzināšanas jautājumi.
Juris Utāns Neauglīgā vide - mākslas.......?
Otto Ķenga Kulturoloģijas devums identitātes saglabāšanā.
Sekcijas sēde "5. Latvijas starpaugstskolu izglītības zinātnes un pedagoģijas maģistrantu lasījumi" Norāde
11:00 - 16:00, Jūrmalas gatvē 76, B-1. auditorija
Vadītāja: profesore Ilze Ivanova Vairāk informācijas ŠEITIzstāde "Gaisma/Tumsa" Norāde
Atklāšana plkst. 16:00 LU PPMF mākslas galerijā "Baseins", Jūrmalas gatvē 76
FOTO no izstādes "Gaisma/Tumsa" atklāšanas
Izstādes kuratore: Austra Celmiņa-Ķeirāne
Izstādē ar radošajiem darbiem piedalās Daugavpils Universitātes (I. Liepa, V. Valujeva, I. Meldere, M. Strautmalis, A. Šļahova), Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas (Ē. Zlatkus, M. Justs, N. Losāne, I. Dundure, D. Apele, I. Kukule, V. Paurs) un LU PPMF docētāji (A. Muze, R. Muzis, J. Utāns, O. Muižnieks, A. Plotka, A. Celmiņa-Ķeirāne, D. Janele, Ē. Zalcmane, I. Biezā, V. Zvirgzdiņa, J. Nikiforovs u. c.). Izstāde apskatāma līdz 23. februārim.
7. februāris, 2017
Sekcijas sēde "Psiholoģija" Norāde
10:00 - 13:00, Jūrmalas gatvē 76, V-201. telpā (dekanāts) Vadītājs: profesors Ivars Austers
Līga Roķe-Reimate, Malgožata Raščevska Emociju regulācijas skalas adaptācija Latvijā
Edmunds Vanags Afekta fenomenoloģija psiholoģijas zinātnē: teorija un prakse
Sabīne Vilciņa, Baiba Martinsone Sociāli emocionālās audzināšanas (SEA) programmas ilgstpēja
Karīna Jaškova, Ieva Melne, Sandra Sebre Apzinātības piecu aspektu aptaujas (II vers.) ticamības rādītāju un validitātes pārbaude doktora disertācijas ietvaros
Inese Lietaviete Akūtā un pēctraumatiskā stresa traucējumi un komorbīdie traucējumi saistībā ar onkoloģisku saslimšanu: sistemātisks pārskats
Ieva Melne Cilvēku ar hroniskām slimībām aprūpētāju psiholoģiskā nasta (teorētisks apskats)
Marika Bērtule Disociācijas multidimensiju aptauja (MID-6) un tās izmantošana klīniskajā darbā
Aija Apele Personības Organizācijas Aptaujas (PAO) adaptācijas un validizācijas sākotnējie rezultāti Latvijas pieaugušo izlasē
16. februāris, 2017
Sekcijas sēde "Mājturība un tehnoloģijas" Norāde
10:30 - 16:00, Jūrmalas gatvē 76 Vadītāja: asoc.profesore Māra Urdziņa-Deruma
Māra Urdziņa-Deruma, Lolita Šelvaha Studentu saskatītās atšķirības mājturības un tehnoloģiju izglītībā ārzemēs
Maija Kulakova Starptautiskās mājas ekonomikas asociācijas (IFHE) darbības virzieni
Aija Pridāne Pētījumi par kompetencēs balstīta izglītības satura realizācijas iespējām mācību priekšmetā „Mājturība un tehnoloģijas”
Mārīte Kokina-Lilo Senākais tekstils un tā izteiksmes līdzekļi
Ieva Mīlgrāve Mājturības un rokdarbu vēsturiskā attīstība Latvijā līdz 1940. gadam
Helga Ingeborga Melnbārde Nemateriālā kultūras mantojuma apzināšana- ilgtermiņa investīcija garīguma un izglītības kvalitātē
Ziedīte Muze Tautas tērpu centra SENĀ KLĒTS ieguldījums latviešu kultūras mantojuma saglabāšanā
Jonika Tērvide Mājturības un tehnoloģiju stundas Ventspils muzejā
Ilze Kadiķe Vizuālizpratnes pilnveide mājturībā un tehnoloģijās
Lauma Veita Dizaina domāšanas un dizaina mācīšanas- mācīšanās metodes
Gunta Treimane Plaknes transformācija reljefā un noslēgtu apjomu veidošanā Papīra plastikas kursa apguvē
Jānis Pērle Radošās darbnīcas- meistarklase "Dabas dizaina objektu veidošana”
Juris Alps Radošās spēles sākumskolai un pirmskolai
Aivars Lamberts „Rotaļīgā fizika ” mācību priekšmetā mājturība un tehnoloģijas
Gunta Jēkabsone Mans tērps atdzīvojas
Mairita Eglīte Latvijas Tekstilmozaīkas biedrības darbība
RADOŠĀS DARBNĪCAS:
- Dina Treide Radošā darbnīca "Celaiņu aušana"
- Larisa Zariņa Radošā darbnīca "Krāsainais patentadījums"
- Juris Leitāns Radošā darbnīca "Citāds metāls"
- Jonika Tērvide Radošā darbnīca "Tamborējumi uz dakšiņas"
17. februāris, 2017
Sekcijas sēde "Angļu valodas mācību metodikas sekcija" Norāde
09:30 - 12:00, Jūrmalas gatvē 76, A-311. telpā Vadītājs: lektore Sandra Kalniņa
Sintija Vaļka Pirmā kursa studentu akadēmisko adaptāciju veicinošie un kavējošie faktori augstskolā
Sandra Kalniņa, Anna Stavicka Nordplus Adult projekts: inovatīva profesionālās svešvalodas mācīšana - atslēga pieaugušo mācīšanās motivācijai: gūtā pieredze
Rita Skara-Mincāne, Ligita Grigule Skolotāja profesionālās identitātes attīstība: Latvijas un Ukrainas konteksts
Lilita Linde Subjektīvi-objektīvs skatījums uz dažiem pedagoga darbības aspektiem
Inta Augustāne Grūtības, ar kurām sastopas studenti, apgūstot kursu "Praktiskā svešvaloda skolotājiem I"
Indra Odina Studentu zinātnisko darbu izvērtējums un pilnveides iespējas
Sekcijas sēde "Literatūrzinātnes un vācu valodas mācību metodikas sekcija" Norāde
Plkst. 9:30 - 13:00, Jūrmalas gatvē 76, A-315. telpā
Vadītāja: profesore Ilze Kangro
Ināra Agte Feminisma strāvojumi, pretkara saucieni un mītiskais Kristas Volfas daiļradē
Juris Andrejs Kastiņš Latviešu un vāciešu attiecību tēlojums baltvācu rakstnieces Elizabetes Jozefi romānā "Bez zemes"
Ilze Kangro Rakstnieka daiļrades problēmu atspoguļojums K.Volfas dienasgrāmatās
Valentīna Sokolova, Ilze Kangro Vai dzimumiem atbilstoša vācu valoda ir mākslīga valoda?
Jeļena Ķipure Integratīvais darbs ar tekstu vācu valodas kā svešvalodas stundās skolā. Problēmjautājumi no prakses.
Dace Siliniece Kooperatīvās mācības uz kompetencēm orientētās vācu valodas kā svešvalodas stundās
Karīne Laganovska Virsraksti presē un to izmantošana vācu valodas kā svešvalodas stundās
Valentīna Taļerko Baltvācu valoda baltvācu autoru darbos starpkaru periodā
Sekcijas sēde "Maģistrantu konference: Skolotāja darbība personīgajai labizjūtai un sabiedrības saskaņotai attīstībai" Norāde
10:30 - 17:00, Jūrmalas gatvē 76, A-224. telpā
Vadītāji: Anna Stavicka, Indra OdiņaInga Zeide Labizjūta kā dzīves kvalitātes dimensija
Ingūna Griškēviča Liepājas Universitāte How Do Teachers’ and Pupils’ Expectations Meet?
Ilga Adzileviča Mēdiju pedagoģijas projekts vācu valodas stundās skolēnu motivācijas valodas apguvei paaugstināšanai
Mahesh Kumar Agarwal Datorizēta valodu apguves metode studentu autonomijas veicināšanai angļu valodas mācību procesā
Jānis Būmanis Muzejpedagoģiskā piedāvājuma analīze nacionāla mēroga Latvijas vēstures muzejos 1991.- 2016.
Laura Cepurniece Skolotāju pieredzes apkopojums darbā ar bērniem ar uzvedības traucējumiem
Santa Cine Swedbank skolu programma „Dzīvei gatavs” skolēnu 21. gadsimta kompetenču attīstībai
Marta Jurjāne Gleznošanas nodarbības ieslodzījumā sieviešu labizjūtai un resocializācijai
Marija Karole Skolēnu lasīšanas motivācijas paaugstināšana vācu valodas stundās
Marina Kručāne Skolotāja un skolēna sadarbība mācību motivācijas veicināšanai vācu valodas apguvei vispārējās vidējās izglītības mazākumtautību skolā
Lilija Kubiškina Audiovizuālo informācijas avotu izmantošana mūsdienīgā dabaszinību mācību procesā skolā
Liene Kukule Interešu izglītības pedagogu un skolēnu vecāku sadarbība skolēnu fiziskās aktivitātes veicināšanai
Evija Martuša Pagarinātās dienas grupas organizācijas pilnveide skolotāju-skolēnu-vecāku labizjūtas veicināšanai
Kristaps Noviks Komunikācijas īpatnības 21. gadsimta klasē
Madara Oškalne The Readiness of General Education English Teachers to Implement the Competency-based Approach in Lessons
Anda Priedīte Apgrieztā mācību metode matemātikas mācību procesā pilnveidei vidusskolā
Diāna Sjomkāne Angļu valodas kurss skolotāju profesionālās kompetences pilnveidei
Anna Skopinceva Svešvalodas skolotāja profesionālā identitāte daudzvalodu un multikultūru vidē
Ernests Sviklis Vajadzību izvērtējums vēstures mācību priekšmeta satura pilnveidei kompetenču pieejas kontekstā
Monta Svilpe Success Criteria for Sustainable Intercultural Communication Between Schools in the Acquisition of Foreign Languages
Inese Tepeorena Savstarpēji saistītā rakstīšana mācīšanās prasmju attīstībai angļu valodas stundās 10. klasē
Antra Treimane Satura un valodas integrētas apguves programmas izstrāde angļu valodas stundām 5. klasē Jaunmārupes pamatskolā
Liliāna Vancāne Atbalsts skolotājiem darbā ar reemigrējošiem bērniem.
Nadeem Zia International Teachers’ Well-being in Schools of Latvia