IESNIEGUMA veidlapu "Reģistrēšanās C daļai" meklēt ŠEIT.
!!! Reģistrēšanās uz studiju kursiem Izglītības zinātņu nodaļā pie studiju metodiķēm A-226.telpā (jaunais korp., 2.stāvs pa kreisi), studentam personīgi iesniedzot aizpildītu un ar kursa docētāju saskaņotu iesniegumu reģistrēšanai C daļā.Universālais dizains (MākZ3000, 2 Krp); docētājs - lektore Inguna Karlsone
nodarbības notiks pirmdienās (2. nedēļās) plkst. 16:30-19:30A-224. telpa (2. stāvs, jaunais korpuss). 10 vietas.
Kursa anotācija
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar universālā dizaina vēsturi, principiem to īstenošanas noteikumiem un iespējām. Kursa plāns
1. Universālā dizaina rašanās vēsturiski objektīvie priekšnoteikumi un procesi L4
2. Sabiedrības dažādība telpas un vides uztveres un lietojuma kontekstā L4
3. Universālā dizaina būtība un principi L4
4. Starpdisciplinaritātes izziņas nozīme pirmsprojektēšanas stadijā L4
5. Normatīvo aktu un noteikumu nozīme un loma projektēšanā. L2
6. Esošās vides neatbilstības sabiedrības dažādībai analīze, iespējamo risinājumu meklējumi L2, S2
7. Projektētās vides izvērtējuma veidi, iegūto datu analīze L2 , S2
8. Privātās un sabiedriskās telpas atbilstoši universālā dizaina principiem izveides iespējas un risinājumi L4, S2
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar universālā dizaina vēsturi, principiem to īstenošanas noteikumiem un iespējām. Kursa plāns
1. Universālā dizaina rašanās vēsturiski objektīvie priekšnoteikumi un procesi L4
2. Sabiedrības dažādība telpas un vides uztveres un lietojuma kontekstā L4
3. Universālā dizaina būtība un principi L4
4. Starpdisciplinaritātes izziņas nozīme pirmsprojektēšanas stadijā L4
5. Normatīvo aktu un noteikumu nozīme un loma projektēšanā. L2
6. Esošās vides neatbilstības sabiedrības dažādībai analīze, iespējamo risinājumu meklējumi L2, S2
7. Projektētās vides izvērtējuma veidi, iegūto datu analīze L2 , S2
8. Privātās un sabiedriskās telpas atbilstoši universālā dizaina principiem izveides iespējas un risinājumi L4, S2
Interjera vēsture (MākZ2026, 2 Krp); docētājs - lektore Sarmīte Sīle
nodarbības notiks:
PILNA LAIKA KLĀTIENES studentiem - ceturtdienās plkst. 10:30-12:00 A-315. telpā (3. stāvs, jaunais korpuss). 10 vietas. NEPILNA LAIKA studentiem - sestdienās (2. nedēļās, 18.03.2017. - 03.06.2017.) plkst. 15:15 - 17:30 B-6. telpā ( jaunais korpuss). 10 vietas. Kursa anotācija
Interjera stilu vēstures pārzināšana ļauj izprast mūsdienu telpas veidošanas un dekorēšanas stilistiskās likumsakarības. Kursa mērķi ir iepazīties ar viena no dizaina atzariem - interjera attīstību un veidošanos no vissenākajiem laikiem līdz mūsu dienām. Izprast stilu rašanos, izmaiņas un pēctecības likumsakarības, to ietekmējošos faktorus. Izprast dzīves telpas psiholoģiju. Kursa plāns
1. Dzīves telpas psiholoģija L6
2. Senāko civilizāciju interjers L2
3. Antīkā pasaule- Grieķija, Roma L2
4. Bizantija L2
5. Viduslaiku interjers L2
6. Renesanse un manierisms L2
7. Baroka laikmets- interjers L2
8. Rokoko stils Eiropā 1700.- 1750. g. un interjers L2
9. Neoklasicisms L2
10. Māksla un amati- 19.gs.- interjeros L2
11. Bīdermeijers, ampīrs L2
12. 20.gs. pirmās puses interjeri L2
13. Interjers pēc II pasaules kara L2
Prasības kredītpunktu iegūšanai
2 starppārbaudījumi - tests un eseja (25% katrs); gala pārbaudījums – eksāmens -recenzija par kādu mūsdienu interjeru, interjera sastāvdaļas analīze un mutiska tās prezentācija (50%)
PILNA LAIKA KLĀTIENES studentiem - ceturtdienās plkst. 10:30-12:00 A-315. telpā (3. stāvs, jaunais korpuss). 10 vietas. NEPILNA LAIKA studentiem - sestdienās (2. nedēļās, 18.03.2017. - 03.06.2017.) plkst. 15:15 - 17:30 B-6. telpā ( jaunais korpuss). 10 vietas. Kursa anotācija
Interjera stilu vēstures pārzināšana ļauj izprast mūsdienu telpas veidošanas un dekorēšanas stilistiskās likumsakarības. Kursa mērķi ir iepazīties ar viena no dizaina atzariem - interjera attīstību un veidošanos no vissenākajiem laikiem līdz mūsu dienām. Izprast stilu rašanos, izmaiņas un pēctecības likumsakarības, to ietekmējošos faktorus. Izprast dzīves telpas psiholoģiju. Kursa plāns
1. Dzīves telpas psiholoģija L6
2. Senāko civilizāciju interjers L2
3. Antīkā pasaule- Grieķija, Roma L2
4. Bizantija L2
5. Viduslaiku interjers L2
6. Renesanse un manierisms L2
7. Baroka laikmets- interjers L2
8. Rokoko stils Eiropā 1700.- 1750. g. un interjers L2
9. Neoklasicisms L2
10. Māksla un amati- 19.gs.- interjeros L2
11. Bīdermeijers, ampīrs L2
12. 20.gs. pirmās puses interjeri L2
13. Interjers pēc II pasaules kara L2
Prasības kredītpunktu iegūšanai
2 starppārbaudījumi - tests un eseja (25% katrs); gala pārbaudījums – eksāmens -recenzija par kādu mūsdienu interjeru, interjera sastāvdaļas analīze un mutiska tās prezentācija (50%)
Mākslas sistēmu attīstības teorija (MākZ1021, 2 Krp); docētājs - lektors Mārtiņš Veide
nodarbības notiks ceturtdienās plkst. 10:30-12:00 A-314. telpā (3. stāvs, jaunais korpuss). 6 vietas.
Kursa anotācija
Studiju kursa mērķis ir iemācīt studentiem sistēmisku domāšanu mākslā, prasmi noteikt un prognozēt pretrunu rašanos. Lekcijās studentiem māca sistēmiski noteikt visus iespējamos resursus un mācēt tos izmantot mākslas problēmu risināšanai, redzēt un praktiski pielietot mākslas attīstības likumsakarības mākslas sistēmu stāvokļa kompleksai sistēmiskai novērtēšanai un to tālākās attīstības zinātniski pamatotai prognozēšanai. Parādīt radošā pētnieciskā darba pamatprincipus mākslas zinātnē Kursa plāns
1. Ieskats radošās domāšanas vēsturē. Kursa mērķi un pamatjēdzieni. L2
2. Mākslas sistēmu hierarhija un funkcijas. L2
3. Izmaiņu līmeņi mākslas sistēmu attīstībā. L2
4. Mākslas sistēmas struktūra. L1, P1
5. Mākslas sistēmas tematikas attīstība. L1, P1
6. Pretrunas mākslas sistēmas attīstībā un to risināšanas paņēmieni. L3,P1
7. Ideālā mākslas sistēma. Resursi mākslas sistēmas sintēzei. L3,P1
8. Mākslas sistēmas ranga pazemināšanas likums. L2
9. Dažu mākslas problēmu standarta risinājumi. L4,P6
10. Mākslas sistēmas attīstības S-veida (Fostera) līknes. L2
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Praktiskie patstāvīgie mājas darbi – 50%, kursa pārbaudījums – mutisks eksāmens (50%).
Studiju kursa mērķis ir iemācīt studentiem sistēmisku domāšanu mākslā, prasmi noteikt un prognozēt pretrunu rašanos. Lekcijās studentiem māca sistēmiski noteikt visus iespējamos resursus un mācēt tos izmantot mākslas problēmu risināšanai, redzēt un praktiski pielietot mākslas attīstības likumsakarības mākslas sistēmu stāvokļa kompleksai sistēmiskai novērtēšanai un to tālākās attīstības zinātniski pamatotai prognozēšanai. Parādīt radošā pētnieciskā darba pamatprincipus mākslas zinātnē Kursa plāns
1. Ieskats radošās domāšanas vēsturē. Kursa mērķi un pamatjēdzieni. L2
2. Mākslas sistēmu hierarhija un funkcijas. L2
3. Izmaiņu līmeņi mākslas sistēmu attīstībā. L2
4. Mākslas sistēmas struktūra. L1, P1
5. Mākslas sistēmas tematikas attīstība. L1, P1
6. Pretrunas mākslas sistēmas attīstībā un to risināšanas paņēmieni. L3,P1
7. Ideālā mākslas sistēma. Resursi mākslas sistēmas sintēzei. L3,P1
8. Mākslas sistēmas ranga pazemināšanas likums. L2
9. Dažu mākslas problēmu standarta risinājumi. L4,P6
10. Mākslas sistēmas attīstības S-veida (Fostera) līknes. L2
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Praktiskie patstāvīgie mājas darbi – 50%, kursa pārbaudījums – mutisks eksāmens (50%).
Reklāmas psiholoģija (Psih1049, 2 Krp); docētājs - lektors Mārtiņš Veide
nodarbības notiks ceturtdienās plkst. 12:30-14:00 A-314. telpā (3. stāvs, jaunais korpuss). 6 vietas.
Kursa anotācija
Studiju kursa mērķis ir sekmēt studentiem komunikācijas prasmju attīstību uz reklāmas darbības psiholoģisko aspektu piemēra bāzes, iepazīstināt ar reklāmas ietekmes pamatprincipiem un sniegt ieskatu par psiholoģisko procesu īpatnībām reklāmas darbības kontekstā. Kursa plāns
1. Reklāmas psiholoģijas priekšmets L4
2. Reklāma kā ietekmēšanas līdzeklis L3, S1
3. Analītiskā un kreatīvā pieeja reklāmas darbībā P2
4. Uztveres procesi reklāmas mērķauditorijā L5, S1
5. Reklāmas satura apgūšana un atcerēšanās L3, P1
6. Motivācija reklāmas darbībā L3, P1
7. Priekšstati par reklāmas objektu L2, S2
8. Lēmuma pieņemšanas procesi reklāmas mērķauditorijā L2
9. Sociālais faktors reklāmas darbībā L2
Prasības kredītpunktu iegūšanai
patstāvīgie mājas darbi un to prezentācija/analīze seminārnodarbībās (50%) gala eksāmens (rakstveida) – tests (50%)
Studiju kursa mērķis ir sekmēt studentiem komunikācijas prasmju attīstību uz reklāmas darbības psiholoģisko aspektu piemēra bāzes, iepazīstināt ar reklāmas ietekmes pamatprincipiem un sniegt ieskatu par psiholoģisko procesu īpatnībām reklāmas darbības kontekstā. Kursa plāns
1. Reklāmas psiholoģijas priekšmets L4
2. Reklāma kā ietekmēšanas līdzeklis L3, S1
3. Analītiskā un kreatīvā pieeja reklāmas darbībā P2
4. Uztveres procesi reklāmas mērķauditorijā L5, S1
5. Reklāmas satura apgūšana un atcerēšanās L3, P1
6. Motivācija reklāmas darbībā L3, P1
7. Priekšstati par reklāmas objektu L2, S2
8. Lēmuma pieņemšanas procesi reklāmas mērķauditorijā L2
9. Sociālais faktors reklāmas darbībā L2
Prasības kredītpunktu iegūšanai
patstāvīgie mājas darbi un to prezentācija/analīze seminārnodarbībās (50%) gala eksāmens (rakstveida) – tests (50%)