Projekta IDEAL Future Teacher Academy ietvaros kopš septembra, katru mēnesi tika organizēti vebināri skolotājiem un visiem citiem izglītības nozares pārstāvjiem. Šie vebināri sniedza iespēju iegūt jaunas zināšanas, praktiskus rīkus un iedvesmu, lai bagātinātu mācību procesu un mērķtiecīgi izmantotu digitālās tehnoloģijas izglītībā. Tie tiks turpināti arī 2026. gadā. Kopumā gadā laikā šos vebinārus ir apmeklējuši 668 dalībnieki.

Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes komanda piedāvāja iespēju piedalīties četros dažādos vebināros, kas veltīti aktuālām tēmām izglītībā. Pirmais vebinārs “Radošie risinājumi matemātikas mācību procesa pilnveidošanai” notika 18. septembrī, un to vadīja Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes docētāja, Mātera Jura Kazdangas pamatskolas datorikas un robotikas skolotāja un LU doktorante Elīna Juska-Mirbaha. eVebināra laikā bija iespēja iepazīties ar diviem inovatīviem digitāliem rīkiem. Pirmajā daļā dalībnieki uzzināja par CK-12 Foundation piedāvāto mākslīgā intelekta rīku, ar kuru iespējams ātri izstrādāt dažāda veida mācību materiālus un viegli pielāgot savas klases vajadzībām. Demonstrācijas laikā varēja paši izmēģināt, kā dažu minūšu laikā sagatavot kvalitatīvu materiālu mācību stundai. Otrajā daļā tika parādīts, kā izmantot Notebook LM rīku, lai skolotāji sagatavotu podkāstus par dažādām matemātikas tēmām. Šādus podkāstus iespējams izmantot mācību procesā kā papildresursus, kas skolēniem palīdz labāk izprast matemātiskos jēdzienus un padara mācīšanos daudzveidīgāku.

Straujā mākslīgā intelekta (MI) attīstība rada jaunas iespējas izglītībā, tomēr līdz ar tām rodas arī izaicinājumi: kā nodrošināt, ka MI tiek izmantots ētiski, tiesiski un atbildīgi? Uz šo jautājumu atbilde tika meklēta otrajā vebinārā, kas norisinājās 23. oktobrī. To vadīja Latvijas Universitātes asociētā profesore un vadošā pētniece Dr.paed. Sanita Baranova. Vebinārā varēja izzināt par MI ģenerētā satura izmantošanas ētiskajiem un tiesiskajiem apsvērumiem, autortiesību un intelektuālo īpašumu, datu drošības un privātuma nosacījumiem izglītībā, novērtēt MI ietekmi un radītos riskus pedagoga darbā, identificēt ētiskos un tiesiskos aspektus MI lietošanas robežu noteikšanai izglītības vidē.  Tika aplūkoti arī praktiski piemēri un vadlīnijas par MI atbildīgu integrāciju izglītībā, lai ikdienas darbā autonomi un autentiski varētu pieņemt lēmumus, integrējot mākslīgā intelekta (MI) rīkus mācību materiālu izstrādē un vērtēšanas procesā.

Trešais vebinārs, “Ceļā uz pieejamu izglītību: individualizēts mācību process un iekļaujošu digitālo materiālu izstrāde”, notika 20. novembrī un to vadīja IZPF docētāja un doktorante Ketlīna Tumase. Vebinārs bija veltīts iekļaujošas izglītības principu un digitālo risinājumu nozīmei. Tā laikā tika aplūkots, kā nodrošināt mācību procesu, kas pielāgots dažādu vajadzību skolēniem, un kā digitālie rīki var atbalstīt individuālu mācīšanās tempu, uztveri un informācijas apguvi. Dalībnieki pārrunāja biežāk sastopamās mācīšanās grūtības un analizēja kritērijus, kas palīdz veidot pieejamus digitālos mācību materiālus. Šī diskusija rosināja skolotājus kritiski pārvērtēt savus resursus un meklēt risinājumus, kas ikdienas darbā veicina iekļaujošu un atbalstošu mācību vidi.

Šī gada vebināru ciklu noslēdza vebinārs “Mākslīgais intelekts pedagoģiskajā praksē: plānošana, diferencēšana un mācību materiālu sagatavošana”, kas norisinājās 4. decembrī. To vadīja docente Dr.paed. Daiga Kalniņa. Tajā pedagogi izzināja MI darbības pamatprincipus, mācījās veidot uzvednes un iepazina dažādus rīkus, kas var palīdzēt gan mācību stundas plānošanā, gan diferencētu materiālu izstrādē. Dalībnieki analizēja praktiskus piemērus, kas parādīja, kā MI var atvieglot mācību materiālu sagatavošanu, ietaupīt skolotāja laiku un vienlaikus piedāvāt skolēniem personalizētāku atbalstu.

Paldies visiem, kas pievienojās šī gada vebināriem. Jūsu atsaucība pierāda, ka Latvijas pedagogi ir gatavi mācīties par aktuālām tendencēm un izaicinājumiem izglītībā, izmēģināt dažādus digitālus rīkus un apgūt kā tos veiksmīgi ieviest savā ikdienā.

IDEAL Future Teacher Academy ir starptautiska iniciatīva, kas veicina digitālās izglītības attīstību, apvienojot skolotājus, izglītības līderus, politikas veidotājus un digitālo tehnoloģiju ekspertus.  Projekta galvenais mērķis ir palīdzēt pedagogiem kļūt par nākotnes digitālās izglītības līderiem.


Projekta partneri: Projektā iesaistīti seši partneri no četrām dažādām valstīm. Projekta vadošais partneris – Mary Inmalculate College (Īrija), bet sadarbības partneri Limerick and Clare Education and Training Board (Īrija), Latvijas Universitāte (Latvija), Universidad Autónoma de Madrid (Spānija un Fundación Siglo22 (Spānija).

Projekts: Integrated Digital Educational Leadership for the Future Teaching Academy IDEAL Future

Projekta Nr.: 101104194/ERASMUS-EDU-2022-PEX-TEACH-ACA

Projekta termiņš: 2023. gada 15. jūnijs līdz 2026. gada novembris

Dalīties