Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (PPMF) Izglītības pētniecības institūts (IPI) izdevis zinātnisko monogrāfiju “Skolotāji Latvijā un pasaulē” Andreja Geskes redakcijā, kuras autori ir Andrejs Geske, Kaspars Kiris, Agnese Kozlovska, Antra Ozola, Normunds Rečs un Karīna Spridzāne. Monogrāfiju sērijas “Izglītības pētniecība Latvijā” sestajā monogrāfijā ir aplūkoti dažādi Latvijas skolotāju darba aspekti un viņu viedokļi starptautiskā salīdzinājumā.
Veikto
pētījumu mērķis ir identificēt problēmas un norādīt virzienus skolotāju darba pilnīgošanai Latvijas skolās, lai mūsu skolēnu mācību sasniegumi kļūtu vēl augstāki.
Monogrāfijā raksturots OECD TALIS 2013 pētījums, tā dalībvalstis un dalībnieki.
Monogrāfijas nodaļās ir apskatīta skolotāju izglītības attīstība laika posmā no 1970. gada līdz 2013. gadam, skolotāju līdzdalība skolas lēmumu pieņemšanā, raksturoti skolēni skolotāju skatījumā, skolotāju profesionālo pilnveidi ietekmējošie faktori, atspoguļots skolotāju darba oficiālais novērtējums un atsauksmes par skolotāju darbu, kā arī analizēta skolotāju apmierinātība ar savu darbu un raksturots Latvijas profesionālo skolu skolotāju nodrošinājums ar resursiem darba vietā, kā arī apkopots skolotāju viedoklis par profesionālās izglītības reformu rezultātiem Latvijā.
Monogrāfija ir izstrādāta un izdota Eiropas Sociālā fonda (ESF) finansētā projekta „
Atbalsts izglītības pētījumiem” (Nr. 2011/0011/1DP/1.2.2.3.2/11/IPIA/VIAA/001) ietvaros.
Interesentiem monogrāfija ir pieejama:
- Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta mājas lapā: <link http: www.ipi.lu.lv fileadmin _migrated content_uploads skolotajilatvijaunpasaule_01.pdf _blank external-link-new-window>elektroniskā versija;
- Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas bibliotēkā, Jūrmalas gatvē 76.