Izstāde rosina uzsvērt garīgumu kā radošo meklējumu dominanci. Mākslā ir akūti nepieciešami radošie eksperimenti un to rastās atziņas, jo šādi, nereti, rodas jauni radošo ideju pavērsieni, formu un faktūru meklējumi, jaunas tehnikas.
Izstādē piedalās Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Mākslas un tehnoloģiju nodaļas docētāji Ingrīda Irbe, Ēra Zalcmane un Juris Nikiforovs (Nikifs).
Ingrīdas Irbes darbs "Pavasaris" ir emocionāli piesātināts skatījums uz dabas un cilvēka mijiedarbību. Darba faktūra ir bieza, ar izteiksmīgiem triepieniem, kas rada gandrīz taustāmu klātbūtnes sajūtu. Koka stumbra dramatiskā forma un enerģētiskie triepieni atspoguļo iekšējo spriegumu un simbolizē gan pavasara, gan cilvēka garīgo atjaunotni. Krāsu gamma, kurā dominē dzīvības un prieka pilnas dzeltenas un zaļas nianses, mijas ar mierīgām violetām un zilām. Krāsu kontrasti un dinamiskā kompozīcija rosina pārdomas par pavasari kā cerību laiku un par jaunrades vitalitātes un radošo meklējumu nozīmi mūsdienu mākslā.
Ēras Zalcmanes darbs "Virsmas rakursi" tēlaini iemieso izstādes ideju par garīgumu un radošo meklējumu nozīmi. Gleznā dinamiskās līnijas un niansētie krāsu pārlējumi rada sajūtu par kustību un dzīvīgumu mierīgā dabas ainavā. Māksliniece veiksmīgi eksperimentē ar faktūrām un formām, ļaujot skatītājam iegrimt gleznieciskā meditācijā. Ūdens virsmas atveide simboliski atspoguļo cilvēka iekšējo pasauli un tās nepastāvīgo raksturu. Šis darbs mudina vērot, sajust un interpretēt mākslu no dažādiem skatu punktiem.
Nikifa darbs “Divi pazuduši jātnieki” veidots marķiera tehnikā un temperas krāsās. Darba kompozīcija vizuāli atgādina sarežģītu labirintu – tajā savijas desmitiem ornamentālu, lineāru zīmju, kas sākotnēji šķiet abstrakti zīmētas un blīvi izkārtotas. Taču rūpīgāk ieskatoties, starp daudzajām līnijām un apveidiem, un krāsu siluetiem atklājas divi stilizēti jātnieki un divi zirgi– simboliski tēli, kas šķietami pazuduši vizuālā haosā starp līdzīgiem rakstiem. Šī tēlu “pazušana” simboliski atspoguļo izstādes “Dažādie rakursi” vadmotīvu – garīgos un radošos meklējumus. Darbs aicina skatītāju piedzīvot mākslu kā atklājumu ceļu, kur nozīmes rodas lēnām un dziļi, nevis uzreiz.