Līdz 2026. gadam projekta “Digitālā izglītības līderība nākotnei” komanda plāno izstrādāt un ieviest tiešsaistes mācību vides platformu skolotājiem un izglītības jomas profesionāļiem, lai atbalstītu pedagogu profesionālo pilnveidi izglītības digitalizācijas procesā. Lai sasniegtu šo mērķi tiek īstenotas vairākas projekta aktivitātes, veicinot tādas platformas un mācību satura izstrādi, kas nākotnē spēs atbalstīt pedagogus un izglītības jomas profesionāļus, sniedzot gan teorētiskas, gan praktiskas zināšanas.
Šī projekta ietveros plānots organizēt četrus pieredzes apmaiņas braucienus, katrā no tiem uzsverot kādu no izglītībā svarīgiem jautājumiem, kas jārisina kontekstā ar izglītības digitalizāciju. Novembrī Rennes II universitātē, Francijā dalībnieki guva atziņas un dalījās savā pieredzē kā, integrējot tehnoloģijas, mākslīgo intelektu un digitālus mācību materiālus savā darbā, tiek veicināti iekļaujošas izglītības aspekti. Pieredzes apmaiņas braucienā piedalījās vairāk kā 35 skolotāji, studenti un izglītības iestāžu vadītāji no Īrijas, Francijas, Spānijas un Latvijas, lai dalītos ar savu pieredzi un gūtu jaunas zināšanas par to, kā veicināt sadarbību digitālās izglītības jomā un pedagoģijā kopumā.
Skolotāji piedalījās paralēlajās sesijās, kurās guva gan teorētiskas zināšanas, gan pilnveidoja praktiskas zināšanas izmantojot digitālus rīkus mācību materiālu izveidošanai.
Partneri no Īrijas diskusijā aicināja aizdomāties par to, kas veicina vai kavē iekļaujošu digitālo izglītību un dalījās pieredzē par universālā dizaina stratēģijām, lai veicinātu iekļaušanu visiem izglītojamajiem. Partneri no Spānijas akcentēja datu analītikas nozīmi, lai veidotu efektīvu un iekļaujošu mācību procesu plānošanu un pārbaudes darbu izstrādi.
Latvijas pārstāvji demonstrēja, kā mākslīgā intelekta rīki var palīdzēt pedagogiem radīt digitālos mācību resursus. Un visbeidzot Francijas kolēģi prezentēja digitālās pedagoģijas metodes, kas apvieno digitālus un fiziskus mācību resursus, lai atbalstītu iekļaušanu un dažādu mācību stilu integrēšanu pedagoģiskajā procesā. Dienas otrajā pusē dalībnieki piedalījās praktiskos semināros, kuros lika lietā dienas pirmajā daļā iegūtās teorētiskās zināšanas, gan praktiski izstrādāja dažādus risinājumus aktuālām problēmām izglītībā.
Otrs šī pieredzes apmaiņas brauciena mērķis bija iespēja apmeklēt dažādas izglītības iestādes, lai praktiski vērotu, kā mūsdienu tehnoloģijas tiek integrētas mācību procesā. Skolotāji dalījās pieredzes stāstos par to, kā viņi veido iekļaujošu vidi un kā izmanto tehnoloģijas, lai veicinātu skolēnu mācību rezultātus. Franču pedagogi dalījās savās atziņās un izaicinājumos, kas saistīti ar tehnoloģiju integrēšanu mācību procesā.
Nākama starptautiskā vizīte šī projekta ietvaros plānota aprīlī, Madridē, kad jau atkal tiksies pedagogi un izglītības jomas pārstāvji, lai dalītos savā pieredzē un labajā praksē par pedagogu digitālās pratības nozīmi un tehnoloģiju infrastruktūras uzlabošanu izglītības iestādēs. alībnieki tiks arī iepazīstināti ar pirmajiem izstrādātajiem kursiem un to saturu mācību platformā.
Projektā iesaistītie partneri: Projekta vadošais partneris ir Mary Inmaculate College (Īrija). Projektā piedalās partneri no Spānijas (Universidad Autónoma de Madrid un Fundación Siglo22), Francijas (Universite Rennes II), Īrijas (Limerick and Clare Education and Training Board) un Latvijas (Latvijas Universitāte).
Projekts: Integrated Digital Educational Leadership for the Future Teaching Academy IDEAL Futures
Projekta Nr.: 101104194/ERASMUS-EDU-2022-PEX-TEACH-ACA
Projekta termiņš: no 2023. gada 15. jūnija līdz 2026. gada 14. jūnijam