Ilze Briška
Dr.paed., Mg.art.
Amati: asoc.prof., vadošā pētniece, projekta vadītāja
Nodaļa: Pirmsskolas un sākumizglītības nodaļa
E-pasts: ilze.briska@lu.lv
Pasniegtie studiju kursi:
Kultūŗas izpratnes un pašizpausmes mākslā mācīšanās pieejas.
Kultūŗas izpratne un pašizpausmes mākslā joma: vizuālā māksla
Vizuālās mākslas mācību saturs un metodika sākumskolā.
Bēŗna izglītības saturs pirmsskolā: vizuālās mākslas metodika.
Integrētā mācība pamatizglītībā
Sadarbība sociālkultūras vidē skolā
Izglītības metodoloģiskie pamati filozofijā.
Praktiskā pedagoģija darba vidē balstītu mācību īstenošanai (tālākizglītība)
Pedagoģijas pamati (tālākizglītība)
Pētniece Erasmus+projektā Developing Interdisciplinary Economics, Ethics and Citizenship Education in Secondary School, Nr.2016-1-LT-01-KA2012323. 23.12.2016.-01.10.2019.
Pētniece Baltic University programme projektā “Developing Capacity for Teaching Sustainable Development in the Baltic Sea Region” (Skolotāju izglītība ilgtspējīgas attīstības sekmēšanai Baltijas jūras reģionā). 13.03.2017 - 04.10.2017)
Projekta vadītāja Latvijā Nordplus Higher education, TEN-2017 projektā Innovative and sustainable aesthetic methods for citizenship education in Nordic and Baltic perspectives (ISAMCE)– Freedoom. Equality. Brotherhood-Sisterhood, 2017. – 2019. Nr. NPHE-2017/10113,
Projekta vadītāja un pētniece NORDPLUS Horizontal Nr. NPHZ-2013/ 10110 Creativity needs nurturing: enhancing creative school culture through cross-sectional network. 01.10.2013 – 31.08.2014
VKKF stipendiāte metodisko līdzekļu “Saules gads” (Ziemassvētki”, “Lielā diena”, “Rudenāji”, Jāņi” manuskripta sagatavošanai (2013 – 2022).
Eksperte ESF projektā Kompetenču pieeja mācību saturā. Nr. 8.3.1.1/16/I/002. Apakšdarbība 2.2. 01.04.2018. – 30.06.2019.
Eksperte ES ietvara programmas projektā Jaunas pieejas darba vidē balstītām mācībām (TTT4WBL) 582951-EPP-1-2016-2-LV-EPPKA3-PI-POLICY. 01.02.2017.-31.01.2020.
I5 mācību un metodisko līdzekļu autore/ līdzautore.
Briška I., Kalēja-Gasparoviča D. (2020). Promoting of Student’s Cultural Understanding in General Education: Contradictions and Solutions. Konferences “Rural environment. Education. Personality 2020” rakstu krājums, Jelgava ISSN 2661-5207, DOI: 10.22616/REEP.2020.028; Web of Science, WOS:000578512100028
Briška I., Siliņa-Jasjukeviča G., (2020). Cultural aspects of sustainable development in teacher education”, LU 789. Konferences rakstu krājums, indeksēts WoS. https://www.apgads.lu.lv/izdevumi/brivpieejas-izdevumi/rakstu-krajumi/human-technologies-and-quality-of-education/human-technologies-and-quality-of-education-2020/
Siliņa-Jasjukeviča, G., Briška, I. and Juškevičienė, A. (2019) “Regional Cultural Understanding in Teacher Education in Latvia, Lithuania, Norway: Comparative Case Analysis”, Acta Paedagogica Vilnensia, 430, pp. 10-24. doi: 10.15388/ActPaed.43.1. URL: https://www.journals.vu.lt/acta-paedagogica-vilnensia/article/view/16155
Briška I., Siliņa-Jasjukeviča, (2019). Reflection of preservice teacher professional performance for promoting transdisciplinary learning in primary school education / Gunta Siliņa-Jasjukeviča, Ilze Briška // ATEE Spring conference 2019 'Innovations, Technologies and Research in Education' : Proceedings Rīga : University of Latvia Press, 2019 P.301-311. , ISBN 9789934184826, pieejams: https://doi.org/10.22364/atee.2019.itre
Silina-Jasjukeviča, G., Briška, I.,. Kalēja-Gasparoviča, D., (2019) The concept of competence in the context of education reform in Latvia// ATEE Spring conference 2019 'Innovations, Technologies and Research in Education' : Proceedings Rīga : University of Latvia Press, 2019 P.301-311., pieejams: https://doi.org/10.22364/atee.2019.itre ISBN 9789934184826
Silina-Jasjukeviča, G., Briška I., (2018) Realization of Integrated Learning in Study Practice: Pre-service Teachers Experiences., Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference Rēzekne, pieejams: http://dx.doi.org/10.17770/sie2018vol1.3430.
Helmane I., Briška I. (2017). What is Developing Integrated or Interdisciplinary or Multidisciplinary or Transdisciplinary Education in School? Signum Temporis, Vo.9, Issue 1, pp.7 – 15, ISSN 1691-4929, pieejams https://www.degruyter.com/view/j/sigtem.2017.9.issue-1/sigtem-2017-0010/sigtem-2017-0010.xml?format=INT
Nedzinskaite R., Anspoka Z., Briška I. (2017). Teachers’ professionalism: a comparative analysis of Latvia and Lithuania, //Denk und Baltishe Studien for Erziehungs und Social Wissenschaft (Cultures of Thinking and learning in scientific discourse), band 32, Peter Lang edition, Gerd Bodo im Carlsberg, pp. 471-485. ISSN1434-8748, E-ISBN 978-3-631-736666
Briška, I. (2017). Interrelations between Prospective teachers’ experiences of Artistic Creativity and Diversity and Individuality as Professional Value. Signum Temporis, pieejams: www.degryter.com
http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/3430/3001 ISSN 1691-5887
Briška, I., Kalēja-Gasparoviča D. (2017). Analysis of Barriers for Creative School Culture in Baltic States. Rural Environment. Education. Personality. ISSN 2255-8071, Jelgava. 12.-13.05.2017 , pieejams llufb.llu.lv/conference/REEP/2017/Latvia-Univ-Agricult-REEP-2017_proceedings.pdf, WoSCC: IDS Number: BI0PP, WOS:000405070400005, ISBN:978-9984-48-259-0
Siliņa-Jasjukēviča, G., Briška I. (2016). In-depth cultural studies in multiculural groups. Discourse and Communication for Sustainable education. Warsaw, Poland, pieejams: https://www.degruyter.com/JournalArticles?source=%2Fj%2Fdcse&volume=7&issue=&page=https://eric.ed.gov/?q=in-depth+cultural+studies+in+multicultural+groups
Briška, I., Kalēja-Gasparoviča D., Direktorenko I. (2013). The development of key competences of 21th century in visual art and music curiculum: theoretical study. ATEE Spring Conference proceedings - Quality Education For Quality Teaching, http://www.eduinf.lu.lv/pn/files/ATEE%20Spring%202013_proceedings.pdf